אורח מיוחד הבוקר בקייטנות לנוער ובוגרים עם צרכים מיוחדים

אורח מיוחד הבוקר בקייטנות לנוער ובוגרים עם צרכים מיוחדים

עיריית רחובות ורשת חוויות מפעילות ארבע קייטנות לנוער ובוגרים עם צרכים מיוחדים ברחבי העיר – במרכזים הקהילתיים, בגן ובבית ספר בעיר.

ראש העיר, רחמים מלול, ביקר הבוקר באחת מהן יחד עם מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות, ח"מ אורית שרגאי, וחזר עם סיפוק גדול: "זו השליחות האמיתית שלנו- היכולת לדאוג לאוכלוסיות המיוחדות, לשים אותן במרכז החינוך העירוני ולא לוותר על אף אחד ואחת. במיוחד בימים כאלה, בהם קיום הקייטנה הוא אתגר מורכב יותר".

קייטנות הקיץ לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, אשר מתקיימות מידי שנה באוגוסט, כעת בעיצומן. השנה, לצד האתגרים השיגרתים בהפעלת הקייטנות, התמודדו הצוותים והחניכים עם מגבלות התו הסגול, בצל תקופת הקורונה. לקייטנות שותפים האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, מחלקת שיקום ונכויות בניהולה של רבקה שטאובר, ארגון אקי"ם סניף רחובות, בניהולה של עידית אבירם והחברה למתנ"סים.

ראש העיר, רחמים מלול, מייחס חשיבות רבה לטיפול באוכלוסיות מיוחדות דווקא בימים אלה של התמודדות עם הקורונה. הבוקר הוא התארח באחת מהקייטנות, במרכז הקהילתי של רשת חוויות באושיות, יחד עם חברת המועצה אורית שרגאי, מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות רבקה שטאובר, מנהלת מחלקת שיקום ונכויות באגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, ומנכ"ל רשת חוויות, אלרואי אסרף ומנהלים.

ראש העיר, רחמים מלול: "אלה הרגעים היפים והמרגשים ביותר שהיו לי השבוע. להגיע לקייטנה ולראות את המשתתפים נהנים ומאושרים, זהו סיפוק גדול שאין לתאר, בשביל זה אנחנו כאן וזו השליחות האמיתית שלנו- היכולת לדאוג לאוכלוסיות המיוחדות, לשים אותן במרכז החינוך העירוני ולא לוותר על אף אחד ואחת. במיוחד בימים כאלה, בהם קיום הקייטנה הוא אתגר מורכב יותר. אני גאה בכל השותפים לעשייה, מודה לכולם על המאמץ ועוד תודה גדולה למשתתפי הקייטנות שקיבלו אותנו בפנים מוארות וגרמנו לנו המון נחת".

"היה מדובר באי ודאות גדולה באשר לשאלת פתיחתן של הקייטנות, כאשר מצד אחד עמד הרצון לייצר תוכן איכותי ופעילויות מעשירות ומצד שני תקנות מחמירות, שמגבילות את הפעילויות. בסופו של יום, בריאותם ושלומם של המשתתפים נמצאים בראש סדר העדיפויות ועל כן, הותאמה מעטפת לוגיסטית מורכבת שנתנה מענה גם איכות התכנים והפעילות וגם לשמירה על בריאות המשתתפים", אומרת ליאת שכטר, רכזת אוכלוסיות מיוחדות ברשת חוויות.

מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות, חברת המועצה אורית שרגאי, הממונה על כלל הקייטנות הפועלות בעיר לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, ציינה כי קייטנות פועלות באמצעות רשת חוויות בשני מרכזים קהילתיים, גן ובית ספר: "בגן לימן מתקיימת קייטנה לילדים סיעודיים והיא עוסקת בעבודות יצירה בנושא בעלי חיים ובבית הספר עידוד פועלת  קייטנה נוספת לאוכלוסיות מיוחדות, הכוללת תכנים מגוונים, כגון סדנת ריקוד, תיאטרון בובות, שירים, ריקודים, הכנת יצירות ועוד. בנוסף, פועלות שתי קייטנות מאוד מיוחדות במרכזים הקהילתיים אושיות ושוויץ המדע. היכולת שלנו לבנות מענה חינוכי בלתי פורמלי, שרואה בשירות לאוכלוסיות עם הצרכים המיוחדים כספינת דגל עירונית, היא גם זכות קיומנו כחברה וכקהילה. תודה רבה למחלקת שיקום ונכויות באגף לשירותים חברתיים, לאקי"ם ולכל שותפינו ברשת חוויות".

אמיתי כהן, יו"ר רשת חוויות מסר כי: "אנו שמחים וגאים, בפרט בשנה זו, שהצלחנו לפתוח קייטנה מיוחדת זו, המהווה פתרון חשוב הן למשתתפי הקייטנה והן למשפחותיהם. אנו רואים ערך משמעותי בקיום פעילויות חינוך בלתי פורמליות לאוכלוסיות המיוחדות וקייטנה זו, היא ללא ספק אחת הפעילות המיוחדות, שחותמת את העשייה שמתקיימת לאורך כל השנה לחיזוק, קידום ושילוב אוכלוסיות מיוחדות בקהילה".

אלרואי אסרף, מנכ"ל הרשת, ציין כי: "המטרה היתה לספק מסגרת ייחודית, תומכת ואיכותית לאוכלוסיות המיוחדות, מתוך תפיסה שהם שווים בין שווים, שעלינו לתת להם להרגיש שייכים ולתת להם את הטוב ביותר, בדומה לכל ילדי העיר שנהנים מקייטנות קיץ שונות ומגוונות. לא פחות חשוב מזה, אפשרנו להורים לצאת לעבוד, להנות מזמן איכות עם הילדים הנוספים או פשוט מנוחה שהם כל כך זקוקים לה".

הקייטנה התקיימה במרכזים הקהילתיים חוויות אושיות וחוויות שוויץ המדע במקביל. אתי מקדסי, מנהלת חוויות אושיות, סיפרה כי: "בקייטנה השתתפו נוער ובוגרים  עם מוגבלות שכלית, בגילאי 7-50 שנים, שפעלו בשתי קבוצות, במשך 8 ימים משעות הבוקר ועד הצהריים. במהלכה קיימו המשתתפים מגוון פעילויות, וחוו מגוון רב של הפעלות עם צוות מדריכים מנוסה ומוסמך שהדריך אותם לכל אורך ימיי הקייטנה. למרות אתגרי הקורונה, ראינו את הצורך החיוני וההכרחי עבור המשתתפים ובני משפחותיהם בקיום הקייטנה ,ויצרנו עבורם מסגרת איכותית ומעשירה".

אוסנת לוי, מנהלת חוויות שוויץ המדע, סיפרה כי: "הקייטנה מיועדת לילדים ונוער בגילאי 5-17 שנמצאים על הרצף האוטיסטי והיא נמשכה 4 ימים. לקייטנה גויסו מדריכים ומדריכות מנוסים, שעברו הכשרה קפדנית, ויחד עם צוות שלם של מדריכים, רכז קייטנה, מתנדבים ומנהלת הקייטנה- הצליחו לפתוח קייטנה מגוונת, עשירה בפעילויות חווייתיות ומשמעותיות עבור הילדים, פעילויות יצירה, פנאי ומוזיקה, שאפשרו לילדים מרחב מוגן ובטוח מחד ומרחב של עשייה ולמידה מאידך".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh