אזרחים מבוגרים, עיריית רחובות מצדיעה לכם!

אזרחים מבוגרים, עיריית רחובות מצדיעה לכם!

על זיכרון ושיכחה, זוגיות ומיניות בגיל המבוגר, יחסים עם המשפחה, תזונה, שירים וקומדיה פרועה: כל אלה יהיו במסגרת חודש ההצדעה של עיריית רחובות לאזרחים הוותיקים בעיר, באמצעות אירועים ומופעים לרווחת התושבים והתושבות הצעירים ברוחם. מטרת האירועים היא לעודד את הקשרים המשפחתיים והקהילתיים בגיל המבוגר, ולסייע לפיתוח חיים יצירתיים וחיי קהילה מגוונים. כל זאת בארבעה אירועים מרכזיים שיתקיימו במהלך חודש נובמבר, ההרשמה ורכישת הכרטיסים מתחילות כעת!

במהלך חודש נובמבר, תקיים עיריית רחובות את חודש הצדעה לאזרחים הוותיקים בעיר, באמצעות המחלקה לרווחת האזרח המבוגר באגף לשירותים חברתיים, ובשיתוף ארגוני השולחן העגול המציעים שירותים לאזרחים הוותיקים ברחובות, והשנה חידוש: שיתוף פעולה עם מכון אדלר הניב אירוע נוסף עם מגוון סדנאות שיח.

במסגרת זו יתקיימו בעיר ארבעה אירועים מרכזיים לרווחת האוכלוסייה המבוגרת בעיר. האירועים יתקיימו בסימן חשיבות הקשרים המשפחתיים והקהילתיים בגיל המבוגר. זו השנה הרביעית שמתקיימים אירועי חודש ההצדעה לאזרח המבוגר, בשיתוף פעולה של מספר גורמים שחברו לצורך העניין, יחד עם עיריית רחובות: החברה העירונית, רשת חוויות, עמותת על"ה ופורום שולחן עגול עירוני לאוכלוסייה המבוגרת, הכולל בתוכו ארגונים ציבוריים, הנותנים שירותים לאוכלוסייה המבוגרת בעיר.

ענת יולס, מנהלת המחלקה לרווחת האזרח המבוגר, האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות: "אנחנו שמחים מאוד לקיים גם השנה את אירועי ההצדעה לאזרח המבוגר, ומזמינים את התושבים והתושבות לקחת חלק בדיונים מרתקים ומופעים מעניינים. אירועים שנבחרו לציון חודש ההצדעה הם ברוח של התחדשות ותובנות נוספות בפרק זה של החיים. כאנשי המקצוע העוסקים בתחום הגיל השלישי, אנו משוכנעים כי בכל גיל אפשר להתפתח ולהתנסות בחוויות שונות מגוונות ומעצימות, הנותנות עומק ומשמעות לתקופת גיל זו".

אירוע הפתיחה ייערך ביום שני, 5.11.18 בשעה 8:30, במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, במסגרתו יתקיימו סיורים מודרכים במרכז ותתקיים הדרכה בנושא בטיחות בדרכים בקרב הגיל השלישי.

כמו כן יעלה המחזה "לי זה לא יקרה" של קבוצת התיאטרון הקהילתי של המחלקה לרווחת האזרח המבוגר. קומדיה עצובה ופרועה לכל גיל על זיכרון ושכחה, חיים ומוות בגיל השלישי וסוגיות נוספות בתחום בטיחות בדרכים בגיל המבוגר. עלות 20 ₪.

מופע נוסף יתקיים ביום רביעי, 14.11.18, בשעה 9:00, בבית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, במסגרתו ייערך יריד שירותים של ארגונים ציבוריים העוסקים במתן שירותים לאזרחים המבוגרים בעיר, החל מקבלת מידע, דרך גיוס מתנדבים, רישום לתכניות לגיל המבוגר ועוד. כמו כן יתקיים המופע "שלאגר – השירים היפים של הקולנוע הישראלי", הלהיטים הגדולים מכל הזמנים, משולבים בהקרנת קטעי וידאו. עלות 30 ₪.

כמו כן ייערך יום עיון בנושא הכוח לשנות ולהשפיע על איכות החיים דרך המחשבה, החזון והמשמעות ביום רביעי, 21.11.18, בבית על"ה. במסגרת זו תיערך הרצאה בנושא מנהיגותו של בן גוריון והרצאה נוספת בנושא האינטליגנציה של התזונה. בנוסף יתקיימו סדנאות חווייתיות כגון צ'יקונג, טאי צ'י ועוד. עלות 20 ₪.

גולת הכותרת היא אירוע של שיח וסדנאות "חיים למרחקים ארוכים", בהנחיית מכון אדלר, שייערך ביום חמישי, 29.11.18, בחוויות שוויץ המדע. במסגרת זו תתקיים ההרצאה "דברים שרואים מכאן לא רואים משם" על החיים בהיבט אישי, משפחתי, מקצועי ולאומי, וכן ייערך שיח בארבע קבוצות דיון בנושאים רלוונטיים 'סובייקטיביות' – יחסים של אדם עם עצמו, עם משפחתו וסביבתו, 'זוגיות ומיניות בגיל המבוגר' – יתרונות האינטימיות בקשר המתבגר, "הרצוי והמצוי ומה שביניהם" על ציפיות והתגשמותן וכן "אמנות העידוד". עלות 20 ₪.

לפרטים ולרכישת כרטיסים, ניתן לפנות למחלקה לרווחת האזרח המבוגר בטל': 08-9392682, במשרדי עמותת על"ה בטל' 8870* שלוחה 4 ובמועדונים באמצעות המרכזות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh