אומנות גוף בימי קורונה – מה השתנה?

אומנות גוף בימי קורונה – מה השתנה?

בשיתוף טרייבל טאטו – סטודיו קעקועים ופירסינג

מגפת הקורונה שינתה את העולם, כמו גם מגוון מתחומי החיים השונים, בצורה משמעותית. בעוד כולנו הרגשנו את ההשפעה בשוק העבודה, בהנחיות לריחוק חברתי ועוד, ההשפעה של המצב יוצא הדופן שיצרה המגפה מתפרשת כמעט לכל תחום שניתן להעלות על הדעת. כך גם בתחומים אשר נדחקו בחודשים האחרונים אל מחוץ לתשומת הלב של רובנו, ועולם אומנות הגוף מהווה דוגמה מעניינת לכך.

בעוד מסעדות ומקומות אירוח שונים חוזרים גם כן לפעילות בימים אלו, מעניין לסקור דווקא תחומים שירדו לחלוטין מהשיח הציבורי בחודשים האחרונים שכן אינם נחשבים לתחומים הכרחיים, דוגמת תחום אומנות הגוף. מה ההשפעה של המצב הנוכחי על עולם אומנות הגוף? ננסה לסקור זאת תוך התייחסות לשני תחומים מרכזיים בתוך עולם זה –

קעקועים – נחזור להתקעקע תוך הקפדה יתרה על סטריליות והיגיינה

תחום הקעקועים מהווה נדבך משמעותי בעולם אומנות הגוף, וסביר להניח שכבר עכשיו חוזרים אנשים להתקעקע בכל רחבי העולם והארץ. על מנת להחזיר את עולם הקעקועים לפעילות סדירה כל מה שנדרש הוא הקפדה יתרה על מה שבכל מקרה מושם עליו דגש בתחום זה – הגיינה וסטריליות.

גם בימים כתיקונם, מכון קעקועים עוסק באופן יסודי ונרחב בשמירה על ניקיון, סטריליות והיגיינה כללית. מקעקעים תמיד עובדים עם כפפות נקיות, מחטים בהם נעשה שימוש במכונת הקעקועים הן תמיד מחטים סטריליות ומחוטאות, המקום עצמו תמיד נשמר נקי ומטופח וכו'. זאת על מנת למנוע מצבים של זיהומים או העברת מחלות, שכן קעקוע הוא תהליך פולשני עבור הגוף, הכרוך ביצירת פצע קל (קעקוע עצמו כאשר הוא עדין טרי). לכן קיימת הקפדה יתרה במכוני קעקועים על ניקיון וסטריליות, ולהקפדה זו מצטרפות כיום גם הנחיות הקורונה המהוות את צו השעה, דוגמת ריחוק בין אנשים, חבישת מסיכה וכו'.

פירסינג – להתחשב בצורך בשמירה קפדנית על היגיינה, חבישת מסיכה ועוד

גם תחום הפירסינג מתחיל כמובן לחזור לפעילות, וכמה מהדגשים בתחום זה דומים לתחום הקודם עליו פירטנו – קעקועים. זאת גם ובעיקר מכיוון שבמקרים רבים המקום בו ניתן לעשות פירסינג מהווה בעצמו גם מכון קעקועים, כך שכל שנאמר לעיל בנוגע לשמירה על ניקיון וסטריליות באותו מקום תקפה גם לגבי פירסינג.

אך מלבד לשמירה הקפדנית על היגיינה וסטריליות במקום בו עושים פירסינג (גם כאן – כפפות נקיות, עבודה עם מחטים סטריליות ומחוטאות, שמירה על ניקיון כללי וכו'), מומלץ כיום גם להתייחס לאופי הייחודי של התקופה הנוכחית, והאופן בו ההנחיות וצורת החיים הנוכחית שתחת איום הקורונה עשויות להשפיע על אנשים עם פירסינגים במקומות מסוימים. לדוגמה, כאשר מדובר בפירסינג אשר עלול להפריע לחבישת המסכה, אולי עדיף לחכות איתו כמה חודשים עד שכבר לא ניאלץ לחבוש יותר מסכות.

בנוסף, חשוב שבעתיים להקפיד כיום לעשות פירסינג אך ורק במכון מקצועי המתמחה בפירסינגים, כך שתוכלו להיות בטוחים כי הוא שומר על ההנחיות וההיגיינה ברמה הרצויה וכי הוא יוכל לייעץ לכם בכל הנוגע לטיפול בפירסינג הטרי, וכיצד טיפול זה עלול להיות מושפע כתוצאה מחבישת המסכה ושאר המאפיינים הייחודיים לתקופה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh