אמנות עיצוב הגינה

אמנות עיצוב הגינה

גינות מגיעות בכל מיני סגנונות, ממש כמן הטעם בעיצוב הבית של אנשים רבים. על מנת לעצב נכון גינה יש לשלב בין הקו העיצובי של פיתוח השטח לבין אופי השתילה ומגוון הצבעים שנבחר לגינה, אם שילוב בין הצמחים השונים, כך שניתן יהיה להגיע להרמוניה בין החלקים השונים, כך שנעים יהיה לנו לשבת בגינה בין גוונים מרהיבים כגון הפרחים, הצמחייה והאלמנטים השונים בגינה.

באמצעות מעצב גינות מקצועי, או אדריכל נוף מקצועי, אשר יוכל לתכנן לפרטי פרטים את הגינה בביתכם. יש לתכנן מראש את עיצוב גינה בשלב הראשון בתכנון הגינה הוא טופוגרפיה, כיווני השמש, התחשבות בילדים וכן, גידור הגינה מפני פורצים. לכל משפחה, ישנן דרישות אחרות, אך מה שמשותף לרוב הגינות שמתוכננות ע"י בעל מקצוע, הוא שכל גינה מחולקת לאזורים.

כל אזור, חייב יהיה להכיל את הפרמטרים החשובים לבני הבית, למשל גינה אשר תהיה ידידותית לאורחים, תכיל פינת ישיבה שתהיה די מרווחת, מקום להצבת מנגל, מטבח חיצוני שהפך היום לפריט חובה בגינות הישראליות ועוד. בישראל רבים מעוניינים להקים גינה ים תיכונית שמתאימה לאקלים ולצמחים בישראל. גם תועלת העצים שנשתלים בגינה השתנה, היות ועצי פרי מועילים, תפסו יותר את מקומם של עצי הנוי הטרופיים, מה שגרם לסגנון זה לדעוך עם השנים. ממש כמו בטרנדים עיצוביים בבית, עיצוב גינה גם הוא משתנה בין הסגנונות השונים, שינוי הקונספט של מעצבי גינות ואנשים גם יחד, אשר מעוניינים ליותר תועלת ונוחות וכן, יופי בלתי מתפשר בגינתם.

תכנון הגינה תוך התחשבות בתחזוקה

כאשר מתכננים את הגינה, לפני שחושבים על עיצוב גינה, יש לתכנן את התחזוקה שלה, היות ולא כל אחד יכול לתחזק את הגינה באופן שוטף וכן הזמן של אנשים רבים הוא מוגבל מדי על מנת שיוכלו להתעסק בגינתם. ישנן גינות שבהן התחזוקה היא מינימאלית וכן, הצמחים הינם חסכוניים במים. ישנן גינות שיש לנקות בהן רק עלים יבשים ולהשקות. אנשים שאינם מעוניינים להתעסק הרבה בגינתם, יתאים להם צמחי נוי, וורדים ותבלינים. כאשר אתם מעוניינים בצמחייה שתהיה יפה לכל   עונות השנה, יש צורך לטיפול מסור בהם. גינה שהיא רב עונתית,תשרת את בעליה גם בקיץ וגם בחורף, כשאר גינה זו תספק לבעליה הנאה רבה.

הצבת ריהוט עץ, יקנה מראה טבעי , מרשים ונוח בגינות רבות. יש לעצב את הגינה באמצעות 5 אלמנטים: אש,אוויר, מים, מתכת ואדמה. כאשר משתמשים בסגנון הים תיכוני, מה שרבים בישראל מעצבים את גינתם על פי סגנון זה. סגנון ספציפי זה, מאופיין בצמחייה כגון: עצי פרי, פרחי בר וישאיר כמה חלקים בגינה,אשר ייראו כאילו הצמחייה צומחת בהם כלאחר יד. תכנון נכון של דינה, יכלול כמה אלמנטים שונים מחומרי גלם טבעיים כשאר הבולט בהם היא האבן, עץ ובטון. ניתן למצוא גם שימושים באלמנטים של מים כגון מפל קטן, מזרקות, אדני רכבת או שבילי עץ לדריכה, דק מעץ טבעי ועוד.

טופוגרפיה ושינוי בגבהים בגינה, יעניק חזות מיוחדת

אדני רכבת, או שבילים מעץ בגינה, הינם אלמנטים שכולם אוהבים ונראה כי בעלי גינות פרטיות רבות, אימצו את האלמנטים הללו. גם שינוי בגבהים בגינה, על מנת להגדיר כל אזור בגינה וליצור בה עניין. הפרט האחרון והחשוב  בכל הקשור אל עיצוב גינה, הינה התאורה. יש להבליט אזורים מסוימים באמצעות אלומות אור ממוקדות, להשתמש גם בתאורת ספוטים וכן תאורה תלויה באזורים מסוימים שיש להאיר, כגון פינת הישיבה או השולחן והכיסאות אשר משמשים אותנו לארוחות.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh