"אורט צריפין" מציג: מגמת תפעול מערכות תיקשוב ואמצעי מיגון

"אורט צריפין" מציג: מגמת תפעול מערכות תיקשוב ואמצעי מיגון

מגמה חדשה וייחודית העוסקת בטיפול ותפעול של מחשבים ניידים טבלטים וטלפונים סלולריים ומערכות מיגון נפתחה לאחרונה בבית הספר "אורט צריפין" הסמוך לבאר יעקב, בנוסף למגמת הבישול הוותיקה ממצב בית הספר את עצמו כפתרון  למי חושב על אופק תעסוקתי מכבד אחר השרות הצבאי ואולי אף במהלכו.

מי מאיתנו או בוודאי מבני הנוער של ימינו אינו מחובר לפלאפון זמן רב משעות היממה? גם הילדים וגם ההורים עסוקים זמן רב במכשיר הנייד בין אם לצרכים חיוניים כגון , עבודה, למידה, ובין פחות. בתיכון ומכללה, "אורט צריפין" הנמצא בשטח בסיס צריפין הסמוך לבאר יעקב, הבינו את המציאות הטכנולוגית הקיימת  והחליטו  לקחת את הנושא צעד אחד קדימה, ולתת לתלמידים את האפשרות להתמחות במסגרת הלימודים במגמה ייחודית  לאזור.

Nsucr מדובר בלימודי תפעול, אחזקה התקנה ותחזוקה של רשתות תקשורת ומחשבים ניידים, תיקון ואחזקת מכשירי סלולר מחשבים ניידים וטאבלטים, תחזוקת סוויצ'ים וציוד נלווה והגדרת תשתיות. בנוסף במסגרת לימודי המגמה הייחודית נלמד כל נושא אמצעי המיגון, התקנת מצלמות אבטחה וכיבוי אש. למי  שיבחר להמשיך ללימודי כיתת יג' תובטח תעודת טכנאי תפעול מטעם משרד העבודה, מה שיסייע לבוגרים  להשתלב בעולם התעסוקה בארץ ובעולם בתחום, מיד בתום השרות הצבאי או אפילו במהלכו.

מלבד אותה מגמה, קיימת מגמה נחשקת נוספת בבית הספר- מגמת אומניות הבישול וקולינריה. המגמה הוותיקה אותה מנהל השף אורן אלון מוציאה תחת ידיה טבחים מצוינים, מי מבין התלמידים שבוחר להמשיך ללימודי כיתה יג' מסיים את המסלול עם תעודת טבחות סוג 2 המאפשרת לו השתלבות בעולם התעסוקה כבר במהלך ההתמחות החל מכיתה יא-ובצבא.

יצוין כי כבר היום ישנם תלמידים בכיתה יג' שבאמצעות יוזמה יצירתיות וכמובן דחיפה מבית הספר מוכרים עוגות ומוצרי מזון דרך האינסטגרם ועושים זאת בהצלחה מרובה, אחת מהן היא נופר יהודה המוכרת עוגות ומוצרי מאפה דרך עמוד האינסטגרם שלה, או אביהו שהרבני המוכר אוכל מוכן אותו הוא מבשל, ומשתף את עקביו במתכונים ייחודים.

מגמה הלוגיסטיקה בשיתוף עם הצבא, אף היא מגמה אטרקטיבית מאוד, המכשירה את הבוגרים לעתיד של ניהול ותפעול מרלוגים. גם מגמה זו מעניקה אפשרות ללימודי טכנאות יג'.

יתרונו המשמעותי של בית הספר הוא שיתוף הפעולה הפורה עם צה"ל, במסגרת זו  מגיעים רבים מבוגרי המגמה אל המטבחים של צה"ל, צוברים שם ידע וניסיון רב מה שמקל  עליהם במציאת תעסוקה  בהמשך ומבטיח להם אופק תעסוקתי בתחום מבוקש.

דוגמא טובה לכך הוא בוגר בית הספר אלון בויאנור מאשדוד, שהגיע לבית  הספר בכיתה ט' החל את לימודיו במגמת הבישול והקולינריה,  וקיבל לאחרונה תעודת הצטיינות מקצין הלוגיסטיקה של פיקוד דרום לאחר הצטיינותו בעבודתו כאחראי מטבח גדודי בחיל השריון.

"בית הספר נתן לי את הכוח לא לוותר", אמר בויאנור לאחר קבלת התעודה. "ללמוד שם זו חוויה, התמיכה שאתה מקבל בכל רגע , ועוזרים לך בכל דבר לאורך כל הדרך".  שיתוף הפעולה עם הצבא מתבטא גם באמצעות לימודי מגמת הלוגיסטיקה שרבים מבוגריה משתלבים בתפקידי מפתח במערך הלוגיסטיקה של צה"ל..

"יש בבית הספר הזה התעקשות לחבר בין הצבא לתלמידים על מנת להביא אותם לקליטה רכה בצה"ל",  מספרת  סא"ל מירי מזרחי  מפקדת בסיס חליפים הסמוך לבית הספר על השילוב המנצח בין הצבא ובין בית הספר. "יש  את ציר הקולינריה והטבחות שתמיד צריך אותו. הצבא צועד על קיבתו, וזה משהו שלא ישתנה. מה עוד שחיילים שמשתחררים ומחפשים תעסוקה בתחומים האלו, חוטפים אותם באזרחות. אנחנו בהחלט גם מסייעים בעניין הזה".

מלבד הנושא המקצועי והאופק התעסוקתי, בית הספר  בניהולה של אילנה מאיו נמצא בקשר קרוב עם התלמידים והוריהם ומסייע להם בכל הדרוש ."למעשה אני לא שולחת את הילד שלי  לבית הספר אלא למשפחה, הם יודעים איפה החוזקות שלו ואיפה החולשות שלו ומה שצריך לחזק הם מחזקים", מספרת נטלי נהרי שבנה לומד בכיתה י' בבית הספר.

"ההורים צריכים לדעת שהם שולחים את ילדיהם לבית חם", מספרת מנהלת בית הספר אילנה מאיו. "בית ספר שמעבר ללימודים ולאופק התעסוקתי ולעתיד הבטוח, בונה להם את הבטחון העצמי ומעצים אותם, ואלו דברים קריטיים בהתפתחות של כל תלמיד.

צילום: istockphoto.com / אייקון תקשורת

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh