איך לעצב משרד שיגביר משמעותית את המוטיבציה של העובדים שלכם?

איך לעצב משרד שיגביר משמעותית את המוטיבציה של העובדים שלכם?

מעוניינים להגביר את המוטיבציה של העובדים שלכם? האם ידעתם כי עיצוב המשרד יכול להגביר באופן משמעותי את המוטיבציה של העובדים בארגון? רוצים לשמוע מהעובדים כי הם מרוצים מעבודתם ונהנים לעבוד בעסק שלכם? אם עניתם כן לפחות על שאלה אחת, כדאי שתדעו כי באמצעות עיצוב מחדש של המשרד תוכלו להגביר את המוטיבציה של העובדים, וליהנות מצוות מגובש ויעיל המספק שירות טוב ללקוחות ותורם להצלחת החברה.

השקעה בהון האנושי של הארגון באמצעות עיצוב המשרד

כל מנהל יודע כי המשאב החשוב והמרכזי בארגון הוא ההון האנושי, כלומר העובדים. יש מגוון דרכים ושיטות להגברת המוטיבציה של עובדי הארגון, למשל באמצעות ימי כיף וגיבוש לעובדים המסורים, טיולים, מסיבות, סדנאות מקצועיות ועוד. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי גם עיצוב המשרד משפיע על שביעות רצונם של העובדים, וכדאי להשקיע בעיצוב מחדש של מקום העבודה כדי להגביר את המוטיבציה של העובדים, וכדי להשפיע לטובה גם על הלקוחות המבקרים במשרדי החברה.

חשיבות הסביבה הפיסית במקום העבודה

לחללי העבודה במשרד יש השפעה ישירה וניכרת על כל העובדים בארגון שלכם. חשוב לדעת כי אין צורך להשקיע בעיצוב יוקרתי ומפואר, אך כדאי לבחור עיצוב ייחודי כדי ליצור אווירה נעימה במשרד וכדי לייצר את כל התנאים הנדרשים לעבודה נעימה, לתקשורת יעילה ופתוחה בין העובדים וכדי לאפשר לעובדים ליהנות מאסתטיקה גבוהה ומרצון להגיע לעבודה ולהשקיע.

עובדים מעריכים את השקעת המעסיק בעיצוב חלל העבודה, מבחינתם המעסיק השקיע לא רק בנראות מקום העבודה אלא בהון האנושי, לכן הם מרגישים מחויבים יותר כלפיו. בנוסף, העובדים נהנים מהעיצוב הנעים והאלגנטי, הם מבלים שעות ארוכות בעבודה ולכן העיצוב חשוב עבורם מאחר וזהו ביתם השני.

כדאי לדעת כי כיום העובדים בוחרים מקום עבודה לא רק לפי תנאי השכר או בגלל הרכב הצמוד, הם מעוניינים לעבוד במשרדים מעוצבים ומרשימים עם עובדים מוכשרים ויצירתיים נוספים, ועיצוב נכון של המשרד תורם לאווירה המתאימה ולסביבת עבודה המעודדת פרודוקטיביות, יזמות ויצירתיות.

תכנון ויצירת סביבה מעוצבת להגברת המוטיבציה

מחקרים שונים שנערכו בעולם הוכיח כי סביבת עבודה מעוצבת מעלה את פריון העבודה בכ-20%. לכן, אפשר להבין מדוע חברות המנהלות מתחמי עבודה משותפים משקיעות משאבים עצומים בעיצוב חללי העבודה והמשרדים במבנה. גם חברות היי-טק וארגונים גדולים ובינלאומיים מודעים לחשיבות הנושא, וגם הם משקיעים במשרדים מעוצבים המגבירים באופן משמעותי את המוטיבציה של העובדים שלהם ואת הפרודוקטיביות שלהם בעבודה.

כאשר מתכננים את העיצוב החדש למשרד יש להתייחס לפרמטרים רבים כגון:

  • גודל המשרד וחללי העבודה
  • סגנון העבודה בארגון
  • תאורה טבעית הידועה כמעודדת מוטיבציה ומשפרת פריון בעבודה
  • בחירה נכונה של ריהוט משרדי
  • עיצוב מינימליסטי
  • חזון העסק ומטרותיו
  • מאפייני העובדים
  • פתרונות אחסון חכמים
  • הבנת צורכי הארגון והעובדים

תהליך עיצוב המשרד נעשה במספר שלבים, בשלב הראשון יש לאפיין את סגנון העבודה ומאפייני הארגון ועובדיו, בשלב השני לוקחים מידות מדויקות של חללי העבודה במשרד ומגבשים קונספט עיצוב מרכזי, כולל מיקום הריהוט המשרדי, מוצרי טקסטיל, תאורה וכדומה. לאחר אישור הלקוח מתחילים בייצור הרהיטים המותאמים לצרכי הארגון ועובדיו, מתקינים מחיצות אקוסטיות, גופי תאורה, ומתחילים בשיפוץ המשרד כמו עבודות צבע, נגרות, חשמל וכדומה.

טיפים לעיצוב משרד המגביר את המוטיבציה של העובדים

רמת המוטיבציה בקרב העובדים בארגון תלויה בגורמים רבים. עם זאת, בארגונים רבים משקיעים רק באירועי חברה, שיחות מוטיבציה, משובים, תגמול כספי וכדומה. לכן, חשוב להבין כי עיצוב המשרד מהווה גורם משמעותי להגברת פריון עבודה ולהגברת המוטיבציה של העובדים. עיצוב נכון ומותאם אישית משפיע באופן מרחיק לכת על הפרודוקטיביות ויעילות העבודה, כמו גם על המוטיבציה, הנאמנות והמחויבות של העובדים כלפי הארגון והמעסיק.

  • ריהוט משרדי – יש להתייחס לפרטים הקטנים כדי להפוך את המשרד לחלל עבודה נעים המגביר את המוטיבציה ושביעות רמון העובדים. חשוב לזכור כי עובדים הם בני אדם, הם מעוניינים לעבוד בנוחות לכן חשוב להתאים את הריהוט למאפיינים הייחודיים שלהם. כאשר בוחרים כסאות ושולחנות יש להתחשב במאפייני העובדים מאחר ויש עובדים גבוהים, נמוכים, מלאים, רזים וכדומה.
  • ריהוט ארגונומי – מומלץ להשקיע בריהוט ארגונומי המאפשר לעובדים לעבוד שעות ממושכות בלי לסבול מכאבי גב ומבעיות בריאות.
  • פתרונות אחסון – יש להתייחס לשטחי האחסון הנדרשים לפעילות תקינה ולעבודה יעילה בארגון, כאשר יש לחשוב גם על הצרכים העתידיים בעת בחירת כונניות, ארונות וכדומה.
  • תאורה – תאורה טבעית משפרת את המוטיבציה של העובדים, לכן יש לשלב פתרונות מתקדמים של תאורה טבעית ומלאכותית הנראית כמו אור טבעי.
  • עיצוב אישי – בעת עיצוב המשרד ובחירת הריהוט המשרדי כדאי לחשוב על פתרונות המאפשרים לכל עובד לעצב באופן אישי וייחודי את סביבת העבודה שלו.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh