הם חוזרים: "ארגזי סיפורים"

הם חוזרים: "ארגזי סיפורים"

במסגרת אירועי שבוע הספר השנה, ישובו ויפוזרו במרחבים ציבוריים בעיר עשרות 'ארגזי סיפורים' – ספריות רחוב פשוטות וקיציות, עשויות ארגזי תפוזים ההולמים את אופייה הייחודי של העיר רחובות. את הבחירה בפרויקט ייחודי זה מתאר סגן ראש העיר ומחזיק תיק צעירים ונוער, עו"ד מתן דיל: "הרעיון הוא לאפשר על ידי הרשות המקומית, פעולה תרבותית וקהילתית במרחב הציבורי, שאינה כרוכה בתשלום של התושבים". לדבריו, תדאג העירייה כי הן תהיינה מלאות בכל טוב ספרותי אך קיומן יהיה תלוי בתושבים. אלו מוזמנים לשבת ולקרוא על ספסל סמוך, או לקחת ספרים הביתה ולהחזיר אותם ו/או אחרים במקומם. כך, תיווצרנה ספריות קח-תן ייחודיות ומגוונות בתקופת הקיץ.

השנה, מתוך רצון לחבר לפרויקט קהלים מקומיים ולהוסיף פרויקטים תרבותיים וחברתיים, הוזמנו להצטרף אליו מר עודד עמרם, מחזיק תיק התרבות והגב' יעל בק, מחזיקת תיק מעמד הילד. עונת הקיץ היא עת מושלמת לילדים ומבוגרים כאחד, לצאת החוצה ולבלות בילויים קטנים, מקומיים ולא מחייבים ומעונבים. באירועי הקיץ השכונתיים האלו סביב הספריות, ישתתף וייקח הפעם חלק פעיל גם הציבור, שכן במקום מְסָפְּרִים מקצועיים, יעשו זאת בהתנדבות מספרים מקומיים, פנסיונרים, שהחיבור עם הטף יכול להעלות שוב סומק בלחייהם. גם מקומם של המבוגרים לא יפקד, ובהמשך יהיו גם ערבי סיפורים שיסופרו על ידם ועבורם, ליד הספריות הנעוצות עמוק בטבורן של השכונות.

ארגזי-סיפורים-3

"אנחנו משמיעים כאן קול אחר ושונה שאין לו אח ורע בעולם" מסכם מתן דיל, "בנוסף להתחדשות עירונית והתחדשות תרבותית להן היינו עדים, הרי שאנחנו מציעים אפשרות להתחדשות חברתית וקהילתית. אנחנו מזמינים את התושבים לצאת בחזרה החוצה, אל השכונה". 

חבר המועצה ומחזיק תיק התרבות, עודד עמרם: "פרויקט ארגזי הסיפורים הינו פרויקט מבורך שיתרום רבות לתושבי רחובות. הצבת הספריות הללו תעודד ילדים מכל רחבי העיר ליהנות מחוויית קריאה מיוחדת במינה".

חברת המועצה ומחזיקת תיק מעמד הילד, יעל בק: "אני שמחה לקחת חלק במיזם הקהילתי יוצא הדופן של הצבת הספריות במרחב הציבורי ברחבי העיר. אני מאמינה כי המיזם יהווה עבור ילדות וילדי העיר, מקור לפעילות פנאי מעשירה וחווייתית. אני מודה לסגן ראש העיר, עו"ד מתן דיל, על היוזמה המבורכת ולחבר המועצה ומחזיק תיק התרבות, עודד עמרם על השותפות והתמיכה ברעיון".

אז בואו לקחת חלק בפרויקט ספריות הרחוב הקייצי של עיריית רחובות.

ניקוי מדפים לקראת הפסח

לקראת חג הפסח וסידור הבית, זו הזדמנות נהדרת לנקות ולפנות את המדפים שלכם מספרים המונחים עליהם ומעלים אבק. ספרות למבוגרים, לילדים, ספרי עיון, ספרי שירה ואמנות, (הכל חוץ ממילונים ואינציקלופדיות). אתם מוזמנים להביא את הספרים ואלו יתווספו למלאי ספרי ההחלפה הגדול, אשר יחזור וימלא וישטוף את הרחובות במהלך הקיץ.

לאן להביא ומתי

את הספרים ניתן להביא החל מיום ו' 28/3 ועד יום שישי ה-7/4, בשעות קבלת הקהל, לשומר בקומת הכניסה של בניין העירייה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh