האם כולם צריכים קידום אורגני?

האם כולם צריכים קידום אורגני?

בעולם השיווק הדיגיטלי כיום, כולם מבינים היטב את חשיבותו של הקידום הממומן – בדמות קמפיינים מתוזמרים ומחושבים היטב, ברשתות החברתיות, במבצעים, ואפילו בפעולות יחצניות. אך בכל הנוגע לקידום אורגני לעומת זאת, ואולי דוקא משום שמדובר בתחום חמקמק שתוצאותיו ניתנות לכימות בנתונים אחרים, ההבנה כיצד הדברים עובדים אינה תמיד מונחלת לכולם באופן מלא.

מי הכי נהנה מהקידום האורגני?

עסקים קטנים ובינוניים מבינים היטב את חשיבותה של הניראות האינטרנטית, במיוחד במנועי החיפוש הגדולים (ע"ע גוגל), והם משקיעים לא מעט משאבים בחדירה ל"עשירייה הפותחת" – קרי 10 התוצאות העליונות שיתנוססו בדף התוצאות הראשון של גוגל, בחיפוש המילה הרלוונטית. אולם העסקים הגדולים אינם תמיד רואים בכך חשיבות רבה כל כך כפי שרואים בה העסקים הקטנים, משום שהם סבורים כי אין להם צורך במתוג שכזה. אך האם הם צודקים, ולמעשה קידום אתרים אורגני לחברות גדולות הוא בכלל מיותר?

כיצד פועלים בחברה שלכם?

מנהלי פרסום או מוצר בחברות גדולות נוטים לטעון לא פעם כי אין צורך ממשי בקידום אורגני, או שלכל הפחות אין צורך להשקיע בקמפיין נרחב מאד, כדי להמשיך להימצא במקומות הראשונים בגוגל. אולם האמת האי שההנחה הזו בדרך כלל אינה נכונה, ומכמה סיבות שונות: ראשית, עם הזמן, ובפרט אם האתר אינו פעיל מאד והתכנים בו אינם מתחדשים באופן תדיר (במיוחד באתרים תדמיתיים שאינם מספקים מכירה מקוונת), עם הזמן בהחלט ייתכן שהאתרים המתחרים יתעלו עליו בדף התוצאות בגוגל, ובמיוחד במידה והמוניטין שלהם יתחיל לעלות בזכות עצמו ובזכות המוצרים שהוא משווק.

כדור שלג שקשה לעצור

כך, בהדרגה, אתם עשויים למצוא את עצמכם מהר משחשבתם במעין "לופ" שלא התכוונתם להיכנס אליו, בו החברה המתחרה שתמיד נחשבה קטנה ובינונית לעומתכם הופכת לפופולרית יותר ויותר, ומעמדה בקרב תודעתו של הציבור הרחב למעשה מתחילה להשתנות – ועל חשבונכם. מעבר לכל אלה, במקרים בהם אתם נחשבים לחברה גדולה בשוק ספציפי אך לא בקרב הציבור הרחב (וכמובן במרחב הדיגיטלי), מהר משחשבתם אתם עלולים להימצא בתחרות קשה ולא שוויונית עם שחקן חדש, שכלל לא ציפיתם לו (ושאולי בכלל לא הכרתם לפני כן), ואפילו לקוחותיכם המסורים יחליטו לפתע לעבור אליו, רק בשל הנגישות הרבה אליו דרך מנועי החיפוש, ונוחות הגישה באתר.

מה התשובה במקרה שלכם?

אז האם קידום אתרים אורגני לחברות גדולות באמת תמיד נחוץ כל כך? למרבה הצער, התשובה לכך אינה ניתנת לכימות ולתחזית באופן מדויק, לפחות לא כמו בנתונים המובאים בקמפיינים הממומנים – מה גם שישנם כאמור שחקנים חדשים ולא צפויים העשויים להפתיע ולערער לחלוטין את המערכת. לכן, ככלל, ההשקעה הרבה בקידום אורגני צריכה להיות רבה גם בקרב חברות גדולות, ולמעשה דומה (אם לא זהה) לזו של הקידום הממומן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh