אירוע שחייה גדול בהשראתה ולזכרה של קרן טנדלר התקיים ביום שישי

אירוע שחייה גדול בהשראתה ולזכרה של קרן טנדלר התקיים ביום שישי

רס"ר קרן טנדלר ז"ל, תושבת רחובות, המכונאית המוטסת הראשונה במערך המסוקים הכבדים יסעור. קרן נהרגה באוגוסט 2006 במלחמת לבנון השנייה, בעת שירות מילואים בטייסת 114, והיא חיילת צה"ל היחידה שנהרגה במלחמה זו. קרן הייתה שחיינית במועדון רחובות ובשנים האחרונות מקיימים מידי שנה אירועי שחייה לזכרה. השנה, בצל הקורונה התעקשו חבריה לקיים אירוע לזכרה יחד עם שחייני המאסטרס של איגוד השחייה, והחברה העירונית לתרבות ספורט ונופש ברחובות, הוחלט לארגן אירוע שחייה בהשראתה, "לא מוותרים, שוחים ונושמים 2020", וזאת למרות מגבלות התקופה.

האירוע התקיים ביום שישי האחרון בשעות הבוקר ובמשך 12 שעות שחו ספורטאים בנשמה, צעירים ובעיקר מבוגרים, שכמו קרן, פשוט אוהבים את השחייה. 160 שחיינים מכל הארץ הגיעו (בשעות שונות ובחלוקה לקפסולות כמתבקש בימינו), חלקם התרגשו מריח הכלור אחרי חודשים ללא שחייה, זינקו למים, שחו עם חיוך, התחרו במרחק 100 מטר בסגנון חופשי. להשלמת התמונה הצטרפו שחייני נבחרת מכבי וייסגל רחובות ויחד עם מ"מ ראש העיר יניב מרקוביץ', מנהל אגף הספורט דורון שמחי, נציג האיגוד נצר שומר שלום ומשפחת טנדלר ערכו טקס קצר והדלקת נרות מיוחדת. יניב מרקוביץ' נשא דברים וציין את חשיבות הנצחתה של קרן בגן הכושר הממוקם בפינת גורודסקי ומנחם בגין, ובאירוע השחייה המסורתי.

הזמנים המהירים שנקבעו בתחרות היו מרשימים: אריאל ברון (מכבי שוהם) 1:02.27 בין הגברים, ואילו בין הנשים הייתה זו שני מוסקונה (מאסטרס רחובות) 1:12.25. קבוצת השחיינים "נימוס" הייתה הגדולה ביותר שהשתתפה שכללה 31 שחיינים. כלל הקילומטרים של משתתפי האירוע נספרו ונצברו למרחק של 367 ק"מ. משפחת טנדלר יחד עם חברת ההפקה הדר בן דרור הפקות ספורט, הבטיחו להעניק מלגה, בהתאם למספר זה, לאחת השחייניות המצטיינות ברחובות.

לדברי רועי שרעבי, מחזיק תיק הספורט: "התחרות לזכרה של קרן כבר הפכה למסורת שנתית והשנה נדחתה בשל התפרצות נגיף הקורונה. אך כיאה לשם האירוע, "לא מוותרים, שוחים ונושמים", הוא התקיים למרות הכל, בהתאם למגבלות, על מנת לשמר את המסורת ולשמור על בריאות הגוף של השחיינים".

לדברי דורון שמחי, מנהל מחלקת הספורט בחברה העירונית רחובות: "אנו התרגשנו לשתף פעולה עם חבריה של קרן על מנת לקיים את האירוע הייחודי הזה למרות התקופה האחרונה. כבר 6 שנים שאנו מקיימים תחרויות לזכרה של קרן ונמשיך לעשות זאת ככל שניתן. השחייה, מלבד הפן התחרותי והספורטיבי, יש לה ערך של ממש בבריאות, והרגשנו זאת בקרב המשתפים שהיו צמאים לאירועים מסוג זה בצל הקורונה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh