אירוע הקיץ הגדול: חגיגה למבוגרי רחובות

אירוע הקיץ הגדול: חגיגה למבוגרי רחובות

פותחים את עונת התרבות בבית על"ה – ביום ד', בתאריך 14.08.19, יתקיים אירוע הקיץ הגדול של בית על"ה, הבית של על"ה, העמותה למען המבוגר ברחובות, ברחוב השופטים 5 ברחובות. האירוע יתחיל בשעה 8:30 בבוקר בשיעור תנועה שמח וייחודי למבוגרים. לאחר מכן יתקיימו מיני הרצאות בסגנון TED שיהוו טעימות מסדרות יום א' החדשות של שנת הפעילות בתרבות 2019-2020.

במהלך היום יחשפו התכנים החדשים, תוצג תערוכה חגיגית של תוצרי שנת הפעילות 2019 ולסיום הופעה "שירים מבית אבא" של סי היימן ששרה ומספרת את אביה נחום (נחצ'ה היימן) יחד עם אוהד שודלר.

בין ההרצאות שיתקיימו ברצועת ה-TED: אייל בורוס, יו"ר המועצה הישראלית לקולנוע, על "מועדון הסרט הטוב", איתי עניאל על הסדרה "חדר כושר למוח" וקרן אזרתי על הסדרה "כשאומנות ותרבות נפגשים"

"מחקרים רבים מעידים על קשר ישיר בין השתתפות בפעילויות פנאי לבין שביעות רצון מהחיים בגיל השלישי. שכן הן תורמות משמעותית לדימוי העצמי של האדם המבוגר, לאופן תפקודו ולמצבו הבריאותי" אומרת חניתה קאופמן מנהלת מחלקת התרבות של על"ה ומוסיפה "השתתפות בין אם בהרצאות, חוגים, טיולים, הצגות וכל דבר בהקשר זה מעניקה למבוגר מסגרת חברתית, המהווה הסחת דעת מאובדנים כאלו ואחרים המלווים בדרך כלל את פרק חיים זה ומחזקת את תחושת האופטימיות. לכן אנו פועלים ליצירת תכנים ופעילויות תרבות במחירים ממש זולים כשחלקן אף  ללא עלות, תוך מתן כלל השירותים הדרושים למבוגרים תחת קורת גג אחת וזאת מתוך מחשבה על חיזוק האוכלוסיה המבוגרת כאן בעיר."

לדבריו של אסף וישקין, מנכ"ל על"ה: "בדיוק בשביל זה קיימת על"ה. אנו פועלים למעלה מ-35 שנה עבור מבוגרי רחובות ומספקים שירותי סיעוד ותכניות רווחה שונות כדוגמת מוקד אוזן קשבת, שבו מקיימים כ-1000 שיחות בשבוע ב-14 שפות שונות, למבוגרים בודדים,  תוכנית קהילה תומכת המאפשרת למבוגרים להמשיך לחיות בביתם, בסביבה המוכרת להם בביטחון ושמירה על איכות חיים.  כל זאת לצד הפעלת תוכניות למבוגרים הסובלים מבדידות, מירידה קוגניטיבית או למבוגרים המרותקים לביתם, לרבות מתן ייעוץ משפטי בחינם, מידע על מיצוי זכויות, הפעלת מרכז מידע ועוד. בבית על"ה ייצרנו  תכנית פנאי ותרבות עשירה במיוחד הכוללת טיולים, יציאה להצגות ולאופרה, מגוון הרצאות, חוגים, מופעים  ושלל פעילויות שיהוו קטליזאטור עבור המבוגרים לצאת מהבית ולהתערות חברתית. אני מזמין את כל מבוגרי העיר להגיע אלינו לבית על"ה ולשמוע על שלל ההטבות וההפתעות שהכנו לשנת הפעילות הקרובה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh