הכשרה ייחודית לסייעות גני הילדים

הכשרה ייחודית לסייעות גני הילדים

הכשרה ייחודית לסייעות גני הילדים ברחובות: "יום של תכלת" בנושא כישורי חיים וחיזוק מיומנויות התמודדות.

לראשונה בארץ, התקיימה ברחובות הכשרה לסייעות הגנים במסגרת תוכנית משותפת לרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול והשירות הפסיכולוגי ייעוצי של משרד החינוך.

בתאריך 7.1.18 הסתיימה הכשרה בת 8 מפגשים לסייעות הגנים-" יום של תכלת", המיישמת את מתווה "כישורי החיים" לגיל הרך. מטרת התוכנית היא לזמן לילדי הגן והוריהם שיח משמעותי על מצבי החיים עמם הם מתמודדים תוך פיתוח כישורים תוך אישיים ובינאישיים וחיזוק מיומנויות להתמודדות במצבי שיגרה ובמצבי סיכון.

קיימת חשיבות רבה לתכנית כישורי חיים מלווה, המבססת ערכים מקדמי בריאות ומפתחת כישורים המסייעים בבניית חוסן נפשי, מובילה את הילדים לחיזוק עצמאותם תוך לקיחת אחריות על מעשיהם ביחס לעצמם ולסביבתם.

"יום של תכלת" מאפשרת לילדים להיות מודעים יותר ואחראים יותר בנוגע לשמירה על גופם, להימנע משימוש בחומרים מסוכנים ולהתייחס לתזונה בריאה. ההכשרה לסייעות הגנים עלתה כצורך מהשטח בעקבות ההכשרה שהתקיימה בשנה שעברה לגננות מגני הילדים בעיר.

ההכשרה בוצעה ע"י אוסנת ברזילי, יועצת חינוכית לגיל הרך במשרד החינוך בה השתתפו 19 סייעות מגני הילדים בעיר רחובות.

ביום האחרון של ההכשרה, חולקו תעודות סיום בחתימת  זהר בלום, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, דוד מנצור, מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, מזל דהן, מנהלת מחלקת גני הילדים, ודקלה לוי, אחראית כוח אדם במחלקת גני הילדים באגף החינוך.

במהלך סיכום ההכשרה ציינו כלל נציגי העירייה כי מדובר בפיילוט מוצלח ביותר אשר בהחלט ימשיך גם לשנה הבאה ואף יורחב לפי הצורך.

זהר בלום,  סגן ראש העיר, מחזיק תיק החינוך: "יום של תכלת "היא תוכנית המאפשרת לילדים בסיס איתן לעיצוב אישיותם, להעלות את ביטחונם העצמי ולראות את החיים באור חיובי, להיות אופטימיים יותר. בנוסף, התוכנית מאירה נושאים של מותר ואסור, כדאי ולא כדאי, מועיל ומזיק, כגון: גילוי אחריות ואכפתיות, חובת הדיווח במקרה של סיכון, עמידה בפני לחץ חברתי והפעלת שיקול דעת במצבים שמסכנים את עצמנו ואת סביבתנו".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh