השבוע יום המודעות הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות

השבוע יום המודעות הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות

יום המודעות הבינלאומי יצוין ברחובות ביום שלישי, 3/12/2019, במספר אירועים ופרויקט ברחבי העיר, הציבור מוזמן!

הפעילות למען האוכלוסיות המיוחדות ברחובות מרוכזת במהלך כל ימות השנה באמצעות פורום עירוני למען אוכלוסיות מיוחדות שמובילה עיריית רחובות בשיתוף רשת חוויות וארגונים ועמותות נוספות.

חברת המועצה אורית שרגאי, מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות: "המטרה העיקרית בפעילות הציבורית העירונית למען האוכלוסיות המיוחדות היא שילובן בחיי העיר, תוך מתן דגש ותשומת לב לצרכים שלהם.  אני מזמינה את כלל התושבים לקחת חלק ביום המודעות המשמעותי הזה, ולהיחשף לעולמם של אנשים מיוחדים".

רחובות נחשבת לאחת הערים הידידותיות לאנשים עם מגבלות בשל הפעילות העניפה המתקיימת בה למענם. הפעילות לאוכלוסיות מיוחדות ולאנשים עם מגבלות במגוון גילאים במשך כל ימות השנה מכוונת על ידי פורום אוכלוסיות מיוחדות בעיר, אשר בו לוקחים חלק כל המוסדות והארגונים הרלוונטיים: האגף לשירותים חברתיים ואגף החינוך בעיריית רחובות, רשת חוויות, קהילה נגישה, אקי"ם, הנהגת ההורים העירונית , אילן, ניצן, אנוש, אלו"ט, חיוך שליו, הורים מובילים לשינוי, מנהיגות הורים חרדית לילדים עם צרכים מיוחדים, עמיתים, מנטורים, בית אקשטיין החממה ויתר הארגונים והעמותות בעיר. את הפורום מובילה חברת המועצה אורית שרגאי, מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות בעיר.

לרגל היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות המצוין ברחבי העולם ביום שלישי השבוע, ה- 3.12 יתקיימו מספר פעילויות להעלאת המודעות לנושא ולהמחשת חשיבותו. פירוט להלן .

חברת המועצה אורית שרגאי, מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות: "המטרה העיקרית שלי בפעילות הציבורית העירונית למען האוכלוסיות המיוחדות היא שילובן בחיי העיר, תוך מתן דגש ותשומת לב לצרכים שלהם.  אנו פועלים במשך כל ימות השנה על מנת להעניק מענה לבקשות ולצרכים העולים מקרב ההורים ומקרב אנשים עם צרכים מיוחדים. אני גאה בפרויקטים וביוזמות הייחודיות בעיר, ואני מזמינה את התושבים להעלות בפניו צרכים נוספים על מנת שנוכל להעניק להם מענה. אני מזמינה את כלל התושבים לקחת חלק ביום המודעות, ולבוא להקרנת הסרט צ'מפיונס, שנותן הצצה אל עולמם של אנשים עם מגבלה מנקודת מבט שונה ומיוחדת".

חבר המועצה אמיתי כהן, יו"ר רשת חוויות, ציין כי: "רשת חוויות שמה לעצמה כמטרה לפתח את המענים לאוכלוסיות עם מוגבלויות, בכל טווח הגילאים ולענות על הצרכים המגוונים. בתוך כך, הרשת יחד עם השותפים הרבים, קבעה לעצמה כיעד לעלות את המודעות הציבורית לצרכים של אנשים עם מוגבלויות, בעשייה ממשית, שמאפשרת להם לחיות בשוויון ומעבר לכך, לקחת חלק פעיל בהובלת איכות החיים בעיר. לצד ציון היום הבינלאומי, אנו ממשיכים להוביל תכניות במישור הארצי והמקומי ומבקשים להודות לבני המשפחות וגורמי המקצוע ששותפים לעשייה הענפה".

אסנת לוי, מנהלת חוויות שוויץ המדע: "במסגרת יום המודעות העולמי לאוכלוסיות מיוחדות בחרנו השנה יחד עם קהילה נגישה ופורום אוכלוסיות מיוחדות רחובות,  אשר פועלים במרכז שוויץ המדע, לערוך פעילות ייחודית ומשמעותית ביום זה. אנו פועלים במהלך השנה כולה למען העלאת המודעות לאנשים עם מוגבלות.

כמו כן , אנו יוזמים חוגים, פעילות פנאי, תיאטרון קהילתי, מעגלי קריאה ועוד קשת פעילות רחבה לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, על מנת לתת מענה ייחודי לצרכיהם ולשלבם בפעילות פנאי ותרבות, אני מזמינה את תושבי העיר לקחת חלק בפעילות"
הקרנת הסרט "צ'מפיונס".

סרט מרגש על קבוצה מיוחדת במינה שממחיש מיהו "נורמלי".

חייו של מרקו מתהפכים אישית ומקצועית ומגיעים לשפל כשהוא נתפס על ידי המשטרה, לאחר שנהג בשכרות. כדי להימלט ממאסר של שנתיים, אין לו ברירה אחרת מאשר למלא את בקשת השופטת: עבודות שירות כמאמן של קבוצה מיוחדת במינה. כשהוא מגיע למגרש הוא מבין למה התכוונה השופטת, כשהוא מאמן קבוצה של אנשים עם מוגבלויות. אבל הכל משתנה כשמרקו לומד להכיר אותם, אחד אחד.

והסיפור האישי שלו. עכשיו מרקו יעשה הכל, אפילו במחיר חייו האישיים, כדי להוביל את הקבוצה שלו לאליפות ולהוכיח לכולם מי באמת "נורמלי". זהו סרט שנון, מרגש, מרתק ומצחיק.

לפני הסרט, יתקיים פנל "שייכים להקשיב, להשתתף, לשוחח"- שיחה עם דיירי הוסטל "השומרים" ברחובות בהנחייתו של פבלו פרידלנדר.

ההקרנה תתקיים ביום שלישי, 3.12.19 בשעה 20:00 במתנ"ס חוויות שוויץ המדע, רחוב סירני 52. בעלות סימלית של 15 ₪ כולל פופקורן. מומלץ להזמין מקום מראש.

"כנר על הגג": הצגה בהשתתפות בוגרי "ניצן" רחובות

שחקנים בוגרי ניצן רחובות יציגו את המחזמר "כנר על הגג – גרסת 2019" ברחובות.

מופע ייחודי המשלב בוגרים עם צרכים מיוחדים יחד עם תלמידי כיתות ח' של חטיבת הביניים קציר ב' ברחובות. המופע הינו תוצר של שיתוף פעולה מתוך חזון ורצון משותף להנחיל ערכים חברתיים של שילוב ושיתוף האחר בחברה.

את ההצגה ביימה אורלי פריד, שבאמונה גדולה בתהליך ובכישורים של כל אחד מהמשתתפים ובאמצעות רגישות לשחקנים על ייחודם, יצרה מחזמר מכבד, מקצועי ומרגש, הבסיס לעלילה הוא המחזמר "כנר על הגג" עם שילוב זיכרונות ילדות ונגיעות עכשוויות מהאקטואליה של ארצנו.

המחזמר יעלה באולם אשכול פיס בבית הספר קציר א, חנה אברך 25, רחובות ביום שלישי, 3.12 בשעה 18:00 הכניסה חופשית

השקת פרויקט "נגיש לא אדיש"

זהו פרויקט עירוני שבמסגרתו נחשפו, בשלב ראשון, תלמידים מ- 3 תיכונים שונים בעיר (השיטה, רון ארד ומדעים) לתחום המוגבלויות , נפגשו עם אנשים עם מגבלות, ולמדו על נושא הנגשה עם דגש על הנגשה לכיסאות גלגלים. במהלך השנה צפויים התלמידים לצאת לשטח, ובאמצעות אפליקציה ייעודית למפות חלקים נבחרים בעיר מבחינת נגישות לכיסאות גלגלים. תוצאות המיפוי יעברו לעירייה ויהוו פלטפורמה עבור ממונה הנגישות העירוני לצורך המשך הנגשת העיר.

המטרה היא להפוך את הפרויקט למיזם עירוני, שכולל בתוכו את כל התיכונים בעיר ופועל להנגשת העיר למגוון רחב של לקויות.

בסוף התהליך כולו רחובות תהפוך להיות העיר הראשונה בה ניתן בלחיצת כפתור לקבל מידע על דרכים נגישות המתאימות לכלל המוגבלויות ותהיה עיר שווה עבור כלל תושביה.

חברת המועצה אורית שרגאי: "זהו פרויקט חינוכי, ייחודי, שאנו מאמינים שיוביל לשינוי חינוכי עמוק בקרב התלמידים ויהפוך אותם למבוגרים מכילים, סבלניים וסובלניים כלפי האחר. יום המודעות הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות מהווה את יריית הפתיחה. לפעילות שנתית. אני מודה לכל השותפים על ההירתמות להפיכת החלום למציאות. תודה מיוחדת לקרן שגיא ודנה פונרו מביה"ס מדעים, רונית אברהם מביה"ס השיטה ושירה מילגרום מביה"ס רון ארד המובילות את הפרויקט ומלוות את התלמידים ולצופית גולן וקהילה נגישה על הסברות וההדרכות של התלמידים".

אירוע הפתיחה יתקיים במתנ"ס חוויות שוויץ המדע ביום שלישי, 3.12.19 בשעה 12:00, ומיועד לקהל מוזמנים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh