הזדמנות שנייה להשכלה גבוהה לנשות רחובות

הזדמנות שנייה להשכלה גבוהה לנשות רחובות

25 נשות רחובות קיבלו בטקס חגיגי בלשכת ראש העיר מלגות להשכלה גבוהה במסגרת הפרויקט 'הזדמנות שניה להשכלה'.

ראש העיר, רחמים מלול: "אנו מודעים לכך שהקושי שלכן ללמוד הוא גדול. רבות הסיבות שבגללן לא יכולתן להרשות לעצמכן ללמוד בעבר, בין אם מדובר בקשיים כלכליים, בין אם מדובר בצורך להשקיע במשפחה ועוד. יש בי הערכה גדולה מאד כלפיכן"

ביום שלישי (23.5) התקיים טקס הענקת מלגות וסיום שנת הלימודים הראשונה של 25 המשתתפות שלוקחות חלק בפרויקט המיוחד "הזדמנות שנייה להשכלה גבוהה". בטקס המרגש השתתפו ראש העיר, רחמים מלול, חברת המועצה ויו"ר הפורום לקידום מעמד האישה, ד"ר מרה קנבל, מנכ"ל העירייה, דורון מילברג, יועצת ראש העיר לענייני נשים, אביבה חלבי, רכזת הפרויקטים בפורום לקידום מעמד האישה, סילבי דימנד ומתנדבי ובוגרות הפרויקט.

כזכור, פרויקט "הזדמנות שנייה להשכלה גבוהה" יצא לדרך לפני כשנה, ביוזמת חברות הפורום לקידום מעמד האישה ברחובות. הפרויקט נועד להעניק לנשים רחובותיות בגילאי 35 ומעלה הזדמנות ללמוד לתואר אקדמי ראשון, והוא מתקיים בשיתוף עם מכללת 'אחווה'.

רחמים מלול: "אנו מודעים לכך שהקושי שלכן ללמוד הוא גדול. רבות הסיבות שבגללן לא יכולתן להרשות לעצמכן ללמוד בעבר, בין אם מדובר בקשיים כלכליים, בין אם מדובר בצורך להשקיע במשפחה ועוד. ברור לי שגם היום אתן מתמודדות עם קשיים גדולים, אך אתן מתגברות על הקשיים הללו ויוצאות ולומדות. יש בי הערכה גדולה מאד כלפיכן, אני בטוח שגם אם אתן עייפות אחרי יום לימודים ארוך ומייגע, אתן חוזרות הביתה בתחושת סיפוק גדולה, מרוצות ומלאות בתוכן. אני מודה לחברת המועצה, ד"ר מרה קנבל, על העשייה הנהדרת, לאביבה חלבי, סילבי דימנד וכל אלו שלקחו חלק בפרויקט הנהדר הזה". ד"ר מרה קנבל: "נשים מובילות כיום בכל תחומי החיים, הן מעורבות בקהילה ומשפיעות בכל התחומים. בכדי להמשיך ולקדם את מעמדן ופועלן אנו שואפים להעניק להן כלים מקצועיים ואקדמאיים. אני נרגשת ושמחה להיות כאן במעמד הזה, עברנו כברת דרך ארוכה, החל מהמפגש הראשון שלנו, והנה השלמתן את שנת הלימודים הראשונה שלכן. כולכן בעלות משפחה וילדים וזה לא פשוט בכלל. תודה רבה לראש העיר, שבלעדיו זה לא היה קורה". אביבה חלבי: "מדובר בתכנית בעלת חשיבות גבוהה. הנשים שלוקחות חלק בתכנית עוברות בה שינוי משמעותי מאד. יש לנו המון תמיכה לפרויקט הזה מראש העיר, שאישר אותה, קידם אותה, ובזכותו רחובות היא העיר השנייה בלבד בישראל שמפעילה תכנית שכזו".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh