אוהבים שווארמה? המדריך להכנת שווארמה ביתית

אוהבים שווארמה? המדריך להכנת שווארמה ביתית

אין כמעט ישראלי שלא אוהב שווארמה. מדובר במאכל רחוב אהוב בפיתה בלאפה או בבאגט. עם תוספת טחינה נוזלית עם סלט או בלי כלום. השווארמה קיבלה את שמה מהשפה הערבית והמשמעות של שווירמה זה להסתובב. בדיוק כמו המכשיר להכנת שווארמה שמסתובב מול הגחלים וצולה את הבשר שעל השיפוד בהדרגה. השוואמה מקבלת אצלינו הישראלים מקום של כבוד. לא סתם היא טעימה עסיסית וקלה להכנה. את השווארמה אפשר להכין גם בבית בטעם האהוב והמוכר.

ישנם 2 דרכים להכין שווארמה ביתית איכותית:

  1. שווארמה ביתית במחבת – בשביל השוורמה במחבת יש להצטייד בנתחי שווארמה הודו חתוכים לרצועות קטנות ודקות. במחבת מניחים שומן טלה ואת נתחי השווארמה. לאחר כמה דקות מוסיפים תבלין שווארמה מוכן או לחילופין בהרט, כורכום מעט מלח וכמון. מומלץ לטבל בנדיבות ולשים לב שכל חלקי ההודו כוסו בתבלינים. עד שהשווארמה מוכנה מכינים טחינה ביתית וסלט ערבי קצוץ. מגישים בצלחת מזלפים מעל טחינה לצד סלט כרוב כבוש וחמוצים. ניתן להכניס את הכל ללאפה או פיתה טריה.
  2. שווארמה על מתקן שווארמה ביתי – מתקן השווארמה הביתי עשוי נירוסטה והוא  מתאים עבור כל מי שלא יכול בלי שווארמה מקצועית אמיתית. המכשיר מחקה בדיוק את גלגל השוורמה המסורתי במסעדה בו מונחים נתחים על נתחים של בשר הודו, פרגית או טלה. השווארמה המטובלת משופדת על השיפוד ומסתובבת באיטיות מול האש עד שהיא מזהיבה בחלק החיצוני שלה. בעזרת סכין מגרדים את החלק החיצוני לתוך צלחת, והגלגל ממשיך להסתובב ולבשל את החלקים הפנימיים יותר שנחשפו. מתקן שווארמה ביתי מאפשר צליה פשוטה מהירה וקלה והוא מופעל באמצעות מיכל גז מובנה.

להכנת שווארמה פרגית עסיסית על מתקן שווארמה ביתי נדרשים 1-2 קילו פרגית הודו נקבה פרוסה לפרוסות דקות. פרוסת שומן כבש עבה. שמן זית ותבלינים. מערבבים את התבלינים עם השמן מניחים את הפרוסות בטיבול ומניחים בערימה סימטרית על השיפוד. מעל הכל משפדים את שומן הכבש. עוטפים את הגליל בניילון נצמד ומכניסים לקירור לשעתיים. לאחר מכן מניחים את השיפוד עם התבלינים ללא הנילון הנצמד על המכשיר ומפעילים. לאחר כשעה (אפילו פחות) ניתן  להתחיל לפרוש חתיכות בהדרגה.

אז אם אתם חובבי שווארמה אמיתיים ולא מסתפקים במשהו קרוב או לייד. אם אתם אוהבים לארח ולפנק את האורחים בבשר איכותי טרי. מתקן שווארמה ביתי הוא פתרון מושלם עבורכם. המכשיר מגיע עם כל האביזרים, הנדרשים לקבלת שווארמה איכותית בצורה קלה ומהירה.. את המכשיר תוכלו להציב בחצר או ברפסת לצד גריל הגז. המכשיר נייד וקומפקטי וניתן להעביר אותו ממקום למקום.

קרדיט: shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh