דברים שכדאי שיהיו בחוזה מול מקדם אורגני

דברים שכדאי שיהיו בחוזה מול מקדם אורגני

בעידן הטכנולוגי הנוכחי, אחוז ניכר ממכירות עסקים, חברות, חנויות או כל נותן שירות, מתבסס על לקוחות שמגיעים לעסק דרך אתר האינטרנט. נתון זה קיבל משנה תוקף בתקופת הקורונה, שרבים חוזים כי צפויות להיות לה השלכות רבות על המשך פעילות השוק והמשק – עובדים רבים עשויים להמשיך לעבוד מהבית, וכך, מוצאים עצמם אתרי האינטרנט בדרגת חשיבות הכרחית לכל עסק.

איך להפוך את האתר למושך לקוחות?

כדי להפוך את אתר האינטרנט לכזה שמושך לקוחות לעסק או לחברה, על האתר להיות משווק ברמה גבוהה, ומקודם ברמה המקצועית ביותר. הרי, כדי להגיע לאתר שלכם, הלקוח צריך לחפש מונח מסוים במנועי החיפוש השונים, ולכן על האתר להיות ממוקם בדירוג גבוה במנוע החיפוש (בעיקר גוגל). לחלופין, לקוח יכול להגיע לאתרכם דרך קישור (לינק) שנשלח מאתר בעל חשיפה רבה, או מגוון דרכים נוספות.

זהו בדיוק תפקידו של מקדם אורגני – לדאוג לכך שלקוחות ימצאו את אתרכם בקלות, ויגיעו אליו כתוצאה משיטוט ברשת האינטרנט. ניתן לומר, כי מקדם אורגני שעושה את עבודתו בצורה מקצועית, ומבצע פעולות נבונות ונכונות של קידום אתרים, יכול לשנות את מכירות העסק מקצה לקצה.

מה נכלל בחוזה מול מקדם אורגני?

חשוב לערוך חוזה מול המקדם טרם תחילת העבודה המשותפת, כדי להסדיר בצורה מקצועית את מערכת היחסים המשותפת, למנוע טעויות עתידיות, ועל מנת ליידע את המקדם בדבר הציפיות הנדרשות ממנו.

מומלץ כי כל חוזה מול מקדם אורגני יכלול את האלמנטים הבאים:

  • התחייבות לשקיפות – המקדם מקבל לעצמו גישה בלעדית לתוכן שמופיע באתר העסק או החברה, וביכולתו לשנות באתר ככל העולה על רוחו. על כן, חשוב לקבוע בהסכם התחייבות לשקיפות מלאה מצד המקדם.
  • שליחת דוחות חודשיים – כדי לראות שהמקדם אכן מבצע את עבודתו נאמנה, חשוב לקבוע בחוזה שעל המקדם יהיה להציג דוחות חודשיים, בהם תופיע התקדמות האתר, בהתאם למילות המפתח המקודמות, כמות קישורים שהתווספה ועוד.
  • תקופת הקידום – עבודה מול מקדם אינה חוזה ללא טווח זמן, ועל כן מומלץ לסכם במעוד מועד על תקופה ראשונית של עבודה משותפת, לאחריה יחליטו שני הצדדים האם להמשיך את ההתקשרות.
  • קישורים – לא מעט מקדמים מורידים קישורים לאחר שהלקוח מחליט שלא לחדש את החוזה מולם. במצב דברים זה, העבודה עליה שילם הלקוח הולכת לפח, כי המקדם לוקח איתו את הקישורים. אי לכך, חשוב להכניס בחוזה סעיף שמבטיח שאותם הקישורים שייכים לכם מרגע פירסומם ועד עולם.
  • אופן התשלום וכמות מילים לקידום – התשלום צריך להתבסס על כמות מילות המפתח שמקדם עבורכם המקדם. בשל כך, חשוב לשים לב שבהסכם מוסדרת כמות מילות המפתח המקודמות פר חודש (או פר תקופה לבחירתכם), כאשר התשלום הולם כמות זו.

צילום: PIXABAY

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh