הגוזל עף וחזר אל הקן – מה עכשיו?

 הגוזל עף וחזר אל הקן – מה עכשיו?

הפלטפורמה, מרכז הצעירים של רחובות, תקיים סדנה בזום להורים שילדיהם בגילאי 30-20, "מבוגרים-צעירים".

הסדנה תחל ביום שני, 21.12, 150 ₪ למשפחה.

בשנים האחרונות מתקבלות ב"פלטפורמה", מרכז הצעירים ברחובות של החברה העירונית רחובות, שיחות טלפון רבות, של הורים הדואגים לעתיד ילדיהם בגילאי 30-20. בשל כך החליטו בפלטפורמה, לקיים לראשונה סדנה להורים שילדיהם מוגדרים "מבוגרים צעירים" בגילאים אלה, בשם "עוף גוזל". הסדנה הייחודית, בת שישה מפגשים, מותאמת להורים ל"מבוגרים צעירים" שתועבר על ידי ד"ר רוני מדמון, פסיכולוג חינוכי קליני שידריך את ההורים, שייתן להם כלים לעידוד ילדיהם אל עבר עצמאות ומימוש הפוטנציאל שגלום בהם ותעסוק בנושאי התפתחות תקינה ולא תקינה, גיבוש זהות, חלוקת תפקידים בריאה בין בני הבית, והגדרת גבולות והתמודדות עם קונפליקטים.

לדברי רחמים מלול, ראש עיריית רחובות: "הפלטפורמה רגישה מאוד לצורכי ההורים בעיר ומתאימה את התכנים בהתאם לכך. ואכן, הורים רבים מתמודדים עם שאלות רבות בנוגע לילדיהם הגדולים ומתלבטים היכן צריך לסייע והיכן צריך לתת להם להתמודד לבדם והקורונה, הרחיבה את הצורך בכך שכן, רבים שבו לבית הוריהם".

לדברי אסף אלבר, מחזיק תיק נוער וצעירים: "פעילות זו היא הרחבה מבורכת של פעילות הפלטפורמה. מתן מענה שלם לצעירים בעיר צריך להתייחס לקהילה המקיפה אותם וגם לבית. הקורונה מלמדת אותנו עד כמה הדוקים הקשרים בינינו, עד כמה אנחנו משפיעים ומושפעים. אני מברך את הצוות המקצועי של הפלטפורמה על היוזמה הברוכה הזו ומקווה שההורים שיצטרפו יפיקו מכך, כמו-גם ילדיהם".

לדברי אורלי הלל, מנהלת הפלטפורמה: "אני אמא לשלושה ילדים שנחשבים ל"מבוגרים-צעירים", שניים סטודנטים והשלישי חייל. אני ערה לשינויים בצרכים שלהם ולכך שאני נדרשת למצוא מענים מותאמים. כהורים צעירים לילדים קטנים, אנו מקבלים הדרכה והכוונה, אך יש ציפייה לא ברורה שנדע להתמודד גם כשהילדים גדולים. גם את זה חשוב ללמוד, להבין ולעלות למודעות".

לדברי טובה וישנגרד-יערי, רכזת הסדנה: "רק בעשור האחרון התחילו להתייחס לשכבת הגיל שנקראת "מבוגרים-צעירים". נהוג היה לחשוב, שאוכלוסיית גיל זאת, שנמצאים בגיל שאחרי התיכון והשרות הצבאי או לאומי, יכולים לדאוג לעצמם וההורים סיימו את "תפקידם" ולא צריכים לדאוג להם. כיום, כשברור שהחיים מורכבים, שיש נטייה להישאר ולהתגורר בבית ההורים ושהחיים העצמאים לא מובנים מאליהם, ההורים נדרשים לסוגיות, איתן לא התמודדו בעבר. בנוסף משבר הקורונה פגע קשות באוכלוסיית הצעירים ואנו רואים שאפילו צעירים שפרסו כנף, ועזבו את בית הוריהם חוזרים אליו. אלה חלק מהסיבות שהחלטנו לקיים את הסדנה עם ד"ר רוני מדמון".

הסדנה תחל ביום שני, 21.12.20 ותתקיים בין השעות 22:30-20:30, בעלות של 150 שקלים למשפחה מספר המקומות מוגבל.  לפרטים נוספים והרשמה ניתן ליצור קשר עם טובה בטלפון 08-9314806 .

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh