הדרכה לרכיבה בטוחה על אופניים חשמליים

הדרכה לרכיבה בטוחה על אופניים חשמליים

השבוע התקיימו שני מפגשי הדרכה ייחודיים לתלמידי קריית החינוך 'קציר', לראשונה ברחובות, במטרה להקנות לרוכבים הצעירים ידע, מידע והתנסות מעשית ברכיבה בטוחה על אופניים חשמליים

בימים ראשון (22.1) ורביעי (25.1) התקיימו בפעם הראשונה ברחובות מפגשי הדרכה לבני נוער בנושא רכיבה בטוחה על אופניים חשמליים. המפגשים התקיימו בתיכון 'קציר' בעיר, והשתתפו בהם תלמידי כיתות י"א כאשר כל כיתה עברה הדרכה עיונית במשך כשעה, והדרכה מעשית ברכיבה על אופניים במשך שעה נוספת. את מפגשי ההדרכה הייחודיים יזמה עיריית רחובות באמצעות מחלקת הילדים והנוער, בשיתוף אגף החינוך ומנהלת קריית החינוך 'קציר', יהודית פלבנר, בכדי להקנות לרוכבים הצעירים ידע, מידע והתנסות מעשית. בהמשך צפוי המיזם להתפתח לבתי ספר תיכוניים נוספים בעיר.

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה גדולה במספר בני הנוער אשר רוכבים על אופניים חשמליים מבלי לציית לחוקי התנועה. מדובר בתופעה כלל ארצית שמובילה לפגיעות קשות של הרוכבים בני כל הגילאים, במיוחד כאשר אופניים חשמליים יכולים להגיע למהירות גבוהה של כ-50 קמ"ש. לאחרונה אף נחקקו חוקים המגבילים את גיל הרוכבים, אך הם כמעט ואינם נאכפים, ויתרה מכן הרוכב אינו חייב לעבור מבחן תיאוריה או להחזיק ברישיון מתאים.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "בהיעדר מדיניות ברורה ואכיפה נכונה וכאשר אנו עדים לתופעות מסכנות חיים שכאלה, החלטנו לא להמתין ולהתחיל בפיילוט. היום הראשון הוכתר כהצלחה, וניתן היה לראות שבני הנוער מפנימים את המסרים וצמאים לידע בתחום, ידע שלא מוקנה להם מאף גורם אחר. אנו מקווים שבעקבות הפיילוט המוצלח נרחיב את המיזם לבתי ספר נוספים".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק צעירים ונוער, עו"ד מתן דיל: " אני שמח לקחת חלק ולהוביל ביחד עם זהר בלום מיזם להקניית ערכים ותרבות נהיגה בקרב צעירים. אין ספק שמה שבני הנוער ילמדו היום ישפיע על עתידם בכל הקשור לתרבות נהיגה על אופניים חשמליים ובכלל על כלי רכב. נכחתי שם, ראיתי את בני הנוער ושוחחתי עמם, התרשמתי מכך שהם רוצים לדעת יותר על נושא הרכיבה בהתאם לחוקים ולתקנות. במקרה זה אנחנו מקדימים את המדינה ופועלים בכלים עירוניים בכדי למגר תופעה מסוכנת זו של נסיעה עם אופנים חשמליים ללא ידע מספק של חוקי התנועה והכשרה מתאימה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh