הורים, שימו לב: קייטנות חנוכה ייפתחו בגנים ובבתי הספר

הורים, שימו לב: קייטנות חנוכה ייפתחו בגנים ובבתי הספר

החברה העירונית ורשת חוויות הגיעו למתווה משותף לפתיחת קייטנות חנוכה לטובת ההורים, בשיתוף עם הנהגת ההורים העירונית. ילדים הרשומים במהלך השנה לצהרון, יהיו רשומים אוטומטית למסגרת הקייטנה ואין צורך בתוספת תשלום. ראש העיר, רחמים מלול: "ההורים ברחובות יוכלו להמשיך בשגרת העבודה גם בחופשת החנוכה".

רשת חוויות והחברה העירונית יתנו גם השנה מענה לילדי העיר בחופשת החנוכה, זאת על אף ביטול תכנית "ניצנים בחופשות" של משרד החינוך. הרשת והחברה העירונית יפעילו קייטנות בגנים ובבתי הספר, ללא תוספת תשלום עבור ילדי הצהרונים.

בשבועות האחרונים קיימו בחברה העירונית וברשת חוויות דיונים עם הנהגת ההורים העירונית על מנת לפתור את הנושא, כדי לשמור על שגרת יומם של הילדים וההורים גם בימי חופשת החנוכה.

לאחר פתרון הסוגיות שעמדו לדיון, הושגו הבנות, לפיהן הוחלט כי ההורים לילדים הרשומים בצהרונים לא יידרשו לתשלום נוסף עבור השתתפות בחמשת ימי קייטנת חנוכה. ילדים הרשומים לצהרונים ייהנו מפעילות עד השעה 16:00.

ילדים שאינם רשומים בשגרה לצהרונים בגני הילדים, יש צורך לרשום אותם לקייטנת חנוכה ברשת חוויות , בעלות של 330 שקל לחמישה ימים, בין השעות 7:30-13:00.

במסגרת קייטנות חנוכה, רשת חוויות תעניק מענה גם לילדי גני החינוך המיוחד .

תלמידי בתי הספר שאינם רשומים בשגרה לצהרונים – יש לרשום אותם לקייטנת חנוכה בחברה העירונית, בעלות סמלית של 200 ₪ לכל חמשת ימי הקייטנה. שעות הפעילות הן 13:00-8:00.

הקייטנה תיפתח ביום שלישי 24.12 (יום ג'), ותימשך חמישה ימים, עד יום ב' 30.12 (לא כולל יום שישי), במסגרתה ייהנו הילדים ממגוון פעילויות מהנות ומעשירות, ילמדו על מנהגי חג החנוכה בדרך חווייתית, יכינו יצירות באווירת החג ועוד.

לדברי רחמים מלול, ראש העיר: "ההורים ברחובות יוכלו להמשיך בשגרת העבודה גם בחופשת החנוכה. ההורים ברחובות לא יסבלו בגלל שהמדינה לא העבירה את כספי "ניצנים בחופשות". במשך השבועות האחרונים פעלנו מאחורי הקלעים על מנת למצוא פתרון למצב שבו המדינה אינה מעבירה את הסכומים למימון קייטנות חנוכה. חיפשנו את הדרך לשמור על שגרת העבודה של ההורים, יחד עם מימון חלקה של המדינה, כך שהורים לילדים הרשומים למסגרות הצהרונים לא ייאלצו לשלם יותר. אני מודה להנהלת החברה העירונית, להנהלת רשת חוויות ולהנהגת ההורים העירונית על המאמצים המשותפים".

לדברי איציק עובדיה, מנכ"ל החברה העירונית לתרבות, נופש וספורט: "בהתאם להנחיות ראש העיר, ובתיאום עם ההנהגה ההורים צוותי החינוך בצהרוני החברה העירונית ערוכים ומוכנים להעניק לתלמידים מסגרת ערכית, מהנה ומעשירה גם בימי קייטנת חופשת החנוכה. הקייטנה פתוחה גם לילדים שאינם רשומים לצהרונים במהלך השנה, מה שיאפשר להוריהם להמשיך בשגרת עבודתם ללא דאגה. מחיר הקייטנה מסובסד באופן חלקי ומתואם עם הנהגת ההורים".

יו"ר רשת חוויות, חבר המועצה אמיתי כהן ציין כי "אני שמח שנמצא מתווה והגענו להבנות, לטובת כלל השותפים לחינוך הבלתי פורמלי שמעניקה רשת חוויות לילדי העיר בכל ימות השנה ובחופשות. למרות שעד לרגע זה, לא קיבלנו תשובות ממשרד החינוך לגבי תוכנית ניצנים בחופשות, מצאנו את הפתרון. נמשיך לבוא לקראת ההורים ככל שהדבר מתאפשר, וזאת תוך שמירה על רמת שירות איכותית לילדי העיר. תודתי למנכ"ל הרשת, אלרואי אסרף, על ניהול התהליך וכן להנהגת ההורים העירונית על שיתוף הפעולה".

מנכ"ל רשת חוויות, אלרואי אסרף, הוסיף כי "נדרשנו לסוגיה מורכבת, זאת לצד מרכיבים נוספים שהשפיעו על תהליך קבלת ההחלטות. אנו מאמינים בתהליכי שיתוף. במסגרת הדיונים נבחנו אופציות שונות ובסופו של יום, הוחלט כאמור כי הרשת תסבסד באופן חלקי את העלויות. תודתי לראש העיר, יו"ר הרשת והנהגת ההורים העירונית על התמיכה בתהליך ובתוצאות".

צופית גולן יו"ר הנהגת ההורים העירונית: "הנהגת ההורים שמחה על ההסכמות שהושגו ליצירת מענה ראוי לכל ילדי העיר בחופשת חנוכה, וללא תוספת תשלום של ילדי הצהרונים. אני מודה לראש העיר רחמים מלול, למנכ"ל החברה העירונית איציק עובדיה, ליו"ר חוויות אמיתי כהן ולמנכ״ל הרשת אלרואי אסרף על המאמץ והנכונות להגיע להסכמות לטובת כלל ילדי העיר והוריהם".

ההרשמה לקייטנות תפתח בימים הקרובים, יש לעקוב אחר הפרסומים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh