בשל הקורונה הוחלט לדחות את אירועי חודש ההצדעה לאזרחים ותיקים

בשל הקורונה הוחלט לדחות את אירועי חודש ההצדעה לאזרחים ותיקים

"הקורונה גרמה לנו להמציא דרכים חדשות לשמירה על קשר עם התושבים הוותיקים בעיר, ואנו נדבוק בהן במשך כל ימות השנה" כך אומרת חברת המועצה רוני באום, מחזיקת תיק אזרחים ותיקים , קהילה ואקדמיה.

חודש נובמבר הוא חודש ההצדעה לתושבים הוותיקים בעיר, ובמהלכו מקיימת המחלקה לאזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים מגוון אירועים בשיתוף ארגונים ומוסדות שונים: מופע בוקר מרכזי בהיכל התרבות, מופעים ואירועים קטנים יותר ברחבי העיר, סדנאות והרצאות.

השנה, בשל ההתמודדות עם משבר הקורונה והאיסור לערוך אירועים גדולים והתכנסויות מחשש להדבקה, לא ניתן לקיים את האירועים במתכונת הרגילה. אירועים והרצאות בזום פחות באים בחשבון, בשל הקושי בנגישות לרבים מהתושבים הוותיקים של העיר, והרצון לחבר את כולם לאירועים אלה. מן הטעם הזה הוחלט לדחות את שלל האירועים לימים טובים יותר.

בתקופה הנוכחית ובעקבות התפשטות נגיף הקורונה, צוות המחלקה לאזרחים ותיקים מפעיל פרויקטים ייחודיים להפגת בדידות בהתאם למתווה משרד הרווחה, בבתי האזרחים הוותיקים באמצעות מתנדבים ומדריכים.

דווקא בימי הקורונה מצאו בעיריית רחובות דרכים חדשות להצדיע לתושבים הוותיקים, לעטוף אותם ולשמור איתם על קשר: עציצי פרחים הובאו לביתם על ידי מתנדבים ונערכו איתם פעילויות ספורט בגנים ציבוריים שנסגרו למענם במהלך הגל הראשון של הקורונה, נפתחה קבוצת פייסבוק עירונית המיועדת לגימלאים בלבד המתגוררים בעיר רחובות המונה כבר למעלה מ-1,000 איש ומדי יום מצטרפים נוספים, קישור לקבוצה – http://bit.ly/39VT3d2

בקבוצה שודרו אירועים במיוחד עבורם כמו הרצאתו של יוסי יהושע, הכתב הצבאי של ידיעות אחרונות וכן סדנת הכנת קינוחים לארוחת ראש השנה עם תומר אומנסקי, זוכה התוכנית בייק אוף, ואירועים נוספים מתוכננים עבור חברי הקבוצה. זאת בנוסף למידע ופעילויות נוספות הרלוונטיים לגימלאים בעיר אשר מועלים בקבוצה מדי יום.

חברת המועצה רוני באום, מחזיקת תיק אזרחים ותיקים, קהילה ואקדמיה: "הקורונה גרמה לנו להמציא דרכים חדשות לשמירה על קשר עם התושבים הוותיקים בעיר, ואנו נדבוק בהן במשך כל ימות השנה. כך היה עם משלוח עציצי הפרחים, פעילות ספורט ותרבות וקבוצת הפייסבוק של גימלאים תושבי העיר. אנו נמשיך להצדיע לתושבים הוותיקים בעיר במשך כל ימות השנה בדרכים מקוריות ויצירתיות נוספות- ומייד כשיתאפשר, נחזור למתכונת האירועים כפי שאנו עושים מדי שנה בחודש ההצדעה המיוחד להם. אני מודה לצוות המחלקה לאזרחים וותיקים על העבודה המסורה והתמיכה באזרחים הוותיקים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh