הוקמה סיירת סייבר למניעת תופעת השיימינג ברשתות החברתיות

הוקמה סיירת סייבר למניעת תופעת השיימינג ברשתות החברתיות

במסגרת סיירת הסייבר, 15 תלמידים נבחרים מבתי ספר שונים ברחבי העיר יעברו הכשרה על ידי עמותת 'כפתור אדום' לטיפול וזיהוי תופעות של בריונות ברשת

בשבוע שעבר (28.11) הוקמה סיירת הסייבר, הראשונה ברחובות, שנועדה להילחם בתופעת השיימינג בכלי המדיה וברשתות החברתיות. הסיירת הוקמה על ידי הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול בשיתוף אגף החינוך והנוער ומחלקת ילדים ונוער.

סגן ראש העיר, יו"ר הוועדה למאבק בנגע הסמים והאלכוהול ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "הדיגיטל והמדיה תפסו תאוצה עם השנים. כיום לכל ילד וילדה יש מכשיר סלולארי, שבאמצעותו הוא נחשף לתכנים פוגעניים. הקמת סיירת הסייבר היא כורח המציאות, באמצעותה נוכל להעלות את השיח סביב הנושא, לייצר מודעות ולהכשיר עוד ועוד שגרירים שיסייעו במתן מענה הולם במידת הצורך".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק צעירים ונוער, עו"ד מתן דיל: "פתיחת קבוצת "סיירת הסייבר" עונה על צורך שעלה מהשטח. במסגרת הפעילות, בני הנוער ילמדו במשך השנה על הסכנות הקיימות ברשת ויהוו שגרירים בבתי הספר בהם הם לומדים. זו הפעם הראשונה שקבוצה מסוג זה נפתחת ברחובות ואני שמח על האמון שבני הנוער נותנים בבית ספר למנהיגות נוער".

matan-pnimi

מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול, דוד מנצור: "אני רוצה להודות לאפרת רוזנברג, רכזת קבוצת הסיירת, אשר מובילה את הקבוצה למקומות מדהימים ולאבי יוספי על הגמישות ושיתוף הפעולה בפיתוח רעיונות חדשים. נושא הסייבר תופס תאוצה בכל תחומי החיים, לצערי ישנם מקרים בהם משתמשים בפלטפורמה זו כדי לפגוע ולהרע לאחר. כולי תיקווה שקבוצה זו, תתחיל להניע יותר את המודעות בקרב האוכלוסייה ויכנסו עוד תכניות למיגור תופעות אלו".

סיירת הסייבר הוקמה בעקבות העובדה שבשנים האחרונות חלה עלייה בתופעת 'בריונות הרשת'. מדובר בהתנהגות פוגענית שמתבצעת באמצעות באמצעים טכנולוגיים כמו אינטרנט או טלפון נייד במטרה להטריד, להביך, להפחיד או לתקוף. בריונות מקוונת יכולה להתרחש בכל אחת מהמדיות הדיגיטליות, פייסבוק, וואטס- אפ, טוויטר, בלוגים, צ'טים, פורומים, דואר אלקטרוני, אתרי אינטרנט ועוד. היא יכולה להיות מילולית והיא יכולה להתבטא גם בפרסום תמונות או סרטונים. ישנם מספר מאפיינים בולטים לבריונות ברשת בניהם – אנונימיות, שותפים לה רבים, קהל רחב, נגישות גבוהה, קושי בגילוי ובדיווח ועוד.  

מסיבות אלה, הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול, בשיתוף מחלקת הילדים והנוער הפועלת ב'עירונוער', בניהולו של אבי יוספי, הקימה את "סיירת סייבר", שמהווה חלק מבית ספר למנהיגות הנוער. הסיירת מורכבת מ-15 נציגים נבחרים הלומדים בשכבת כיתות יא' במסגרת המחויבות האישית.  בני הנוער עוברים הכשרה ייחודית באמצעות נציגי עמותת 'כפתור אדום' ולומדים להכיר את קורבנות האינטרנט, תרבות הטוקבקים, עושים סיור ביחידת 'להב' של המשטרה ועוד. בסיום ההכשרה המשתתפים מקבלים תעודה מטעם 'כפתור אדום' והופכים לשגרירים של העמותה בבית הספר שלהם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh