האם כדאי להיכנס לפרויקט תמ"א? מחשבון הכדאיות הכלכלית

האם כדאי להיכנס לפרויקט תמ"א? מחשבון הכדאיות הכלכלית

מאת חיים ביילי

יכול להיות שיש לכם דירה פוטנציאלית לפרויקט של התחדשות עירונית ויכול להיות שאתם יזמים. בשורה התחתונה, מה שאתם רוצים זה להרוויח ובשביל שזה יקרה אתם צריכים לדעת במדויק אם כדאי להיכנס לפרויקט כזה או שלא. אז איך תדעו את זה? עם המחשבון של YAZAME  תוכלו מהר מאוד להבין את פוטנציאל העסקה ולקבל החלטה האם אתם רוצים להיכנס לפרויקט או לוותר עליו.

פרויקטים של התחדשות עירונית יש לא מעט ומחשבון YAZAME בא לפתור את ההתלבטות האם להיכנס לפרויקט תמ"א כזה או אחר או לוותר עליו. פרויקטים של תמ"א כידוע מתחלקים לשניים, יש פרויקטים של חיזוק מבנים בלבד מפני רעידות אדמה ויש פרויקטים של פינוי הריסה ובינוי מחדש, ומחשבון YAZAME מסייע לקבלת החלטות בשתי האפשרויות.

את המחשבון פיתחו שלושה אנשים – שמאי המקרקעין ישראל ענבל, דניס אברמוב וחיים ביילי. המחשבון למעשה מסייע לכל הצדדים בעניין. מצד אחד יש את דיירי הבתים שמתלבטים האם כל הבלגן הזה עשוי להיות בשבילם משתלם וכדאי להם להסכים לפרויקט כזה, ומצד שני יש את היזמים שגם הם צריכים לדעת עד כמה כדאי להם כל כאב הראש הזה.

ישראל ענבל הוא אם כן שמאי מקרקעין ואת הרעיון הוא קיבל מהעבודה היום יומית שלו, כשראה שוב ושוב איך יזמים מתלבטים לגבי כדאיות של פרויקט כזה או אחר. עד שמחשבון YAZAME הגיח לעולם, כל יזם כזה היה צריך לשלם לשמאי על דו"ח אפס מה שאומר דו"ח שאמור להכריע האם הפרויקט כדאי או שלא, ולא משנה מה הייתה מסקנת הדו"ח, היזם היה צריך לשלם עליו ולא מעט.

יחד עם חיים ביילי שמגיע מעולם מערכות המידע הם יצרו את המחשבון, שדורש מעט פרטים בסיסיים מהמשתמש ותו לא.

איך עובד המחשבון?

לאחר קבלת הפרטים הבסיסיים על המבנה המחשבון מגיע גם לנתונים אזוריים וארציים ובסופו של דבר הוא "פולט" דו"ח מקיף ומפורט הכולל אלמנטים רבים הנוגעים לכדאיות העסקה.

בימים אלו הוא מוצע חינם ומתאים לפרויקטים של תמ"א כמו גם פינוי בינוי. בעתיד הוא יעבור פיתוחים נוספים.

אודות הכותב: חיים ביילי היזם של פרויקט יזמי עוסק מזה שנים בתחום היזמות בתחומי האינטרנט והנדל"ן. בין המיזמים השונים מר. חיים ביילי פיתח מחשבונים לניתוח עלויות בניה בפרויקטים בתחומי ההתחדשות העירונית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh