בחירות בגן הילדים: ילדי גן פשוש בחרו ב"תפוזי"

בחירות בגן הילדים: ילדי גן פשוש בחרו ב"תפוזי"

בגן פשוש החליטו לקיים בחירות משלהם, וקיימו הליך דמוקרטי לבחירת שם לפרזנטור החדש בנושא סביבה. השם הנבחר: תפוזי

כזכור, בימים אלה מכינה עיריית רחובות קמפיין הסברה מקיף בנושא חזות העיר, נקיון וסביבה.

כחלק מהתוכנית הקריאייטיבית של מסע ההסברה, הוחלט לבחור בדמות התפוז, המזוהה עם עיר ההדרים עוד מימיה הראשונים של המושבה. הדמות החיננית המצויירת תהפוך לפרזנטור הסביבה החדש של העירייה, ותופיע על מגוון חומרי ההסברה בנושאי נקיון, מיחזור וסביבה.

לפני מספר ימים התבקשו תושבי העיר לקחת חלק בקמפיין, ולהציע שם לפרזנטור החדש באמצעות עמוד הפייסבוק של העירייה.

אורית גרופי, הגננת, מספרת: "בעקבות ההודעה שראיתי בפייסבוק ובמקביל להליך הבחירות בישראל, הצעתי לילדי הגן להשתתף ולסייע גם בבחירת שם לתפוז. נעניתי בחיוב והתחלנו במלאכה".

הגננת הציגה בפניהם את דמות התפוז וסיפרה להם על התהליך. הילדים בגן הציעו מספר שמות: תפוזי, נקיוני, תפוזי נחמד, תפוזי נקיוני.
הילדים הכינו ואיירו את פתקי ההצבעה, במקום הונח קלפי ופרגוד, והם קיבלו הסבר מקיף על תהליך ההצבעה הדמוקרטי בישראל .

אתמול, יום רביעי, התקיימו הבחירות בגן. הילדים הגיעו בבוקר לגן בהתרגשות גדולה. שני ילדים נבחרו לתפקיד היושב ראש והמזכיר, והילדים הצביעו על פי תור:

"א' מגיע עם תעודת זהות אומר בוקר טוב לחברי הקלפי הם עונים לו בחזרה בוקר טוב מבקשים את תעודת הזהות שלו, ממרקרים את שמו ברשימה נותנים לו מעטפה והוא הולך מאחורי הפרגוד ומכניס למעטפה את פתק ההצבעה שבחר, סוגר את המעטפה עם מדבקה ומשלשל לקלפי, אומר תודה וממשיך בענייניו, וכך כל ילדי הגן"

כאשר סיימו כל ילדי הגן להצביע כולל חברי הקלפי. הם נגשו למלאכת ספירת הקולות, מנעול הקלפי נפתח, הוציאו את המעטפות וחברי הקלפי ספרו את פתקי ההצבעה. כאשר בסופו של דבר נבחר השם "תפוזי" ע"י הילדים.

צוות הגן- אורית הגננת, וכן אתי וטליה הסייעות, בגן ניצלו את התהליך כדי להמחיש לילדים מהי בחירה וכיצד הם בוחרים בפעולות שלהם במהלך היום.
אורית גרופי: "הילדים נהנו מאוד מתהליך הבחירות בגן, הייתה למידה משמעותית מכל הבחינות: מהן בחירות דמוקרטיות, מיומנויות כתיבה, מיומנויות בתחום החשבוני וכישורי חיים כמו הזכות לבחור, אחריות אישית, הבעת דעה, ניצחון והפסד והמתנה בתור".

מזל דהן, מנהלת מחלקת גני ילדים באגף החינוך מוסיפה: "כל הכבוד לצוות החינוכי של גן פשוש שמוביל את הילדים לעשייה חינוכית מקורית וערכית. במקרה הזה ניצל צוות הגן את האירועים האקטואליים יחד עם יוזמה עירונית, וחיבר את הילדים בצורה חווייתית לתהליך".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh