דצמבר מיוחד ברחובות: מופעים והרצאות לקידום שוויון זכויות לאנשים עם מגבלה

דצמבר מיוחד ברחובות: מופעים והרצאות לקידום שוויון זכויות לאנשים עם מגבלה

עיריית רחובות מציינת את יום המודעות הבינלאומי למען שוויון זכויות לאנשים עם מגבלה באירועים לאורך כל החודש: בעיר תיערך סדרת מופעים והרצאות, בהשתתפות הזמרת עלמה זוהר, השדרן שי קאופמן, שירה בציבור עם יוסי ברכה, מפגש תושבים עם מגבלה ועוד.

ראש העיר, רחמים מלול: "רחובות דורגה בין הערים המובילות המקדמות את האוכלוסיות עם הצרכים המיוחדים בישראל .חברה חזקה נמדדת ביכולת לשלב ולקדם מנהיגות מכלל רובדי האוכלוסייה".

חברת המועצה אורית שרגאי מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות, מובילת פורום אוכלוסיות מיוחדות רחובות: "המטרה שעומדת לנגד עיננו היא לא רק להעלות את המודעות הציבורית ולשלב אנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה אלא ובעיקר להפוך אותם לחלק מהנהגת העיר".

אירוע הפתיחה ייערך ביום חמישי, 3.12.20, בשעה 18:00: עלמה זוהר במופע מוזיקלי מונגש לכל המשפחה- בשידור חי בעמוד הפייסבוק של עיריית רחובות.

עיריית רחובות מציינת את יום המודעות הבינלאומי למען שוויון זכויות לאנשים עם מגבלה בסדרת אירועים, שיתקיימו לאורך חודש דצמבר, בשיתוף רשת חוויות. בתוך כך, בעירייה מציינים כי הפעילות למען האוכלוסיות המיוחדות ברחובות מתקיימת במהלך כל ימות השנה באמצעות פורום אוכלוסיות מיוחדות רחובות, בראשות חברת המועצה אורית שרגאי, מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות בשיתוף רשת חוויות והארגונים הנוספים .

בגין פעילותה הענפה, מוקמה רחובות כאחת הערים הידידותיות לאנשים עם מגבלות ולאוכלוסיות מיוחדות, זאת לאחר שהיא מקיימת מסגרות חינוכיות וחברתיות שעונות על מגוון הצרכים, עבור מגוון גילאים, במשך כל ימות השנה. את הפעילות מקיימים חברי וחברות פורום אוכלוסיות מיוחדות בעיר, אשר בו לוקחים חלק כל המוסדות והארגונים הרלוונטיים, בהם האגף לשירותים חברתיים ואגף החינוך בעיריית רחובות, רשת חוויות, קהילה נגישה, אקי"ם, הנהגת ההורים העירונית, אילן, ניצן, אנוש, אלו"ט, חיוך שליו, הורים מובילים לשינוי, מנהיגות הורים חרדית לילדים עם צרכים מיוחדים, עמיתים, מנטורים, בית אקשטיין החממה, ועוד.

רחמים מלול, ראש העיר: "רחובות דורגה בין הערים המובילות המקדמות את האוכלוסיות עם הצרכים המיוחדים, בין היתר בזכות משתתפי פורום עירוני שהקמנו ואשר דוחפים קדימה ומיישמים פעילויות מותאמות, בשיתוף עם ההורים והארגונים הפעילים בתחום. חברה חזקה נמדדת ביכולת לשלב ולקדם מנהיגות מכלל רובדי האוכלוסייה . היום הבינלאומי הוא עוד הזדמנות עבורנו להעלות למודעות את צרכיהם של אנשים עם מגבלה ולחבר בין כלל קהילות העיר. אני מודה לכל השותפים לעשייה במשך כל ימות השנה, ובפרט החודש. אני מזמין את כל התושבים לצפות במופעים ובהרצאות מעוררות השראה כדי להכיר את האוכלוסיות המיוחדות מקרוב ולהצדיע להן".

ח"מ אורית שרגאי, מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות: "במהלך השנה אנו פועלים לאתר את הצרכים ולתת מענה לקשת רחבה של אנשים עם מגבלות, בכל הגילאים ובכל זמן, לרבות בתקופת משבר הקורונה. המטרה שעומדת לנגד עיננו היא לא רק להעלות את המודעות הציבורית ולשלב אנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה אלא ובעיקר להפוך אותם לחלק מהנהגת העיר. החודש יוקדש לאירועים מרגשים, שנועדו לקדם את ההסברה בקרב התושבים ולחבר בין כלל האוכלוסיות המתגוררות בעיר, כך שכולנו נהיה שווים. את הפעילות מטעם העירייה מרכזת סלי פרנק, רכזת אוכלוסיות מיוחדות באגף לשירותים חברתיים בשיתוף ליאת שכטר המרכזת את הנושא ברשת חוויות וכלל חברי הפורום והארגונים, ואני מודה לכולם על ההתגייסות למען המטרה".

ח"מ אמיתי כהן, יו"ר רשת חוויות: "רשת חוויות גאה לקיים פעילויות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים יחד עם העירייה, חברת המועצה וחברי וחברות הפורום, בריכוזה של ליאת שכטר מטעמנו, בכל ימות השנה, לרבות בתקופת הקורונה. חוויות מבצעת עבודה תמידית לאיתור צרכים, תוך הקשבה ושיתוף ההורים וגורמי המקצוע, שמציפים על פני השטח את המצב הקיים ואת הדרכים להוביל שינוי ולשפר באופן מתמיד את עשייתנו, לטובת כלל הקהילה והחברה שבה אנו חיים".

תוכנית האירועים בלייב ובזום

3.12.20 יום ה’ יז’ כסלו תשפ”א שעה 18:00: אירוע הפתיחה – עלמה זוהר – מופע מוזיקלי  מונגש לכל המשפחה – בעמוד הפייסבוק של עיריית רחובות.

6.12.20 יום א’ כ’ כסלו תשפ”א שעה 20:30: הרצאת השראה של שי קאופמן, המתמודד עם מאניה דיפרסיה – "סודות ותובנות"  ושיחה פתוחה- באמצעות זום בעמוד רשת חוויות.

7.12.20 יום ב’ כא’ כסלו תשפ”א שעה 20:30: ערב שירה בציבור עם יוסי ברכה והגיטרה – בחסות  עמותת איל”ן – באמצעות זום בעמוד רשת חוויות.

8.12.20 יום ג’ כב’ כסלו תשפ”א שעה 18:00: הרצאת השראה של אודי גזית, נכה פוליו – "לא ייצא ממך כלום" בחסות  עמותת ניצן – באמצעות זום בעמוד רשת חוויות.

15.12.20 יום ג’ כט’ כסלו תשפ”א שעה 18:00: הצגת "טיול כוכב" של תיאטרון "יוצרים" – הצגה מרגשת, מתובלת בהומור, לכל המשפחה, המגוללת את סיפור חייו של נער מתבגר המתמודד עם שיתוק מוחין והשתלבותו בחיי החברה. לאחר ההצגה תתקיים שיחה עם יוצרת ההצגה- שרון גרוס. יועבר בעמוד הפייסבוק של רשת חוויות.

16.12.20 יום ג’ כט’ כסלו תשפ”א שעה 18:00: שוויון בסלון – מפגש אינטימי והזדמנות להכיר מקרוב את החיים של אנשים  עם מגבלה – שידור זום בעמוד רשת חוויות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh