המסלול המהיר והישיר לאחד המקצועות המבוקשים בישראל

המסלול המהיר והישיר לאחד המקצועות המבוקשים בישראל

אחד המגזרים המבוקשים והפופולאריים בשוק העבודה הישראלי בשנים האחרונות הוא המגזר הפיננסי, המושך אינספור ישראלים וישראליות למקצועות כמו ייעוץ וניהול תיקי השקעות ושיווק וייעוץ פנסיוני. העניין הציבורי הרחב והגובר בשוק ההון בעשרים השנים האחרונות הפך את המקצועות הבולטים בו למבוקשים ביותר ממגוון סיבות, דוגמת הרפורמה שהתחוללה בארץ בעשור האחרון בשוק הפנסיה, אשר הפכה את תחומי הייעוץ והשיווק הפנסיוניים לרלבנטיים עבור מיליוני אנשים והציבה ביקוש לאינספור משרות חדשות התחום.

עבור צעירים וצעירות ישראלים, כמו גם אנשים מבוגרים יותר המעוניינים בהסבה מקצועית ופוזלים לכיוון של מקצועות הפיננסיים הללו, קיימים כיום בשוק הלימודים מסלולי למודים ייעודיים. מהם מסלולים אלו, מהם כוללים ובתוך כמה זמן ניתן לקבל, לדוגמה, רישיון ייעוץ השקעות?

מסלולי לימודים ייעודיים וממוקדים לקבלת רישיון – לימודי שוק ההון

התחום בתוך עולם הלימודים אליו משתייכים מסלולי הלימוד הייעודיים לצורך קבלת רישיונות תעסוקה רשמיים במקצועות הפיננסיים מכונה – לימודי שוק ההון. תחום זה כולל בתי ספר מקצועיים המתמחים בין השאר בהסמכה ממוקדת של תלמידים לרכישת הידע וההסמכות הרשמיות הנדרשות מטעם רשויות המדינה, על מנת לעסוק באופן רשמי במקצועות הפיננסיים. הסמכות אלו נחוצות מסיבה ברורה – כאשר המדינה מאשרת לאדם כלשהו לייעץ לאדם אחר בדבר החיסכון שלו לפנסיה, האינטרס של כולנו הוא לוודא כי אותו יועץ אכן מחזיק בהבנה ובידע מעמיק אודות התחום, וכי הייעוץ שהוא מעניק הוא מעמיק ורלבנטי למתרחש כיום במגזר זה.

מסלולים מרכזיים בתוך עולם שוק ההון, כוללים למשל מסלול לקבלת רישיון ייעוץ השקעות, רישיון ייעוץ פנסיוני, לימודי ביטוח לקבלת רישיון לעסוק בשיווק ומכירה של פוליסות ביטוח מסוגים שונים ועוד.

לרבים מן המסלולים הללו מכנה משותף רחב – עבור מרבית הרישיונות הללו קיימת דרישה לעבור מספר מבחנים רשמיים מטעם גופים רשמיים של המדינה – הרשות לניירות ערך, המפקח על הביטוח מטעם משרד האוצר ועוד. מסלולי הלימודים הייעודיים הללו מכשירים את התלמידים בדיוק למטרה זו – למעבר הבחינות הרשמיות מטעם המדינה, אשר עשויות להיות מאתגרות ביותר.

להתחיל לעסוק בתחום בתוך פחות משנה

סיבה נוספת אשר מושכת אינספור ישראלים בגילאים שונים ללימודי שוק ההון היא פרק הזמן הקצר יחסית בו ניתן לרכוש את הרישיון הנכסף, ולהתחיל לעסוק בתחום באופן מקצועי ורשמי. בניגוד לתואר ראשון במכללה או אוניברסיטה, אשר מתמשך בדרך כלל לאורך לא פחות משלוש שנים מלאות, ברבים מהמסלולים של לימודי שוק ההון מדובר בפרקי זמן קצרים הרבה יותר.

בתוך כמה חודשים ספורים ניתן להשלים את הקורסים המכינים לקראת הבחינות הרשמיות, ולגשת ולהיבחן. ברגע שעוברים את המבחנים הנדרשים, דוגמת מבחנים ביסודות החשבונאות והכלכלה, מבחן בסטטיסטיקה ומימון וכו', ניתן להתחיל תקופת התמחות. במקרה של ייעוץ השקעות, לדוגמה, מדובר בתקופת התמחות בת שישה חודשים. במקצועות אחרים דוגמת ניהול תיקי השקעה, תקופת ההתמחות מעט ארוכה יותר (תשעה חודשים). בכל מקרה, בתוך פחות משנה ניתן כבר לקבל את הרישיון להתחיל ולעסוק בתחומים אלו כאנשי מקצוע לכל דבר ועניין. זאת, כאמור, בניגוד לתואר ראשון אשר נמשך שלוש או ארבע שנים מלאות, ולא מבטיח תעסוקה מידית עם סיום הלימודים, מה שכן ניתן לצפות ברמת וודאות גבוהה יחסית, במקרה של לימודי שוק ההון.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh