הסיפור המרגש מאחורי התמונה הזוכה בתחרות הצילומים "מחלון למציאות"

הסיפור המרגש מאחורי התמונה הזוכה בתחרות הצילומים "מחלון למציאות"

מאות תמונות מחלונות ברחבי העיר נשלחו אל החברה העירונית רחובות במסגרת התחרות, ומאחורי התמונה הזוכה, נחשף סיפור מרגש שהוביל לידידות חדשה.     

הפרויקט "מחלון למציאות – להיות בעצמאות" שיזמה החברה העירונית רחובות, אפשר לכל תושבי העיר לנסות לחלום ולדמיין, להסתכל החוצה מחלונות הבית ולתעד רגע אחד מהשבוע המיוחד הזה, של יום העצמאות, למזכרת. מאות תמונות הגיעו לצוות השופטים בתחרות, רבים מהצלמים בחרו בנושאים דומים כשקיעות יפיפיות שנבטו מהמרפסות, נופים פסטורליים, רגעים מרגשים של אחווה, ילדים חמודים ושמחים וציפורים, המסמלות חופש בניגוד למה שהיה בפועל עקב ההגבלות.

הזוכה במקום הראשון, יעקב זק, זכה עם צילומה של קשישה אשר דמותה מבצבצת מבעד לסורגי הבית ודגלי ישראל תלויים על מרפסתה. על מנת לאשר את פרסום התמונה, יעקב הלך לביתה של המצולמת כדי לבקש את אישורה, מה שגרם להתהוות של ידידות חדשה… המצולמת בתמונה היא לאה בק בת ה-92, שבשל המצב אינה יוצאת כלל מביתה. אשתו של יעקב הצטרפה אליו ומאז אותו מפגש הן לא מפסיקות להתכתב. לאה מאוד התרגשה הן מהמפגש והן מהעובדה שהתמונה זכתה וסיפרה שזה הרגע המרגש ביותר שחוותה מאז החל משבר קורונה, והיא מברכת על כך. מהזוג זק נמסר: "מדובר באישה אצילה, עם חיוך על הפנים כל הזמן, מדהים איך תמונה אחת יכולה לייצר מפגש פורה כל כך, מקווים לשמור על קשר".

במקום השני, זכה דין פרליס, עם צילום של פנים וחוץ הבית בו רואים טלוויזיה דלוקה ולהקת ציפורים חופשיות עפות על רקע השמים. במקום השלישי, זכתה לין פז, עם צילום של אדם אנונימי נושא תפילה ופניו עטויות מסכה, דמותו נגלית אלינו מבעד לענפי עץ. בנוסף, בחרו השופטים גם את התמונה שצלמה מעיין ברנדמן בת ה – 8 בלבד, כחביבת הקהל, שצילמה עצמה בצורה כל כך יפה ומקצועית. הצילום ממחיש את עולמם של ילדים בתקופה זו, ואת תפקידם במשפחה ובחברה. מעיין זכתה בביקור והשתתפות בצילום באולפן, במרכז לתקשורת ברחובות.

"הבחירה בתמונות הייתה קשה וגם בין צוות השופטים לא תמיד הייתה תמימות דעים" אומרת רוני אנקורי, אוצרת, שלקחה חלק בצוות השופטים. "בבואנו לבחור את התמונות אשר יוצגו בתערוכה, שמנו לנגד עינינו כמה קריטריונים – איכות הצילום, קומפוזיציה, צבעוניות, מקוריות ונושא". צוות השופטים כלל עוד את רני ששון, אמנית רב תחומית מנהלת בית האמנים וראש תכנית המצטיינים לילדים יוצרים, את גדעון אגז'ה, צלם אמן ושפרה כהן, מנהלת אגף תרבות ידע ואמנות בחברה העירונית.

כל התמונות הנבחרות (כ – 30 במספר), תוצגנה בגלריה דיגיטלית באתר ובדף הפייסבוק של החברה העירונית ובקרוב, כאשר יתאפשר הדבר, תוצג התערוכה באחד ממוסדות העיריה.

לדברי איציק עובדיה, מנכ"ל החברה העירונית: "בתקופת הבידוד הממושכת חשבנו כיצד ניתן להגיע אל התושבים ולאפשר להם לשתף בחוויות, המחשבות והרגשות שלהם, כשאנחנו סגורים בבתים. קיבלנו תמונות יפיפיות, מרחיבות לב, משמחות, מעוררות מחשבה והכרת תודה אך בעיקר נראתה בכולן אופטימיות ויכולת לראות גם בתקופה המאתגרת הזו, את הטוב והיופי שמחכה לנו בחוץ".

צילום: יעקב זק – מקום ראשון.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh