במה שונה הליך פינוי דירה בתל אביב משאר הארץ?

במה שונה הליך פינוי דירה בתל אביב משאר הארץ?

תל אביב היא ללא ספק העיר הכי תוססת בישראל, גם כשזה נוגע לפינוי דירות. העובדה שבכל שנה אלפי צעירים מגיעים למרכז הארץ בניסיון למצוא את מזלם ושוק השכירויות הוא תמיד בעלייה, גורמים לכך שגם תהליך הפינוי הוא עניין מורכב. אז במה באמת שונה הליך הפינוי של דירה בתל אביב משאר חלקי הארץ? הכל בכתבה הבאה.

התכיפות – לא לחינם היא נקראת עיר ללא הפסקה

כמעט בלתי ניתן להישאר אדישים לסטטיסטיקה היבשה שמדברת על כל שבתל אביב אנשים עוברים הכי הרבה פעמים דירה. הכניסה של רוכשים מחו"ל, קיומם של משקיעים מקומיים והעושר התרבותי שמציאה העיר הלבנה – גורמים לכך שכל תהליך של פינוי דירה בתל אביב הוא עניין בשגרה. למעשה, השוכרים המקומיים כבר רגילים לכך שהם צריכים להעתיק את מגוריהם מדי תקופה וכבר לא מתייחסים לעניין בכובד ראש.

סוג התכולה – הרבה יותר חפצים ישנים

סוג התכולה של הדירות בעיר הלבנה הוא בהחלט אקלקטי לעיתים אך מאופיין בהרבה מאוד פריטים ישנים. זה יכול להיות שטיחים שעברו בירושה או שולחנות קפה בני מאה שנה, אך ניתן לראות שכמעט תמיד מדובר בפריטים בסגנון של רטרו. העניין אינו בא בהפתעה למי שמכיר את שוק הנדל"ן בתל אביב ואת העניין הדמוגרפי שבמרכזה, אך הוא בהחלט שיקול שצריך לקחת בחשבון לפני שמתחילים פינוי.

אפשרויות הפינוי – כבישים צרכים והיעדר חנייה

לא צריך להרחיק עד שכונת נווה צדק בכדי להבין שהסמטאות הקטנות של העיר הופכות כל תהליך פינוי לאתגר לוגיסטי מן השורה הראשונה. משום כך, ביצוע נכון של פינוי דירה בתל אביב מצריך משאיות שיהיו חזקות מספיק בשביל לשאת את כל התכולה, אך צרות מספיק בכדי לעבור בכל הרחובות הקטנים. גם בעיית החנייה אינה תורמת לעניין. כך, שאם אין לכם חנייה שקרובה לבית, זה כמעט בלתי אפשרי לבצע פינוי איכותי של כל נכס בעיר.

מבנה אדריכלי – לא לחינם היא נקראת העיר הלבנה

עניין אחרון אשר גורם לפינוי דירה בתל אביב להפוך למשימה לא פשוטה בכלל נוגע ברמה האדריכלית שבה היא מאופיינת. מצד אחד, גורדי שחקים אשר מחייבים שימוש במנופים בכדי לפנות את הדירה, מן הצד השני, לא מעט בניינים נמוכים ובניינים לשימור – אשר מצריכים זהירות יתרה בכל עלייה וירידה של ארגזים. כך, שלמעשה מדובר בעיר אשר מהווה אתגר לפינוי עבור דיירים הקבע שנאלצים לעבור מדי שנה, המובילים והמפנים כאחד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh