אכיפת שיא בשנת 2019 בנושא ניקיון העיר  

אכיפת שיא בשנת 2019 בנושא ניקיון העיר  

צפויה תוספת נוספת של תקנים לאכיפה – תוכנית עבודה מקיפה לאכיפה בלתי מתפשרת הביאה לגידול יוצא מן הכלל: בשנת 2019 נרשמו 500% יותר דו"חות סביבה וניקיון. בעקבות השינוי הגדול: הוחלט על עוד 4 תקנים חדשים של פקחי איכות הסביבה.

ראש העיר, רחמים מלול: "מצד אחד, הגברת הניקיון והטיפוח- מצד שני, הגברת אכיפה. עשרות תהליכים ופרויקטים בשנה החולפת הביאו אותנו לתוצאות, ואנו בוחנים בסיפוק את התוצאות המצוינות בתחום האכיפה".

עו"ד יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר: "הגברת האכיפה היא חלק משמעותי מהמהפכה בתחום חזות העיר. החלטנו על אכיפה בלתי מתפשרת, ואנו נמשיך לעשות כן גם בהמשך, ללא ליאות. אני מודה לראש העיר, רחמים מלול על התמיכה והגיבוי, ולמנהל האגף, ליאור שוקרי על שיתוף הפעולה".

גידול יוצא מן הכלל באכיפה בתחום הסדר והניקיון בעיר: בשנת 2019 נרשם גידול  של כ- 500% בהיקף הדו"חות לעומת מספר הדו"חות שנרשמו בשנת 2018.

בשנת 2019 החליט ראש העיר להעמיק את הטיפול בנושא הסביבה וחזות העיר. בשל כך מונה מחזיק תיק חזות העיר והסביבה, עו"ד יניב מרקוביץ' לסגן ראש העיר בשכר.

נושא האכיפה היה אחד הנושאים הראשונים שבעניינים הוחלט לשים דגש ולחזק את העשייה בשנת 2019. מחלקת הפיקוח על איכות הסביבה באגף התנועה, פיקוח שילוט ושיטור עירוני אחראית על האכיפה בתחום הסדר והניקיון בעיר. במסגרת זו, פקחי המחלקה אחראים על אכיפת חוקי העזר והכללים שמירת הסדר והניקיון במגוון תחומים: גללי כלבים, הזמנים להוצאת גזם ופסולת ואופן הוצאתם, הזמנים להוצאת קרטונים ואופן הנחתם, זריקת פסולת בתחום הציבורי ועוד .

במסגרת זו ערך סגן ראש העיר מרקוביץ', יחד עם מנהל אגף הפיקוח, ליאור שוקרי ומחלקת הפיקוח על איכות הסביבה, תוכנית עבודה שעיקריה היו הגברת האכיפה באופן משמעותי, בין היתר באמצעות הכשרת פקחים נוספים, הגדלת תקני הפקחים בתחום וכן הרחבת שעות העבודה של מצבת הפקחים הקיימת.

עם סיכום הנתונים לשנת 2019, ברור כי המטרה הושגה: בשנת 2019 נרשמו 500% יותר דוחות בנושא שמירה על סדר וניקיון, מאשר בשנת 2018

בעקבות השיפור באכיפה – ובשמירה על הניקיון בעיר, הוצגו הנתונים לראש העיר, רחמים מלול, אשר החליט יחד עם מרקוביץ' , שוקרי ורמי מדהלה, יו"ר וועד עובדי העירייה על הוספת 4 תקנים נוספים של פקחי איכות הסביבה למצבת התקנים הקיימת במחלקה.

ראש העיר, רחמים מלול: "מצד אחד, הגברת הניקיון והטיפוח- מצד שני, הגברת אכיפה. עשרות תהליכים ופרויקטים בשנה החולפת הביאו אותנו לתוצאות, ואנו בוחנים בסיפוק את התוצאות המצוינות בתחום האכיפה. אני שב וקורא לתושבות ולתושבים להיות שותפים שלנו בשמירה על ניקיון העיר שכולנו אוהבים".

עו"ד יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר: "אנו בעיצומה של מהפיכה בתחום חזות העיר, והגברת האכיפה היא חלק משמעותי ממנה. במהלך 2019 ביצענו פעולות ותהליכים רבים על מנת לחזק את חזות העיר ולטפח אותה. החלטנו על אכיפה בלתי מתפשרת, ואנו נמשיך לעשות כן גם בהמשך, ללא ליאות. אני מודה  לראש העיר, רחמים מלול, על התמיכה והגיבוי ולליאור שוקרי, מנהל האגף, על השותפות ושיתוף הפעולה לאורך כל הדרך".

ליאור שוקרי, מנהל אגף התנועה, פיקוח שילוט ושיטור עירוני: "בשנה האחרונה הוצאנו לפועל את התוכנית להגדלת האכיפה בתחום השמירה והסדר על הניקיון על ידי שינוי סדרי עדיפויות וכן באמצעות הרחבת שעות הפקחים והפקחיות, הכשרת פקחים נוספים והגדלת תקנים. מחלקת הפיקוח על איכות הסביבה תמשיך באכיפה של כל חוקי הניקיון והשמירה על הסביבה בכל מקום ובכל זמן בעיר, על מנת לשמור על רחובות נקיה ומטופחת".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh