החל מהשבוע: סיורי סיפורי רחובות חוזרים!

החל מהשבוע: סיורי סיפורי רחובות חוזרים!

לאור ההצלחה: 8 סיורים חדשים בפרויקט "סיפורי רחובות" לבקשת התושבים, בימי שישי וגם בימות השבוע!

במסגרת הפרויקט יצאו לדרך סיורים מודרכים ברחובות ובשכונות האהובות והם ילוו בסיפורי המתיישבים ומייסדי המושבה החל מהשבוע ובשבועות הקרובים יתקיימו 8 סיורים חדשים הסיורים הינם ללא עלות אך ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש.

כזכור לפני כשלושה חודשים התקיים פיילוט עם שישה סיורים של "סיפורי רחובות", פרויקט סיורים רגליים מרתקים בימי שישי, בנקודות ציון בדברי ימי המושבה רחובות שהוקמה ב-1890.

לאור ההצלחה והביקוש הרב מצד תושבי העיר, היוזמה המשותפת של סגן ראש העיר יניב מרקוביץ' ומחזיק תיק התרבות, חבר המועצה עודד עמרם חוזרת לפעילות. בשבועות הקרובים יצאו לדרך סיורים נוספים, חדשים ומרתקים בעקבות מייסדי המושבה, השכונות הוותיקות של עולי תימן – שעריים ומרמורק, והדמויות שהובילו את ההתיישבות היהודית במושבה רחובות.

הסיורים שיתקיימו בעיר יספרו את סיפורי המתיישבים הראשונים באופן חוויתי, תוך כדי הליכה ברחובות העיר. בהתאם לבקשות התושבים ותנאי מזג האוויר, הסיורים יתקיימו גם באמצע השבוע בימים שני, שלישי בשעות אחר הצהריים, ובימי חמישי בשעות הערב ולא רק בימי שישי בבוקר. הסיורים מתאימים לכל תושבי העיר, מבוגרים, משפחות צעירות, זוגות ואזרחים ותיקים והם יתקיימו לפי כל כללי השמירה על הנחיות משרד הבריאות: שמירת מרחק, עטיית מסיכה ושמירה על היגיינה אישית. בכל קבוצה יש מספר מוגבל של משתתפים.

הסיור הראשון יוצא לדרך כבר ביום שישי הקרוב 11.9 בשעה 8:30.

פירוט הסיורים הקרובים

יום שישי (11.9) בשעה 08:30 "רחל המשוררת במושבה" – סיור בעקבות המשוררת האהובה וחייה במושבה, מרחוב מנוחה ונחלה, דרך גן הילדים ועד גבעת האהבה והמפגש המרתק עם חבורת א.ד. גורדון.

יום שני (14.9) בשעה 16:00 הסיור "חבצלת – מושב פועלים ושכונה חריגה", סיור בבית התרבות וגן הטייס, הצרכנייה הישנה, בית הרופאים והאחיות ותצפית מהגבעות.

יום חמישי (17.9) בשעה 20:00 סיור עששיות מרתק בבית הקברות בשכונת מרמורק – סיור לילה בבית הקברות בין קברי רבנים, מייסדים ועולי תימן שהקימו את השכונה

יום שישי (18.9) בשעה 08:30  סיור חגיגי לכבוד ראש השנה – יש מיליונרים ברחובות? ברח' מנוחה ונחלה – בין בתי המיליונרים לבית הבאר.

פירוט הסיורים המלא לחודש ספטמבר מפורט באתר העירייה<<< https://bit.ly/332h7aT

 פירוט סיורים בחודש אוקטובר מתעדכן בימים אלו ויפורסם בהמשך.

הסיורים הינם ללא עלות, אך מותנים בהרשמה מראש באמצעות קישור>>  https://bit.ly/3h5QRBF

הנרשמים באמצעות הקישור יקבלו אישור על השתתפותם באמצעות המייל, כמו כן, מס' ימים לפני הסיור יקבלו המשתתפים הודעה SMS עם מקום המפגש ושעת התחלת הסיור.

את הסיורים ינחו צוות מורי דרך מיומנים ומקצועיים ובראשם מורה הדרך הוותיק והאהוב, תושב העיר רחובות, משה פרנק, המכיר כל אבן ושביל ברחבי העיר.

ראש העיר, רחמים מלול: "אין דרך טובה יותר לציין את שנת ה- 130 לעיר מאשר היכרות עם הרוח המיוחדת, הסיפורים והדמויות המרתקות של מייסדי העיר. לאחר שנוכחנו כי הפיילוט זכה להצלחה גדולה, החלטנו להמשיך בסיורים תוך ביצוע מספר שינויים בהתאם לבקשות התושבים. הפרויקט הזה מחבר את ההווה ואת העבר באופן מרתק ומעניין לכל גיל. במיוחד לרגל חגי תשרי – אני מזמין אתכם, התושבים- לבוא ולהשתתף, ולהכיר את הסיפור המיוחד של רחובות כפי שמעולם לא הכרתם".

סגן ראש העיר, עו"ד יניב מרקוביץ', מחזיק תיק חזות העיר: הפיילוט של סיפורי רחובות הפך מהר מאוד לסיפור הצלחה. שמחתי לראות את ההיענות הגדולה מצד התושבים ולכן החלטנו להמשיך עם הפרויקט בחודשיים הקרובים, לכבוד חגי תשרי. הסיורים מתאימים לכל תושבי העיר, צעירים ומבוגרים, משפחות וילדים, ואני מזמין את כולם להנות מהמורשת וההיסטוריה היפה של העיר המיוחדת שלנו. אני מודה לראש העיר, רחמים מלול על התמיכה, לחברה העירונית, לחבר המועצה עודד עמרם וחברת המועצה רוני באום על שיתוף הפעולה ולמשה פרנק, הרוח החיה מאחורי הפרויקט המרתק הזה".

חבר המועצה עודד עמרם, מחזיק תיק התרבות: "הפרויקט סיפורי רחובות משלב תרבות, היסטוריה ותיירות בעיר האהובה שלנו. אני שמח לקחת חלק בהנחלת ההיסטוריה של העיר ובשימור התרבות והמסורת הייחודית לעיר רחובות באמצעות הפרויקט "סיפורי רחובות".  אני קורא לתושבים להצטרף לסיורים המרתקים ברחבי העיר ולהכיר את העיר שלנו מקרוב".

חברת המועצה, רוני באום מחזיקת תיק אזרחים ותיקים: "רחובות חוגגת 130 וזה הזמן להכיר אותה יותר טוב. אני מזמינה את התושבות והתושבים לסיורים המיוחדים שיצרנו במיוחד עבורם, להנות מהעיר, ההיסטוריה והסיפורים של כולנו".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh