הלמ"ס: רחובות בתנופת בנייה

הלמ"ס: רחובות בתנופת בנייה

על פי נתוני הלמ"ס בונים ברחובות 17.1 יח"ד לכל 1,000 תושבים כ- 20% יותר מהממוצע הארצי.

עכשיו זה רשמי, רחובות נמצאת בתנופת בנייה מעבר לממוצע הארצי. מחקר שערך מרכז הבנייה הישראלי על פי נתוני הלמ"ס נכון לשנת 2016 מגלה, כי היקף הבנייה החדשה ברחובות עומד כיום על 17.1 דירות לכל 1,000 תושבים. נתון זה גבוה בשיעור של כ- 20% מהממוצע הארצי שעומד על 13.2 דירות ל- 1,000 תושבים.

המחקר שמתפרסם בדק את כמות הדירות בפרויקטי הנדל"ן הפעילים היום ברחבי הארץ והשווה אותם על פי גדול האוכלוסייה בכל עיר נכון לשנת 2016.

בין הפרויקטים המקומים היום בעיר ניתן למצוא את שכונת "רחובות elite" של קבוצת יצחקי.  שלב א' בפרויקט כולל 188 יחידות דיור ב- 2 בניינים בני 24 קומות כל אחד. בהמשך צפויה החברה לפתוח לשיווק את יתר השלבים בשכונה שתכלול בסך הכל 620 יחידות דיור על פני 7 בנייני מגורים. השכונה החדשה ברחובות מגיעה לעיר לאור הביקושים הגדולים לדירות ברחובות, הסמוכה לאזורי הביקוש בגוש דן, ומחזיקה באזורי מסחר ותעסוקה רבים.

לדברי רוני טננבאום, סמנכ"לית השיווק בקבוצת יצחקי, "שכונת רחובות elite תביא בשורה חדשה לאזור, ותגדיל משמעותית את היצע הדירות בעיר, המבוקשת מאד על ידי זוגות צעירים ומשפרי דיור. רחובות נמצאת במיקום מושלם בפאתי גוש דן, ומביאה אליה כל שנה אוכלוסייה חזקה חדשה".

בשכונה החדשה שתבנה יוקם פארק ירוק בשטח של 12.5 דונם, גני ילדים, בית ספר, מרכז מסחרי שישלב משרדים ומרפאות ופיתוח סביבתי שישרת את תושבי השכונה והסביבה.

מיקום השכונה החדשה בעיר הוא באזור דרך הים, והוא נמצא בנגישות גבוהה לכביש 411,42, חיבור עתידי ל- 431, מה שיגדיל משמעותית את הנגישות אליה.

בבדיקה שהתייחסה לישובים בהם יש כיום מעל 10,000 תושבים ניכרים פערים גדולים בין הישובים בארץ, כאשר בחלק מהישובים יש בניה בהיקף של עשרות דירות עבור כל אלף איש, ובחלק הבניה היא בהיקף נמוך מאד של פחות מדירה אחת לכל 1000 תושבים.

העיר שבה נבנות כיום הכי הרבה דירות ביחס לאוכלוסייה היא באר יעקב, שם נבנות כיום 83.5 דירות עבור כל 1000 תושבים בעיר – יותר מפי 6 מהממוצע הארצי. היקף בניה גבוה קיים גם בראש העין  – 73.8 דירות עבור כל 1000 תושבים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh