הל"ר תקים קריה עירונית בפארק ת.מ.ר

הל"ר תקים קריה עירונית בפארק ת.מ.ר

כך מתייעלים וחוסכים בדמי שכירות – מועצת העיר רחובות אישרה עקרונית פרויקט שיחסוך לעירייה ולהל"ר מיליוני שקלים בשנה על שכירת משרדים, ויניב הכנסות נוספות לקופה הציבורית. הקריה העירונית החדשה עתידה לקום בפארק תמ"ר.

ראש העיר, רחמים מלול: "הל"ר, הזרוע הביצועית של העיריה, ממשיכה ליישם את היוזמה  לבנות חטיבה של נכסים מניבים שיחזקו את איתנות העירייה. כל אלה מאפשרים לנו להתייעל, לחסוך ואף למלא את הקופה הציבורית בכסף שיחזור אל התושבים בצורת שירותים טובים ומגוונים יותר".

הל"ר פועלת לבניית מצאי של נכסים מניבים, לחיזוק איתנותה הכלכלית של עיריית רחובות. כל זאת בהתאם לחזונו של ראש העיר, רחמים מלול ובדחיפתו הנמרצת של מנכ"ל החברה, ניסים סלמן, שאחראי ליישום מדיניות זו.

עיריית רחובות שוכרת משרדים מגורמים פרטיים ברחבי העיר עבור יחידותיה השונות, אשר מחוסר מקום אינן ממוקמות בבית העירייה.

לבקשת ראש העיר, בחודשים האחרונים עסק מנכ"ל הל"ר בבדיקות כדאיות ומצא כי היקף ההוצאה שהעירייה והל"ר משקיעות בשכירת המשרדים, יכול לממן בנייה של משרדים עירוניים על קרקע בבעלות העירייה או במילים פשוטות יותר – משכנתא במקום שכירות.

בתום עבודה מקיפה, לאחר חודשים של בחינת תוכניות, היתכנות כלכלית, בדיקות מול בנקים ותהליך אישור ארוך מול משרד הפנים בהתאם לנהלים, הציג אמש סלמן בפני מועצת העיר את הצעתו לבנות בניין משרדים, בבעלות העירייה/הל"ר, עבור יחידות אלה בקרקע עירונית בפארק תמ"ר, ולהוסיף להן שטח מסחרי וכן שטח להשכרה. היתרון הכלכלי לעירייה ממהלך כזה הוא ברור: התייעלות, חיסכון בהוצאות לקופה הציבורית, רווח נוסף מהשכרת השטחים הנותרים וכן עוד שטח שיניב ארנונה עסקית לקופת העירייה.

הפרויקט מיועד לקום על חלק מחטיבת קרקע בבעלות העירייה, המיועדת לבניית מוסדות ציבור, על שטח של כ- 3.5 דונם (מתוך 11 דונם), בהתאם לתב"ע הקיימת , ויכלול כ- 4,100 מ"ר עילי וכ- 4,300 מ"ר חניון.

הערכת עלות פרויקט שכזה נאמדת בכ- 45 מלש"ח. אומדן הכנסות פרויקט שכזה כ- 3.2 מלש"ח נטו לשנה, לאחר ניכוי הוצאות תיפעול.

ראש העיר, רחמים מלול: "הל"ר, הזרוע הביצועית של העיריה, ממשיכה ליישם את היוזמה  לבנות חטיבה של נכסים מניבים שיחזקו את איתנות העירייה. כל אלה מאפשרים לנו להתייעל, לחסוך ואף למלא את הקופה הציבורית בכסף שיחזור אל התושבים בצורת שירותים טובים ומגוונים יותר. הפרויקט הינו נדבך נוסף בתוכנית רחבה יותר שכוללת הקמת מיזמים מסחריים, דיור לסטודנטים, דיור מוגן ויוזמות כלכליות אחרות. אנו מקימים בניין מסחרי נוסף בפארק תמ"ר- איזור התעסוקה המצליח ביותר בעיר, כולל פתרון חניה מקיף".

מנכ"ל הל"ר ניסים סלמן: "אני רוצה להודות לראש העיר, לחברי דירקטוריון הל"ר ולחברי מועצת העיר על התמיכה במיזם. מדובר על מהלך כלכלי נטו של רתימת תזרים מזומנים קיים לבניית נכס מניב עירוני ובמקביל אנו משפרים משמעותית את רמת השירות של היחידות העירוניות שיאכלסו את מבנה המשרדים הזה בעתיד. יש בהל"ר צוות מצוין שעמל מסביב לשעון להפוך כל אבן ולנסות לשפר את המציאות בעיר ובעירייה ואני מודה להם על מאמצים אלה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh