בית ספר בינלאומי

בית ספר בינלאומי

כחלק מתחרות של משרד העבודה, יתמודדו תלמידי בית הספר "אורט צריפין", על הזכות לייצג את מדינת ישראל בהשתלמות קולינרית בינלאומית בגרמניה, שניים מהם הם אחים תושבי העיר לוד. כאשר נציגויות יש גם לחולון ראשון לציון ונס ציונה.

חמישה תלמידי מגמת הקולינריה של בית הספר "אורט צריפין", יתמודדו על הזכות להשתתף בהשתלמות בישול יוקרתית בגרמניה. שניים מהם רועי ואלירן זריף, תלמידי בית הספר שהרשימו בשלב המוקדמות ומתכוננים במרץ לחצי הגמר. בנוסף אליהם משתתפים מור חלפון מחולון אדיר מיכאלי מנס ציונה ואלמוג הררי מראשון לציון.

בית הספר "אורט צריפין" מעניק לתלמידיו התנסות מעשית במגמות בית הספר – קולינריה ,לוגיסטיקה, ותפעול מערכות תקשוב ואמצעי מיגון. בהמשך שילוב עם הצבא בעזרת שרות בצה"ל במקצוע אותו למדו. אולם, בנוסף לכל אלו מחדירים אנשי בית הספר והצוות החינוכי בראשותה של המנהלת אילנה מאיו, את האמונה והבטחון העצמי בתלמידים ומקנים להם את ההכרה כי אם יתאמצו וישקיעו – השמים הם הגבול בעבורם.

כך גם בתחרות אותה מרכז בבית הספר המורה לקולינריה אורן אלון. כאמור, כחלק מתכנית משרד העבודה מתקיימת תחרות, בה משתתפים מספר בתי ספר מקצועיים מרשת אורט, ביניהם גם "אורט צריפין".

התחרות שנוצרה בעקבות רצונם של אנשי משרד העבודה ליצור שיתוף פעולה ישראלי -גרמני, מורכבת משלושה שלבים, בשלב הראשון שנערך לפני מספר חודשים הכינו התלמידים מנה, עליה הסבירו באמצעות סרטון בו גם סיפרו על עצמם.

באותם סרטונים צפו חבר שופטים המורכב מנציגי משרד העבודה, כאשר חמישה תלמידים העפילו לשלב חצי הגמר היוקרתי, אליו מתכוננים בקדחתנות בבית הספר וייערך לקראת סוף אוקטובר.

כחלק מההכנה לתחרות סיירו התלמידים במקום התחרות שיתקיים בחיפה, על מנת להכיר את המקום. בחצי הגמר יתבקשו התלמידים להכין לשופטים תפריט שלם, כשלאחר שלב הטעימות, יעפילו המצטיינים לגמר, כשהזוכים בו יזכו לפרס יוקרתי הכולל טיסה להשתלמות בישול יוקרתית בהמבורג שבגרמניה. כאמור גם לעיר לוד תהיה נציגות מכובדת בדמות האחים זריף שינסו להעפיל לשלב הגמר.

"התלמידים יצטרכו להיות סופר מקצוענים בעבודה, על מנת לנסות להעפיל לגמר", סיפר השבוע  המורה אורן אלון. "נהניתי לראות את העבודה הטובה שהם עשו בשלב המוקדם, גם אילו שעברו וגם מי שלא. הם הקפידו על כל פרט והוכיחו לנו ובעיקר לעצמם שהם מוכשרים מקצועיים ויכולים להוציא מנות נפלאות בסטנדרט גבוה במיוחד. אנחנו ממש מקווים כי תהיה לנו נציגות בהשתלמות היוקרתית. אבל גם אם לא בשבילנו הם אלופים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh