הוצאת דרכון פורטוגלי לפי שמות משפחה

הוצאת דרכון פורטוגלי לפי שמות משפחה

בשנים האחרונות ממשלת פורטוגל מנסה לפצות על העוול ההיסטורי שנעשה לנו אי שי לפני יותר מ-500 שנה. מה קשורה פורטוגל אתם שואלים? ובכן, אחרי גירוש ספרד (1492), לא מעט יהודים בחרו להשתקע בפורטוגל. אלא שפחות מחמש שנים מאוחר יותר (ואחרי שהוכרחו להתנצר, ספגו יחס לא שוויוני ואף הואשמו בפריצת מגיפה גדולה) היהודים גורשו גם משם.

היום, לפחות ל-50 אחוזים מהישראלים יש זכאות להוציא אזרחות פורטוגלית. והאינדיקטור הראשון הוא שם המשפחה (שמן הסתם מעיד על המוצא). אם יש לכם שורשים במצרים, יוון, לוב, תוניס, עירק, הולנד (זו רק רשימה חלקית), יש סיכוי גדול שגם אתם זכאים. רוצים לעשות בדיקה זריזה? חפשו את שם המשפחה שלכם במאגר הבא: "שמות משפחה דרכון פורטוגלי".

אם לא מצאתם את השם שלכם כאן, אין לכם מה לשבור את הכלים. אתם בטח יודעים שממשלת פורטוגל לא תקבל החלטה רק על סמך שם. מדובר בתהליך פורמאלי וארוך (שנה וחצי במקרה הטוב), שבו תצטרכו להוכיח את הזיקה שלכם לאחת מהקהילות היהודיות שחיות בליסבון ובפורטו.

מה הדרישות להתחלת התהליך?

מדובר בכמה קריטריונים בסיסיים ביותר:

על מבקש האזרחות להיות יהודי, בן 18 ומעלה, וללא עבר פלילי.

תנאי הסף המקלים האלה גרמו ללא מעט ישראלים לעשות את הצעד החכם ולשריין לעצמם דרכון אירופאי לכל דבר ועניין.

אבל (ויש אבל גדול), בשל ריבוי הבקשות, ממשלת פורטוגל כל הזמן דנה באפשרות להקשיח את התנאים.

אסור לנו לשכוח שלפני פחות מעשר שנים גם ספרד הוציאה את חוק התיקון, אבל היא דרשה ממגישי הבקשה לדעת ספרדית ברמה בסיסית ולעבור מבחן היסטוריה ותרבות. כמו כן, בשנת 2019 היא חזרה בה וסגרה את האופציה להגיש בקשות חדשות.

יכול להיות שבעתיד הקרוב ממשלת פורטוגל תדרוש ידיעת השפה, ואפילו תקופת מגורים קצרה בפורטוגל. כבר עכשיו נכנסו לתוקף כמה חוקים שהופכים את התהליך ליותר קשה, אבל זה עדיין לא בגדר הבלתי אפשרי.

רק קחו בחשבון שהשעון מתקתק.

אם נראה לכם שאתם זכאים, פנו עוד היום למשרד עורכי דין וקבלו מאיתנו מתנה: בדיקת זכאות ללא עלות ובלי התחייבות.

איך עובד התהליך?

אחרי שיעלה שאתם זכאים, המשרד יאסוף ויפיק עבורכם את כל המסמכים הרלוונטיים לצורך הוכחת הזיקה שלכם. כל מסמך יתקבל בברכה (תעודות נישואים, תעודות לידה, אילן יוחסין ועוד).

לאחר מכן, המשרד יתרגם את אותם מסמכים וישלח אותם לבחינת הגורמים המוסמכים בפורטוגל (אחת הקהילות היהודיות).

שימו לב שבסמכות הקהילה לקבוע למי יש זיקה ולמי אין, זאת אומרת, מי זכאי לקבל דרכון פורטוגלי ומי לא. אבל גם אם נמצאתם זכאים וקיבלתם את החתימה של אחת הקהילות, אין פירוש הדבר שהתהליך הסתיים ושהדרכון החדש בדרך אליכם.

רק ממשלת פורטוגל מוסמכת לקבל את ההחלטה הזו.

לאחר שתקבלו את החתימה של הקהילה היהודית, צוות עורכי הדין יבנה עבורכם תיק משפטי מנצח, ויגיש את הבקשה הרשמית לממשלה.

חשוב לציין שאם נמצאתם זכאים אבל לא קיבלתם את החתימה של הקהילה תקבלו החזר כספי מלא!

הוצאת דרכון פורטוגלי באופן עצמאי או עם איש מקצוע?

זאת סוגייה שעולה לא מעט. לדעתנו, תמיד עדיף לקחת איש מקצוע. תחשבו על כל הבירוקרטיה שתצטרכו להתעסק איתה לבד – הפקת המסמכים, תרגום לפורטוגזית, שליחה בדואר, קיום קשר רציף עם הגורמים המוסמכים מעבר לים.

את כל ה"עבודה השחורה" איש מקצוע יכול לעשות עבורכם. הוא יוכל לחסוך לכם זמן, כסף אבל בעיקר אנרגיה.

עוד היבט חשוב שיש לקחת בחשבון הוא הפן החוקי. קבלת אזרחות זרה היא מעמד משפטי לכל דבר ועניין. לא הייתם רוצים שיהיה לצידכם בן אדם שיודע מה הוא עושה ופועל למען האינטרס שלכם?

בסופו של יום, זאת ההחלטה שלכם, איך שלא תבחרו, אנחנו מאחלים לכם בהצלחה. לדרכון הפורטוגלי יש לא מעט יתרונות, והוא מהווה נכס של ממש. הכי חשוב שתמהרו לעשות את הצעד, לפני שההזדמנות תלך לאיבוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh