הנוער מתגייס לתמיכה באוכלוסייה הוותיקה בעיר

הנוער מתגייס לתמיכה באוכלוסייה הוותיקה בעיר

יסייעו בקניית מזון ותרופות ושימוש בעזרים טכנולוגיים.

בשל ההכרח להישאר בבית, בני הגיל השלישי זקוקים לסיוע ברכישת מזון ותרופות ואינם מתמצאים בשימוש בעזרים טכנולוגיים – מחלקת הנוער באגף החינוך מקימה מערך תמיכה המורכב מבני נוער וצעירים, שייסעו בכך * הפעילות תתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

אגף החינוך והנוער בעיר מגייס בימים אלו מערך מתנדבים למען בני הגיל השלישי תושבי העיר. המתנדבים הינם צעירים ובני נוער (תלמידי כיתות י'-י"ב, חניכי תנועות וארגוני נוער בעיר, מתנדבי שנת שירות ושירות לאומי, חניכי מכינות קדם צבאיות, סטודנטים, בני גרעינים וקומונות) שייקחו חלק מרכזי בסיוע לבני הגיל השלישי בתקופה זו. בעקבות משבר הקורונה והנחיות משרד הבריאות, הונחו בני שכבת הגיל הזו להישאר בבית מחשש להדבקה. כתוצאה מכך, רבים מהם אינם יכולים לרכוש מזון או תרופות שהם זקוקים להם, ורבים גם אינם יודעים כיצד להשתמש בעזרים טכנולוגיים שיסייעו להם להפיג את הבדידות או לבצע רכישות באמצעות האינטרנט.

הצעירים יתקשרו לקשישים המתגוררים באזור מגוריהם, יתעניינו בשלומם ויציעו את עזרתם בשלושה תחומים: קניית מזון, תרופות וסיוע טכנולוגי. הקשישים יוכלו להעביר למתנדבים הצעירים את רשימות הקניות שלהם, מרשמי התרופות ויוכלו גם להתייעץ עימם בנוגע לשימוש בטלפון הנייד ומכשירים אלקטרוניים נוספים.

כלל הפעילות תתבצע בהתאם להנחיות משרד הבריאות. לצורך ההתנדבות, אגף החינוך והנוער בעיר יצייד את המתנדבים הצעירים בכפפות, מסכות וחומרי חיטוי כדי לשמור על היגיינה ועל בריאותם של הצעירים והמבוגרים. השתתפות הצעירים מותנית באישור בכתב מהוריהם.

רחמים מלול, ראש העיר: "חינוך הוא לא רק להישגים אלא גם לערכים. דווקא בתקופה זו כשמערכת החינוך מושבתת, יש לנו ההזדמנות לחנך את הנוער הנפלא בעיר לערכי ההתנדבות והערבות ההדדית. אני מודה לכל מי שהתגייס לקחת חלק ביוזמה חשובה זו".

זוהר בלום, ממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק החינוך: "אגף החינוך בעירייה ממשיך בפעילות הענפה בתקופה זו. בני הנוער שלנו מוכיחים פעם אחר פעם שהם מחויבים לערכים ומוכנים לסייע בכל הנדרש. זוהי דוגמה נוספת לערבות ההדדית המוצגת בעתות שגרה ומשבר במדינת ישראל ככלל ובעיר רחובות בפרט".

אסף אלבר, מחזיק תיק נוער וצעירים: "לכם ולכן יש את הכוחות ואת הזמן לעזור ולסייע ואנו זקוקים לכם. אני קורא לבני הנוער להקפיד ולשמור על כללי הבטיחות ועל בריאותם. אני רוצה להודות לתנועות הנוער המופלאות שלנו , לצוותים של מחלקת הנוער, הפלטפורמה ותחום מעמד הילד שעושים לילות כימים וגם ולחברי/ות הקיבוצים העירוניים בעיר שמגויסים כולם למשימה. חזקו ואמצו!"

אבי יוספי, מנהל מחלקת הילדים והנוער: "אנו במחלקת הילדים והנוער שמחים על ההזדמנות שניתנה לנו לעזור ולסייע לאוכלוסייה המבוגרת של תושבי העיר. פעילות זו הינה פעילות ערכית בה צעירים ובני הנוער תושבי העיר יוכלו להקל על חייהם של הקשישים ולעזור להם לשמור על בריאותם בתקופה מורכבת זו".

תושבי העיר הזקוקים לסיוע כלשהו – במזון, תרופות או אוזן קשבת – מוזמנים לפנות למוקד העירוני 106 בווטסאפ 050-8806106 או בטלפון 08-9392106.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh