אילו מסמכים יש להכין אם מוכרים רכב לפירוק?

אילו מסמכים יש להכין אם מוכרים רכב לפירוק?

לא מעט אנשים אשר כלי הרכב שלהם מצוי לא מעט שנים על הכביש, מעוניינים להיפטר ממנו ומעדיפים לעשות זאת על ידי מכירתו לפירוק רכבים. אין ספק שרכב ישן הוא רכב שמסוכן להעלות על הכביש. זיהום האוויר שלו גבוה באופן מהותי, צריכת הדלק שלו גבוהה מאוד וכן, הוא עלול לסכן את כל הנהגים האחרים על הכביש, את הולכי הרגל וכמובן את הנהג עצמו ואת נוסעי הרכב. אם החלטתם שהגיע הזמן שלכם למכור את הרכב לפירוק, כדאי שתדעו מה עליכם לעשות לאחר שהחלטתם את ההחלטה המדוברת.

מה היתרונות במכירת רכב לפירוק?

אנשים רבים בוחרים למכור את הרכב שלהם לפירוק וזאת בשל כמה סיבות. הסיבה העיקרית היא שבדרך כלל מדובר על רכב שלא שווה הרבה מאוד כסף וכל שנותר לעשות אותו היא למכור אותו למטרות ברזל. ישנם רבים ישנים מאוד, רכבים שעברו תאונה ועל כן הם כבר לא שווים וכן רכבים אשר דורשים החלפה או תיקון של חלק בהם, כאשר עלות התיקון או החלפת החלק עולה יותר משווי הרכב ועל כן לא משתלם לתקן או להחליף את החלק והאופציה היחידה להרוויח מהרכב המדובר היא למכור אותו לפירוק. מעבר לכך, לא מעט אנשים מבינים שמעבר לכך שהם יכולים להרוויח סכום כספי ממכירת רכב ישן על ידי מכירתו לפירוק, הרי שכך הם יכולים לשמור על איכות הסביבה. רכבים ישנים מאוד מזהמים את הסביבה, בין אם הם נוסעים על הכביש ובין אם הם חונים מספר חודשים או שנים ליד הבית שאז הוא מזהם את הסביבה באדי שמן ודלק שנפלטים ממנו.

איזה מסמכים צריך להגיש אם מעוניינים למכור רכב לפירוק?

בכדי למכור את הרכב לפירוק ולגריטה, יש צורך לעשות כמה צעדים בהיבט הבירוקרטי. עליכם לדאוג שיהיה לכם כמה מסמכים חשובים ביד טרם אתם מתחילים את התהליך. ראשית כל, עליכם להצטייד בטופס של משרד הרישוי לפירוק רכבים. את הטופס ניתן להשיג באמצעות אתר האינטרנט של משרד הרישוי. לאחר שממלאים את הטופס יש לגשת למשרד הרישוי הקרוב למקום המגורים של כל אדם ורק לאחר שתגישו את הטופס תוכלו למכור את הרכב שלכם לפירוק. מעבר לכך, יש להגיש באותו מעמד בקשה להחזר חלקי של הרישיון השנתי של הרכב שלכם וזאת לאור העובדה שניצלתם רק חלק מהתקופה של הרישיון השנתי. לשם כך, תידרשו למלא טופס בגין החזר תשלומי אגרה.

כיצד מוכרים את הרכב לפירוק?

למכור רכב לפירוק זה לא דבר מסובך מדי. כל שעליכם לעשות זה ליצור קשר עם מגרש לפירוק רכבים או עם סוחר העוסק בתחום רכישת רכבים לפירוק. במידה והרכב שלכם עדיין נוסע, תוכלו להגיע עם הרכב עד למגרש שבחרתם בו, אך אם הרכב איננו נוסע כי הוא כבר יצא משימוש וזאת בשל העובדה שאין לו רישיון רכב, לא פעם המגרש שאתם מוכרים לו את הרכב ישלח גרר בכדי לגרור את הרכב למגרש. חשוב מאוד לוודא כי מציעים לכם מחיר הוגן תמורת רכישת הרכב שלכם לפירוק. תמיד תוכלו להשוות מחירים בכמה מגרשים טרם אתם בוחרים למי למכור את הרכב שלכם.

מכירת הרכב לפירוק מהווה דבר יעיל מאוד הן בשל העובדה שלא פעם זוהי האופציה הכלכלית הטובה ביותר עבור אדם שלא יכול למכור את הרכב שלו במכירה רגילה וכן, לצורך שמירה על איכות הסביבה. יש להתכונן בצורה נכונה לתהליך ולבחור את המגרש המתאים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh