הבית מוצף? כך תתפעלו את המצב

הבית מוצף? כך תתפעלו את המצב

אחד המקרים הקשים ביותר שיכול להיות עבור משפחה היא הצפה בבית. ישנן הצפות קטנות כמו מים שעולים מהשירותים או ברז שהתפוצץ מתחת לכיור. אלה יכולים לגרום להתפרצות לא רצוי של מים אל הבית וליצור שכבה דקה של מים על הרצפה שתלך ותגדל ככל שתזניחו את זה. מקרה נוסף וגרוע יותר הוא באזור שבהם ניקוז המים אינו תקין והעיריות/המועצות אינן עושות כלום בנידון כדי לטפל במצב. בימים גשומים קשים יותר אתם צפויים להצפות שיגיעו כמעט עד גובה המכסה את המכונית שלכם, כאשר המים הללו יגיעו אל ביתכם אתם עשויים להיקלע למצב לא נעים של הצפה מהותית.

כיצד לפעול במקרה של הצפה:

שלב 1 – קראו לאיש מקצוע בהקדם – קראו לאינסטלטור במהירות האפשרית כי ככל שהזמן עובר הבית, הקירות והחפצים שלכם עשויים להינזק. בין אם מדובר בתקלה פנים ביתית או בהצפה בשל הגשמים אתם צריכים איש מקצוע מנוסה במקום שיתפעל אתכם בדיוק מה לעשות או יטפל בבעיה בעצמו. כאשר מדובר בתקלה נקודתית בביתכם כמו ברז שהתפוצץ או ביוב סתום האינסטלטור יוכל לטפל בבעיה במהירות ובכך לעצור את זרם המים הממשיך להיערם בביתכם.

שלב 2 – במקרה הצורך הזמינו גם ביובית – במקרה של הצפה קשה שיהיה לכם קשה לפנות ידנית תצטרכו להזמין ביובית שתשאב את המים.

שלב 3 – פנו מים ידנית ככל שניתן – אם מדובר בתקלה קלה בתוך ביתכם תוכלו לפנות את המים ידנית ולא תצטרכו להזמין ביובית לשאיבת המים. שימוש בסמרטוטים או גריפה החוצה לגינה (במקרה של בית קרקע) עשויה לפתור את הבעיה. ללא קשר לכמות המים, במקביל לזה שהאינסטלטור מסייע לכם לפתור את התקלה אתם רוצים לאסוף את כל האנשים בבית ולפנות מים ידנית על מנת שאלה לא יעלו גבוה יותר ויהרסו רהיטים ומוצרים נוספים בבית.

שלב 4 – נסו להציל את הדברים החשובים ולהעלות אותם לגובה – אם יש לכם כסף, ת.ז, פריטים חשובים ואפילו מכשירי חשמל שטרם המים הגיעו אליהם עלו אותם לגובה ככל האפשר.

שלב 5 – בדקו את הקירות – תוך כדי שאתם מטפלים בפינוי המים וטיפול בתקלה, כאשר מדובר בהצפות בגובה הברכיים ומעלה – שימו לב גם על מצב הקירות. ככל שהזמן עובר המים עשויים לחלחל אל הקירות ולהחליט אותם. אינכם רוצים ליפול קורבן לקריסה של קיר או תקרה בשל הזנחה של ההצפה. זה אומנם לא משהו שאמור לקרות מידית וגם לא בזמן קצר אבל בבתים ישנים זה אף מסוכן יותר ואינכם רוצים לקחת את הסיכון.

צריכים סיוע של אינסטלטור? אחד האינסטלטורים המובילים הוא אורן רדה אינסטלטור בתל אביב המתמחה באיתור מקור ההצפה וטיפול במקרה באופן מקצועי, לכן לפעמים כדאי לקרוא לבעל מקצוע מיומן ולחסוך את ההתעסקות בנושא מורכב כמו הצפה בבית.

כיצד נשקם את הבית אחרי ההצפה?

לאחר שטיפלתם בהצפה אתם צריכים לוודא את מצב הקירות ואף להתייעץ עם האינסטלטור או שיפוצניק במידה וצריך לבצע שיפוץ קטנה וחיזוקים שונים לקירות ו/או תשתיות כלשהן. כמו כן וודאו כי חוטי חשמל ו/או שקעי חשמל לא נפגעו מהמים שכן זה עשוי לגרום לקצר ואף לשריפה כאשר תפעילו את החשמל בפעמים הבאות. כמו כן כדאי לפנות את כל המים ולא להשאיר שלוליות על מנת שלא יצטבר עובש בנקודות מסוימות (במיוחד מתחת לספות ולרהיטים). אם יש רהיטים רטובים הוציאו אותם לשמש להתייבש אם אפשר.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh