איך בוחרים מזון מומלץ לכלבים?

איך בוחרים מזון מומלץ לכלבים?

אם תגיעו לחנות חיות בפעם הראשונה, אתם בוודאי תראו שיש היצע גדול של שקי מזון לכלבים. איך תוכלו לדעת שאתם בוחרים את המזון הנכון עבור הכלב שלכם? אנחנו ממליצים לכם להמשיך בקריאה, שכן אנו נדריך אתכם כיצד לבחור את המזון המומלץ והנכון.

להתאים את האוכל לכלב

מזון לכלבים שהינו פופולארי וגם מומלץ על ידי וטרינרים הוא מזון יבש. חשוב מאוד שהוא יתאים לכלב. אם הכלב שלכם בריא, לא צריכה להיות בעיה. במידה והכלב אלרגי או שיש לו בעיות בריאותיות מסוימות, אז ההמלצה היא לעבור על רשימת המרכיבים של האוכל וכמו כן להתייעץ עם וטרינר.

איך מזהים אוכל איכותי לכלבים?

מומלץ להתייחס לכל הפרמטרים האלה:

סדר הרכיבים – הסדר של רשימת הרכיבים הוא חשוב מאוד. לדוגמה, אם אתם רואים שקמח הוא הרכיב הראשון ברשימת הרכיבים, הרי שאתם יכולים להיות בטוחים שזה גם המרכיב העיקרי שיש במזון לכלבים שאותו אתם חושבים לרכוש.

מחיר – אפשר לזהות האם אוכל לכלבים הוא איכותי בהתאם למחיר שלו. לדוגמה, אם ניקח את המזונות הזולים, נמצא בהם יותר תוספי טעם וריח, יותר פחמימות וכמו כן יותר תחליפי בשר. מנגד, אם ניקח את המזונות היקרים, אז נמצא בהם יותר ויטמינים וגם יותר חומרי גלם שיהיו איכותיים.

מרכיבים מומלצים – שימו לב, כאשר תבחרו מזון איכותי, אתם תוכלו לראות שיהיו ברשימת המרכיבים רכיבים כמו, בשר, ויטמינים, מינרלים וכמו כן הוא יהיה עשיר ביותר חלבונים ופחות פחמימות. אגב, מזון איכותי יכיל אורז או שיבולת שועל ולא יכיל תירס.

אז איך אפשר לבחור אוכל מומלץ?

יש להתחשב בגיל של הכלב. את האוכל, ניתן לחלק ל-3 שכבות גיל – גורי כלבים, כלבים בוגרים וכלבים מבוגרים. לאחר מכן, מומלץ גם לבחור ביצרן אוכל שנחשב למומלץ. יצרנים מומלצים הם: רויאל קנין, קנין קוויאר, פרו נייטיב ויוקנובה.

מה לא מומלץ?

-אוכל לכלבים שונים – כפי שכבר הוזכר לעיל, האוכל צריך להיות מותאם לגיל או למצב הרפואי של הכלב. כך יוצא שגורים זקוקים לאוכל שיהיה שונה מהאוכל של הכלבים הבוגרים ואילו כלבים מבוגרים זקוקים גם הם למזון שיהיה שונה מזה של הכלבים הבוגרים. כמו כן, יש גם הבדלים בין כלבים גדולים לכלבים קטנים. אפשר לראות שגודל הכופתאות משחק גם הוא תפקיד מרכזי. כך יוצא שלכלב עם פה קטן יהיה קשה לאכול מזון יבש המכיל כופתאות גדולות המיועדות לכלבים גדולים.

אוכל ביתי – סביר להניח שהכלב שלכם יאהב אוכל ביתי מבושל או מוכן. קחו בחשבון שהוא לא בריא בכלל, שכן הוא מכיל מרכיבים שיכולים להזיק לבריאות של הכלב.

אוכל של בעל חיים אחר – אם אתם מגדלים חתול בנוסף לכלב, יש לייצר הפרדה בין האוכל שלהם וזאת משום שלא מומלץ שהכלב יאכל מהאוכל של החתול.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh