דרושים מתנדבים לתמיכה בבני הגיל השלישי

דרושים מתנדבים לתמיכה בבני הגיל השלישי

הפרויקט העירוני "אמץ שכן" מחפש מתנדבים ומתנדבות לסיוע לבני הגיל השלישי בכל רחבי העיר. המתנדבים מסייעים לשכנים/בני הגיל השלישי שחיים בקרבתם במשימות יומיות פשוטות – הפגת הבדידות בשיחה טלפונית, קניות מזון ותרופות, קשר עם מוסדות וגופים ממשלתיים ועוד.

רוצים להצטרף לפרויקט? פנו לשירי בטל' 054-673-5104 או בכתובת המייל shiriklar@gmail.com או השאירו הודעה במוקד העירוני 106.

למעלה מ-1,000 בני הגיל השלישי ברחבי העיר נמצאים בקשר קבוע עם מתנדב/ת שמהווה עבורם אוזן קשבת, שותף לשיחה ומסייע בצרכים יומיומיים כמו קניות, איסוף תרופות, קשר עם מוסדות העיר ועוד. לצד הסיוע החיוני למבוגרים בעיר, גם השכנים המאמצים מספרים על חוויה משמעותית: "נוצר קשר, חיבור, אחריות", אומר אחד מהם.

בהפעלת הפרויקט שותפים הרשות העירונית לביטחון קהילתי בעיריית רחובות, האגף לשירותים חברתיים, אגף ביטחון והחירום יחד עם קיבוץ המחנכים של תנועת דרור ישראל, המרכזים לצדק חברתי, ארגונים, התארגנויות קהילתיות ופעילים חברתיים, וכמובן כ-1000 מאמצים מסורים שעומדים בקשר עם שכן או שכנה באופן קבוע בחירום ובשגרה.

מטרת הפרויקט: הפגת הבדידות ושמירה על אורח חיים בריא וחיוני אצל גמלאי רחובות, על ידי סיוע של שכן "מאמץ" מתנדב עם צרכים יומיומיים: קניות, איסוף תרופות, קשר עם מוסדות העיר, הפגת הבדידות ועוד.

השיחה הראשונה בין המאמץ למאומץ כוללת היכרות, הסכמה על אופן התקשורת ועל סוג העזרה הנדרשת. לאחר מכן מתנהל קשר שבועי עם השכן המאומץ וסיוע בהתאם לצורך ולהסכמה – קניית תרופות, קניית מזון, קשר טלפוני חברי ועוד. כל מאמץ מקבל ליווי ותמיכה מקצועית מרכז שכונתי, שמסייע בהתמודדות עם אתגרים שעולים מהאימוץ, כמו כן מקבלים כלים ומידע לקשר עם השכנים.

ציונה שאמי, תושבת שכונת כפר גבירול יצרה קשר עם מוטי עמרן, גם הוא תושב השכונה שהסכים לעזור לה ולתושבים נוספים בכל מה שצריך. מוטי, תושב ותיק בשכונה מסייע לה בקניות, תיקונים בבית, הסעות, שיחה והפגת הבדידות. מוטי הוא אחד מבין 1,000 מתנדבים ומתנדבות ברחבי העיר שמשתתפים בפרויקט "אמץ שכן" ומאמצים אל ליבם את השכן/ ה המבוגר/ת שזקוקים לעזרה במטלות פשוטות ויום יומיות.

להצטרפות לפרויקט "אמץ שכן" אנא שלחו מייל לכתובת: shiriklar@gmail.com או חייגו לרכזת הפרויקט, שירי 054-673-5104, ניתן להצטרף לפרויקט גם בפנייה למוקד העירוני 106.

רחמים מלול, ראש העיר: "ידוע כי תנאי לבריאות הפיזית הוא חוסן נפשי. פרויקט ההתנדבות עם בני הגיל השלישי מסייע לבריאותם באופן משמעותי, בגלל החיבוק מהקהילה והאמירה – אתם לא לבד! תושבי רחובות מוכיחים בזמנים מאתגרים כי הם ניחנו בלב ענק. אנו גאים בתושבים שפועלים מתוך ערבות הדדית ואכפתיות ונענו לקריאה להתנדב. רק ביחד נעבור את ההתמודדות עם משבר הקורונה".

חבר המועצה ד"ר אסף אל-בר, מחזיק תיק נוער, צעירים ומעמד הילד: "האופן הנכון ביותר להתמודד עם משבר הקורונה ועם הבדידות בכלל הוא דרך הקהילה. דרך חיזוק החיבורים והקשרים הקהילתיים בתוך עירנו. אני רוצה להודות לשירי קלר ולצוות הפעילים המופלא על היוזמה והפעלת הפרויקט המבורך הזה".

בת-חן קרני, מנהלת האגף לשירותים חברתיים: "הפרויקט "אמץ שכן" מציג היטב את האמרה עדיף שכן קרוב מאח רחוק. דווקא בתקופה הנוכחית בה אנחנו מתבקשים להישאר בבתים ובשכונות אנחנו מגלים את האנשים שהיו שם תמיד, השכנים והשכנות. אנו נשמח לצרף לשורות הפרויקט מתנדבים נוספים לעזרה והירתמות למען בני הגיל השלישי ברחובות".

אבי פיטרו, מנהל הרשות לביטחון קהילתי: "תופעת הבדידות בגיל השלישי מוכרת לכולנו, תקופת הקורונה העצימה והגדילה את המעגל הקשה של המבודדים.  "אמץ שכן" נולדה בקורונה אבל אנחנו מצפים להמשיך ולהרחיב אותה גם בשגרה שתבוא עלינו בקרוב, כך שנוכל להגביר את הערבות ההדדית ואת הקהילתיות בשכונות העיר. אני רוצה להודות לכל השותפים בפרויקט על העשייה המשותפת".

בתמונה: ציונה ומוטי – אבן גבירול

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh