העירייה מתקשרת: סקר טלפוני בקרב אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בעיר

העירייה מתקשרת: סקר טלפוני בקרב אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בעיר

מלקחי הקורונה: האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות יחל בימים הקרובים בעריכת סקר טלפוני לכלל אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בעיר רחובות.

מנהלת האגף, בת חן קרני: "הסקר יסייע לנו ללמוד, להבין ולפתח מענים מתאימים לבני הגיל השלישי בשגרה ובחירום".

במשך תקופת משבר הקורונה, המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים באגף לשירותים חברתיים העניקה מענה לכ-2000 אזרחים וותיקים, אשר פנו באמצעות מוקד 106 ופניות ישירות למחלקה. המענים שניתנו היו אוכל מוכן וסלי מזון, בשיתוף ומימון משרד הרווחה, סיוע בקניית תרופות וקניות ע"י מתנדבים וכן סיוע רגשי ע"י עובדים סוציאליים, במיוחד בשל משבר הקורונה.

על פי הערכה, מספר האזרחים הוותיקים בעיר רחובות עולה על כ- 25,000 איש. במחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים רוצים להבין את הצרכים והמאפיינים של כלל התושבים הרלוונטיים על מנת להעניק למי שזקוק לה את המענה הטוב ביותר. הסקר, שבמסגרתו ייצרו קשר עם כולם, מתוכנן לחודש הקרוב. הוא יסייע לספק מענה רחב וטוב יותר, ויעזור בבניית מערך תומך לשעת חירום באגף לשירותים חברתיים.

בימים הקרובים מערך המתנדבים של האגף ייצור קשר טלפוני עם אלפי אזרחים וותיקים ויתעד את הצרכים שעלו בתקופת שיא משבר הקורונה.

חברת המועצה דר' רוני באום, מחזיקת תיק אזרחים וותיקים: "במהלך משבר הקורונה, כשהתושבים הוותיקים היו מסוגרים בבתיהם, דאגנו להם מאוד. לחלקם הגענו באמצעות המתנדבים אולם יש עוד רבים נוספים שאנו רוצים לשוחח עימם וללמוד כיצד ניתן להעניק להם שירות טוב יותר".

חבר המועצה עו"ד שמואל בר דאנזאן, מחזיק תיק שירותים חברתיים: "בתקופת הקורונה היווינו רשת תמיכה משמעותית לתושבי העיר המבוגרים, והענקנו מענה בתחומים שונים ומגוונים. יצרנו מיזמיים חברתיים במסגרתם חיברנו בין הדור הצעיר למבוגר בטיפול בכל צורך שהועלה ע"י הפונים. עובדי ומתנדבי האגף הגיעו לכל התושבים הוותיקים שהיו זקוקים לסיוע, בכל רחבי העיר. מטרת הסקר הינה למפות בצורה שיטתית ומדויקת את צרכי האזרחים הוותיקים לצורך התאמת פתרונות פרטניים לאוכלוסיית היעד".

בת-חן קרני, מנהלת האגף לשירותים חברתיים: "הסקר יסייע לנו ללמוד, להבין ולפתח מענים מתאימים לבני הגיל השלישי בשגרה ובחירום. האגף לשירותים חברתיים פעל ללא לאות בתקופה הקורונה לטובת כל תושב שהיה זקוק לנו. בני הגיל השלישי זקוקים מאוד לכל סיוע, בשל הרגישות הבריאותית ובשל העובדה כי רבים מהם עריריים או בעלי מוגבלות כלשהי, המחייבת עזרה. אנו נעשה כל מאמץ כדי להגיע לכל אחד מהם. נמשיך לסייע להם ברגישות ובמסירות".

חשוב לציין כי המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים פועלת בשגרה לפיתוח תוכניות לטובת התושבים בני הגיל השלישי בעיר -ממענה פרטני עד מענה קבוצתי וקהילתי. כל תושב/ת וותיק/ה מוזמן לפנות לקבלת מידע, ייעוץ וסיוע בטלפון: 08-9392672.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh