"הרגשתי כאילו שבמטה קסם הילד שלי פשוט עבר מהפך מדהים"

"הרגשתי כאילו שבמטה קסם הילד שלי פשוט עבר מהפך מדהים"

שרה אימו של נחמן מכיתה י' הלומד במגמת קולינריה בבית הספר 'אורט צריפין' מספרת על בית הספר ששינה לה ולבנה נחמן את החיים.

שרה זרח מראש העין עמדה על סף ייאוש, נדמה היה שמערכת החינוך לא מצליחה להכיל את בנה נחמן שאמנם היה רשום בבית ספר, אך לא ממש למד. באותו שלב היא חשבה כמו רבים שבמערכת החינוך אין ממש פתרון עבור בנה האהוב, עד שמצאה את בית הספר 'אורט צריפין'. "בבתי ספר עיוניים יש נטייה 'להרדים' ילדים היפר אקטיביים כמו נחמן, על מנת שיתאימו למסגרת, ובאורט צריפין הגישה הראשונית היא מאוד שונה ומכילה כלפי התלמידים", סיפרה השבוע. היום בדיעבד היא מבינה כי בבית הספר בו למד, פשוט לא נתנו לו כלים שיתאימו לו, "בית הספר 'אורט צריפין' נותן לילד כלים שאין במקומות אחרים, וכך מתלמיד שעד לפני שנה היה בסכנת נשירה ממשית ממערכת החינוך, הפך לילד מאושר שאוהב ללמוד".

באיזה אופן מבינים אחרת שם את נפשם של הילדים?

"בגלל כל נושא המדיה והחשיפה שלהם למסכים, קשה לילדי הדור הזה לדחות סיפוקים, ובבית הספר מבינים את זה. לצוות המורים יש את הכלים ויכולת ההכלה להתאים את עצמם לדור הזה. לילד שלי יש חן וכולם אהבו אותו, אבל מבחינה לימודית הוא לא הצליח. הוא פשוט לא התחבר ללימודים העיונים, וזה בסדר גמור. גם אנשים מבוגרים שונים בתחומי העניין. היתרון הענק של אורט צריפין, שהם מבינים כל ילד, ודואגים לו למגמה עם אופק תעסוקתי אטרקטיבי רלוונטי, ולתחום שמעניין אותו. גם דרך העברת הלימוד מאוד מקצועית מכילה מותאמת לכל תלמיד  ויש גם גיבוש חברתי והילדים מרגישים את זה".

זה לא גורם לתלמידים לזלזל ולא להיות ממושמעים?

"התפיסה הרווחת היא שאם המורה הוא קצת חבר, אז יזלזלו בו. זו גם הייתה תפיסת עולמי, אבל על נחמן ראיתי שדווקא החברות הזו והיחס החם מייצרת אצלו מחויבות. אני יכולה להגיד לך שהיום הבן שלי אוהב ללמוד".

איך זה?

"אם בעבר הוא אמר 'מה נותנים לי הלימודים?, עדיף לי ללכת לעבוד ולעשות כסף', היום הוא פשוט אוהב ללמוד. המרחק אמנם קשה וזה קשוח, אבל  שווה את הכל. בדרך כלל הוא קם ברבע לשש, ארגנתי לו הסעה שיוצאת לבאר יעקב בשש ורבע ומשם יש הסעה לבית הספר. אבל מה שיפה, שגם בימים שהוא לא מספיק להסעה, הוא נוסע בשלושה אוטובוסים במשך שעה וחצי בכדי להגיע לבית הספר. הוא גם חוזר כל יום באוטובוס".

הוא לפעמים שלוש שעות ביום בדרכים, זה מטורף

"נכון, אבל הוא קם עם חיוך. חוזר מבית הספר עם חיוך, והולך לישון עם חיוך וזה מדהים ושווה את הכל. זה ילד שהיה בסכנת נשירה היות וחיפש אתגר אחר והיה למעשה במה שנקרא
"נשירה סמויה", כלומר רשום בבית הספר ומגיע, אבל לא רוצה ללמוד  ואומר זאת בפירוש הדאיג אותי מאוד , לכן ארגנתי מיד פגישה במחלקת החינך בעירייה לראות מה עושים".

ומה הוחלט פגישה?

"בפגישה היינו נחמן ואני, מנהל בית הספר שבו הוא למד בראש העין, היועצת ונציגה ממנהל החינוך שתפקידה היה לסייע לנו. ובפגישה שאלו את נחמן מה הוא היה רוצה ללמוד ומה מעניין אותו, והוא ענה מגמת בישול ברמה גבוהה עם המשך ליג' לטבחות 2. מיד לאחר הפגישה, החלה הקבסי"ת (קצינת ביקור סדיר) לחפש לנחמן מסגרת מתאימה, והציעה את אורט צריפין ומשם הכל היסטוריה".

מה תגידי לאמא שקוראת את הכתבה ומתלבטת להיכן לשלוח את הילד שלה?

"אני יכולה להגיד שאני ממליצה בחום על בית הספר אורט צריפין, מאחר וממש כמו במטה קסמים הילדים מתאהבים בבית הספר. השינוי ביכולת הלמידה של נחמן הורגש מהרגע הראשון. בנוסף רבי נחמן מברסלב אומר 'אין ייאוש בעולם כלל', גם אם יש הורה שמיואש מיכולות הלימוד של הבן שלו אל תתייאשו, בטוח יש עבורו מסגרת מדהימה. אנחנו מצאנו אותה באורט צריפין, זו מסגרת שנותנת מענה לכולם. הבן שלי דתי ועדיין מרגיש שם בבית. אני  גם חייבת לציין לטובה את המחנכת המדהימה של נחמן- מלכה. כשמה כן היא מלכה אמיתית. היא עושה הרבה מעבר להגדרת התפקיד שלה, היא דואגת אישית לכל תלמיד, היא יצרה אצל הבן שלי אמון מדהים והיא שותפה מלאה למהפך שחל בו לטובה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh