העסק במשבר? כך תחזרו למוטב מהקורונה

העסק במשבר? כך תחזרו למוטב מהקורונה

משבר הקורונה גורם לנזקים כלכליים לעסק שלכם כמו לרבים אחרים מהסיבה הפשוטה. העסק נסגר או עובד חלקית.  קיימות בו הוצאות שוטפות כמו: ארנונה, שכירויות, תקשורת, הנהלת וראיית חשבון ועוד. בנוסף, יש צורך לשלם שכר לחלק מהעובדים אשר רוצים לשמור עליהם ולא לאבדם. הם יהיו חיוניים כאשר העסק ישוב לפעילות מלאה. במקביל, אין מכירות וההכנסות אינן קיימות או שירדו בצורה דרמטית. כך, שאין רווחים המגיעים מעבודה שוטפת וההיפך הוא הנכון. יש לכם הפסדים שעלולים להצטבר. מקרים קשים יותר הם אם יש לעסק שלכם הלוואות שנלקחו לצורך פעילות שוטפת או להשקעות והצפי היה שההחזר החודשי ישולם מהרווחים השוטפים.

שינויים הכרחיים

במשבר כזה עליכם  לנקוט במספר פעולות חיוניות כדי לשמור על חיוניות העסק וכדי למנוע קריסתו. ראשית, ליווי עסקי יכול לסייע לכם רבות בעצות נכונות, בהמלצה לביצוע פעולות הכרחיות ועוד. למען האמת, כל עסק זקוק לליווי כזה גם בעת הפעילות השוטפת מאחר והשווקים הם דינאמיים וכל העת יש צורך להתחדש על מנת לתפקד היטב בתחום בו פועלים. הצורך בביצוע שינויים הכרחיים במשבר הקורונה הוא חיוני עבורכם יותר ממתמיד. ההמלצות של היועצים לשינויים אמורים להיעשות במספר מישורים עיקריים. צמצום בהוצאות, התנהלות מול עמיתים עסקיים, שינוי בדפוסי הפעילות של העסק, הכנת תכנית עסקית למצב החירום ולתקופה הקרובה, מעקב צמוד אחר ההתנהלות הפיננסית, קבלת עזרה בהלוואות ומענקים ממשלתיים וכדומה.

צמצום בהוצאות שאינן חיוניות

בהוצאות השוטפות/קבועות לא תוכלו כמעט לנגוע. הצמצום הוא בעיקר במשתנות שאינן חיוניות כמו עובדים, תקציבי פרסום, רכישות חומרי גלם וכדומה. הוא מתבטא בפיטורי עובדים שאינם חיוניים כרגע וגם יהיו פחות חיוניים בעתיד. מדובר על עובדים שאינם מקצועיים, זמניים, כאלו שאינם בונים את עתידם בעסק ואחרים שרמת המקצועיות שלהם נמוכה וכן הלאה. אם יש עובדים שמגיע להם חופשות שנתיות מצטברות – זה הזמן לגרום להם לנצלם. עובדים חיוניים כדאי לכם להשאיר במתכונת מצומצמת. כלומר, להגיע עימם להבנה על משרה זמנית חלקית תוך כדי הבטחה להגדלתה בעתיד. בנוסף, ניתן לשחרר עובדים על מנת שיוכלו לקבל דמי אבטלה.

עבודה בתפוקה חלקית

אם ניתן להקטין דמי שכירות או למסור את הנכס חזרה בגלל שהחוזה נגמר אז עדיף לעשות זאת.  ברשתות הפרוסות במספר מוקדים עירוניים ניתן לאחד פעילות של סניפים ולסגור פעילות. צמצום אחר הוא בשעות הפעילות. במקרים רבים, אין טעם שהעסק יעבוד בתפוקה מלאה כי ממילא אין לקוחות. עובדים אשר יכולים לעבוד מהבית יכולים להמשיך לעבוד במתכונת מלאה או חלקית ואז ניתן לחסוך בהוצאות נסיעה למשל. ניתן להחזיר רכב לחברת הליסינג או רכב מושכר. במקרים הנדרשים ניתן לאפשר פיצוי נסיעה ברכב פרטי או במוניות.

התאמת השירות והתנהלות מול ספקים ולקוחות

אם אתם יכולים לעשות שינוי בשירות ולתפקד היטב – מה טוב. מדובר על מסעדות היכולות לעבור לייצור מזון למשלוחים, הגברת שירות מכירות מקוון ויעיל של חנויות ואתרים, הגדלת מבצעי המשלוחים ללקוחות, שירותי ייעוץ מקוונים אשר יחליפו גם שירותים שבעבר חלקם ניתנו פנים אל פנים וכדומה. ההתנהלות שלכם מול לקוחות חייבת להיעשות בתבונה. ניתן להוריד מחירים, לשפר תנאי תשלום, לקבל לקוחות חדשים חינם לתקופה מוגבלת ועוד. כלפי ספקים עליכם לבדוק אצל מי ניתן לדחות תשלומים, בנוסף, להרחיב סקר מחירים כדי לקבל מחירים זולים וכדומה. יש חשיבות רב להתנהלות זהירה ולא אגרסיבית מצידכם  בגלל המצב, בגלל שהעמיתים לעסקים שלכם גם נפגעים וגם כדי לשמור על קשרים עסקיים טובים שתצטרכו אותם בעתיד.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh