ביטוח בריאות – בשביל מה אנחנו צריכים אותו?

ביטוח בריאות – בשביל מה אנחנו צריכים אותו?

כל אחד מאיתנו, כידוע, החל מהרגע בו הוא יוצא מהצבא חייב להיות חבר בקופת חולים. לפני הצבא אנחנו חברים בקופת החולים בה נמצאים ההורים שלנו, אחרי הצבא זו בחירה שלנו באיזו קופה אנחנו מעוניינים להיות חברים. אך בשביל לשמור על הבריאות שלנו ולקבל את כל הטיפולים שאנחנו נצטרך בעתיד, עדיף לנו שלא להסתמך על הקופה אלא לעשות גם ביטוח בריאות פרטי.

כשהמדינה החליטה שכל אזרח ישראלי חייב להיות חבר בקופת חולים מסוימת, הכוונה היתה שהקופה תהיה אחראית לצרכים שלו והוא לא יצטרך מעבר לכך כלום. אך במהלך השנים התרחשו שורה של תהליכים שהביאו לידי כך שחלק גדול מהישראלים (למעלה מ-40 אחוז) מחזיקים לצד ביטוח של קופת חולים (שהוא לעצמו ביטוח משלים על מה שהקופה מחויבת לתת לאזרח), גם ביטוח בריאות פרטי.

ביטוח בריאות פרטי, כפי שניתן להבין, מתבצע על ידי חברת ביטוח אשר מבטחת את הלקוחות שלה על פי גילם, מצבם הבריאות והצרכים שלהם. בשונה נניח מקופת חולים, שמבטחת את כולם באותו ביטוח (כלומר, בלי הבדלים של גיל או מצב בריאותי), הרי שחברת הביטוח כן קובעת פרמטרים ופרמיות שונות, על פי המצב הבריאותי והגיל של המבוטח (זאת בשביל לבטח את עצמן מפני הסיכון, שמא הן מבטחות לקוח שעלול לעלות להן כסף רב בעתיד).

כעת עולה השאלה הבסיסית, מדוע אנחנו צריכים ביטוח בריאות ומי בכלל צריך אותו? בחלק הבא של המאמר נתייחס לשתי השאלות הנ"ל, שאלות שלא מעט אנשים בתחום וכן כלכלנים ופרשנים, מתמקדים בהן לא מעט.

ביטוח בריאות פרטי- למה ולמי זה טוב

ביטוח בריאות פרטי, כפי שהבנו, מעניק למי שיש ביטוח כזה שורה של מוצרי בריאות שקופת החולים לא מעניקה. היא לא מעניקה מסיבות כלכליות וכן מעצם זה שהמדינה לא מחייבת אותן להעניק. כל קופה בוחרת, מה לתת למטופלים שלה מעבר לסל הבסיסי שהיא מחויבת אליו. היא עושה את זה על פי שיקולים כלכליים ושיקולים של ביקוש.

במסגרת ביטוח בריאות, נהנים הלקוחות משלל מוצרים שקופת החולים לא מעניקה, מאחר ולחברת הביטוח זה משתלם מבחינה כלכלית. היא מעלה את הפרמיות ויוצאת מתוך הנחה, שלא כל מבוטח יעשה בהכרח שימוש באותם מוצרים. למשל, ניתוחים פרטיים, טיפולים בחו"ל, בדיקות יקרות ועוד.

ברמת העיקרון, היום אנחנו יודעים שכל אחד מאיתנו זקוק לביטוח בריאות פרטי. אומנם קופת חולים מכסה לא מעט מהטיפולים, ביטוחים משלימים של קופת חולים יכולים לעזור לנו גם כן, אך ביטוחים פרטיים מעניקים הרבה יותר, וחשוב לא פחות, הם מקצרים את זמן ההמתנה.

לצערנו, אנחנו מגלים משנה לשנה עלייה ניכרת בזמן ההמתנה במערכת הבריאות הציבורית, בזמן שבמערכת הבריאות הפרטית, כלומר דרך ביטוח בריאות פרטי, אנחנו נהנים מקיצור בזמני ההמתנה לטיפולים וניתוחים, זו עוד סיבה מדוע אנחנו צריכים להחזיק ביטוח בריאות פרטי.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh