בני ובנות הנוער מציגים: התגייסות למען הקהילה בעת משבר הקורונה

בני ובנות הנוער מציגים: התגייסות למען הקהילה בעת משבר הקורונה

הקורונה לא עוצרת את בני הנוער ברחובות. מחלקת הילדים והנוער רותמת את הנערים והנערות לפעילויות התנדבותיות למען הקהילה ואוכלוסיות חלשות בעיר.

חלוקת מזון, הקמת סוכות, עזרה למבוגרים ולאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים ועוד אינספור פעילויות התנדבותיות אותן הובילו בני ובנות הנוער בעיר בתקופה האחרונה למען התושבים.

משבר הקורונה הביא לשינויים רבים באורחות החיים של כולנו. האוכלוסייה המבוגרת ספונה בביתה מחשש להידבקות ובני הנוער בעיר מרימים את הכפפה ועושים כל מה שאפשר על מנת לסייע. החל מחודש מרץ האחרון, בעת תחילת המשבר, התגייסו הנערים והנערות לפעילויות ההתנדבות השונות בעיר, במגוון תחומים ונושאים. מחלקת הנוער הציעה לנערים את אפשרויות ההתנדבות ועודדה אותם לקחת חלק ולתרום לקהילה בכל דרך אפשרית.

בפרויקטים ההתנדבותיים השונים סייעו בני הנוער לאוכלוסייה המבוגרת ברכישת מזון ותרופות, ייעוץ בתחום האינטרנט והדיגיטל וגם במסגרת המידע "בידוד ללא בדידות", במסגרתו התקשרו בכל יום לקשישים וקשישות כדי להפיג את תחושת הבדידות שנכפתה עליהם. הנערים והנערות חילקו מזון לאוכלוסיות הרווחה בעיר, בתקופת הסגר הראשון וגם השני בזמן תקופת חגי תשרי. בחודשים האחרונים השתתפו בני ובנות הנוער בפרויקט "חברים מיוחדים" ושימשו כחונכים ומלווים לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים ועוד.

גם תנועות הנוער בעיר לא קפאו על שמריהם והמשיכו את הפעילות, תוך שמירה על תנאי התו הסגול. חניכי שבט ירדן של תנועת הצופים צבעו מחדש את מועדון הרווחה לנוער בסיכון בעיר. חניכי הנוער העובד והלומד התנדבו בחווה החקלאית והקימו סיירות לאריזת התוצר החקלאי ובני הנוער של תנועת הנוער אריאל עזרו לתושבים בבניית סוכות לכבוד החג.

ממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "היתרון היחיד שאנחנו מזהים בימים אלה הוא היתרון האנושי. בני ובנות הנוער שלנו נרתמים לכל משימה ולכל אתגר ומציגים רוח התנדבותית וערכית. אני מודה למחלקת הנוער על העבודה המסורה וגם לבנות ובני הנוער על התרומה האדירה שלהם להתמודדות עם המשבר הנוכחי".

מנהלת אגף החינוך והנוער, אפרת צוקרמן: "בתקופה מורכבת זו אנו זוכים לראות את המסירות של בני הנוער כלפי האוכלוסיות החלשות. ההירתמות המהירה שלהם מראה את האכפתיות, הערבות הדדית, הערכיות והמסירות שלהם כלפי כל תושבי העיר".

אבי יוספי, מנהל מחלקת הילדים והנוער: "מחלקת הנוער ממשיכה לפעול וללוות את בני ובנות הנוער גם בתקופה הזאת. אנחנו גאים בנוער שלנו על ההשתתפות בכל מפעלי ההתנדבות בהם הם לוקחים חלק, נרתמים ועוזרים לכל מי שצריך".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh