איך קוראים לביה"ס האנתרופוסופי החדש בעיר?

איך קוראים לביה"ס האנתרופוסופי החדש בעיר?

בהתייעצות משותפת עם תלמידי בית הספר, ההורים והצוותים החינוכיים נבחר שם חדש לביה"ס האנתרופוסופי ברח' צאלון- שְׁדֶמַה. השם החדש מבטא את החיבור השורשי של ביה"ס לאדמה, לטבע ולנופיה היפים של העיר והארץ.

ביה"ס היסודי אנתרופוסופי שפתח השנה לראשונה את שעריו קיבל השבוע שם חדש: שְׁדֶמַה. בשבועות האחרונים הציעו המורים, ההורים והתלמידים שמות מגוונים ושונים עבור בית הספר החדש. נבחרו 3 שמות סופיים, אשר מתוכם בחרו צוות בית הספר וחברי הקהילה את השם שְׁדֶמַה.

במכתב הרשמי למשרד החינוך פירטה שרה והב, מנהלת המחלקה לחינוך יסודי את הבחירה בשם הייחודי: "שם זה מבטא את החיבור השורשי של בית הספר לאדמה, לטבע, לנופיה היפים של סביבת בית הספר, לשורשי התרבות הבית ספרית כבית ספר ישראלי, עברי, ואל הארץ היפה".

בעבר פעל בביה"ס "בגין" מסלול אנתרופוסופי והשנה לראשונה נפתח ביה"ס אנתרופוסופי חדש. בשנת הלימודים הנוכחית לומדים כ-70 תלמידים בבית הספר ופועלות במסגרתו 3 שכבות לתלמידי כיתות א', ב', ו-ג'. בשנה הבאה צפויה להיפתח שכבה נוספת עבור תלמידות ותלמידי בית הספר.

החינוך האנתרופוסופי רואה את התלמיד כמכלול גוף-נפש-רוח ושם דגש משמעותי על למידה מתוך עשייה. במהלך שש השנים הקרובות, תלמידי בית הספר ילמדו באופן חוויתי ומתוך יצירה, אמנות, פעילות גופנית ותנועה, יציאה לטבע ויצירת מלאכות יד. השם הנבחר ע"י התלמידים, ההורים והצוות החינוכי עולה בקנה אחד עם ערכי בית הספר וזרם החינוך האנתרופוסופי.

ראש העיר רחמים מלול: "מערכת החינוך ברחובות היא מגוונת מאוד, ואנו מקפידים שיהיה בה מענה להעדפות כל ההורים, עם בתי ספר ייחודים המתאימים לכל גישות החינוך הקיימות . אני מברך על הליך בחירת השם בו השתתפו התלמידים, ההורים והמורים. השם הייחודי מעיד על הקשר בין הלמידה לעשייה והחיבור בין האדם לאדמה".

מ"מ ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "החינוך ברחובות משודרג ומתפתח כל הזמן. להורים ולתלמידים בעיר עומדות אפשרויות רבות ומגוונות, כשלכל מוסד חינוכי אופי ייחודי משלו וגישת חינוך סדורה ומוערכת. אני מברך על בחירת השם החדש לבית הספר ואנו מקווים ומצפים לחזרת התלמידים למוסדות החינוך בזמן הקרוב".

אפרת צוקרמן מנהלת אגף החינוך: "השם הנבחר ע"י התלמידים, המורים וההורים הוא ייחודי ויוצא דופן וכן מעיד על האופי החדשני של בית הספר. אני מודה לשרה והב, מנהלת המחלקה לחינוך יסודי ולטל שדה, מנהלת בית הספר על קידום תהליך בחירת השם מול משרד החינוך ומאחלת הצלחה רבה לבית הספר החדש ולתלמידים היקרים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh