"אמץ אתר": כך חגגו היסטוריה ברחובות

"אמץ אתר": כך חגגו היסטוריה ברחובות

ראש העיר, רחמים מלול: "זו השנה העשירית של הפרויקט, ואין דומה לו בארץ. שימור אתרים הפך לחזון של העיר רחובות, אשר מתחדשת בשחזור ההיסטוריה שלה ואתם חיילים בשרשרת הדורות. ההיסטוריה תספר על 1500 תלמידים, אשר מסתובבים ב- 15 אתרים ולומדים דרך הרגליים את עברה של העיר רחובות. תודה לכל השותפים".

ביום שישי האחרון (31.5) התקיים ברחובות הפרוייקט "אמץ אתר", במסגרתו נערכו סיורים באתרי מורשת בעיר, בהשתתפות בני נוער רבים, ובהדרכת תלמידים מכיתות ח' מבתי הספר בעיר.

התלמידים, אמצו אתר בעל משמעות היסטורית במושבה, למדו את סיפורו והכינו ערכת הדרכה, הדריכו במהלך היום בני הנוער במגוון האתרים בעיר, ובהם בית דונדיקוב , בית יוספזון, בית חביבי, בית ספר סמילנסקי, בית הכנסת הגדול, בית האסמים, הבאר ברחוב מנוחה ונחלה, בית סלוצקין , ארמון הנשיא – מכון ויצמן למדע, אתר היקב, הגן הראשון, בית העם, בית בתיה מקוב, בית איזנברג, גן צמחי התנ"ך והמושבה, בית זלצר, תלמוד תורה.

החוויה הלימודית הייתה מעניינת, והסיורים היו מרתקים, ובני הנוער הרבים שהגיעו למקום סיפרו כי נהנו מאוד והעשירו את הידע שלהם על העיר בה הם גרים.

מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "'אמץ אתר', הוא פרוייקט מבורך, המתקיים מדי שנה עם תלמידי כיתות ח' ברחבי העיר, להרחבת הידע והאופקים של הדור הצעיר בהיסטוריה המקומית".

מנהלת אגף החינוך, אפרת צוקרמן: "היה תענוג לראות את הילדים בשישי האחרון גומעים את הידע הזה מפיהם של ילדים אחרים, דווקא בעידן בו הילדים לרוב במסכים, דווקא בפרוייקט זה ישנו שילוב של טכנולוגיה והיסטוריה, ומדובר בפרוייקט מבורך".

עדי אברמסון רכזת התוכנית והשתלמות המורים: "היה מרגש לראות את בני הנוער שעברו תהליך של למידה ומחקר מעבירים את הידע שלהם הלאה אל בני הנוער האחרים בעיר. מדובר בפרוייקט חשוב  ומיוחד המחבר את תלמידי העיר למורשת הענפה של רחובות ואני שמחה מאוד על שיתוף הפעולה הפורה הזה".

פרוייקט אמץ אתר הוא חלק מפרוייקט שימור אתרי מורשת ארצי המתקיים מדי שנה. הפרוייקט משותף לעיריית רחובות, המועצה לשימור אתרי מורשת ישראל, עמותת ש.מ.ר, בית יד לבנים ומשרד החינוך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh