השכרת מספר מונית – המשמעות של מוניות בימנו

השכרת מספר מונית – המשמעות של מוניות בימנו

לא צריך לקרוא את מדורי הכלכלה או התחבורה בשביל לדעת שישראל נמצאת בבעיה עצומה מבחינה תחבורתית, וכן שעולם המוניות עובר שינוי גלובלי, אשר סביר להניח שעם הזמן ישפיע גם על הנעשה בישראל. שני הדברים, גם אם לא נראים בתחילה כך, קשורים אחד לשני.

במשך שנים הרעיון של השכרת מספר מונית או רכישת מספר מונית, היה נתפס כעסק מאוד משתלם מבחינה כלכלית. אנשים רבים היו מוכנים לשלם כסף רב על מנת להחזיק מספר מונית מאחר וזה היה יכול להבטיח להם עתיד כלכלי לא רע בכלל. עם הזמן הכללים השתנו, הגישה הפכה להיות אחרת, ועל כן אנחנו יכולים לראות פחות ופחות גורמים אשר ממהרים להשתמש באופציה זו לצורכי פרנסה.

אך כאמור, השכרת מספר מונית כפי שנוכל לראות מיד, יכול לשרת אותנו בימים בהם ישראל מתמודדת עם בעיה תחבורתית מצד אחד ומצד שני, כשעולם התחבורה הציבורית ובפרט המוניות, עובר שינוי כללי, גלובלי, שינוי שבחלקו כבר נכנס או ייכנס בקרוב גם לישראל.

מה הן הבעיות שישראל מתמודדת איתן

כל אדם שגר באזור המרכז הרבתי, ובוודי אם הוא עובד באזור זה יודע, שמדי שנה צריך לצאת מהבית יותר ויותר מוקדם בשביל להצליח לצלוח את הפקקים. אלה הולכים ומתרבים מכל עבר וזמן השהייה על הכביש הופך להיות הרבה יותר ארוך ומשמעותי.

הבעיה הזאת נוצרה מסיבות רבות, ביניהן אפשר לציין היעדר תכנון נכון, ריבוי במכוניות פרטיות, היעדר תחבורה ציבורית נאותה, עלייה בדמוגרפיה ובתוחלת החיים ועוד. מכל הנקודות הנ"ל, יש דרכים שונות כיצד להתמודד עם הבעיה לטווח הקצר וכן לטווח הארוך. אחת הדרכים היא, הרחבת השימוש בתחבורה ציבורית.

מאחר ומאוד לא פשוט לייצר תחבורה ציבורית יש מאין, דוגמא רכבות או מסלולים מיוחדים לתחבורה ציבורית, הרי שהאופציה הטובה ביותר היא שימוש במוניות.

כיצד אתם יכולים ליהנות ולעזור בזה?

השכרת מספר מונית, בין אם זה מבחינת קריירה ראשונה או קריירה שנייה, יכולה ללא ספק לעזור במידת מה, גם להקל על הפקקים וגם להעניק אופציה נוספת, חדשה לפרנסה. אין ספק גם שיש ביקוש לנהגי מוניות.

נכון שיש שינוי מסוים, כמו שציינו בכל התחום של המוניות מבחינה גלובלית, השינוי בא לידי ביטוי בשילובן של אפליקציות לתחבורה שיתופית. אך בחלק גדול מהמקרים יש שילוב של מוניות ונהגי מוניות בתהליך.

עכשיו, השכרת מספר מונית יכול להיות כלי אידיאלי גם להתמודדות עם בעיית הפקקים בישראל. הרי אחת המטרות היא להוריד את כמות הרכבים הפרטיים מהכביש, בין היתר על ידי שימוש בכלי רכב שכבר נמצאים עליו וכן על ידי מצב בו כמה שיותר נהגים ייסעו ביחד.

כאן בדיוק כל מי שבוחן אופציה להיות נהג מונית יכול להיכנס לתמונה, כך הוא משרת גם את עצמו וגם את טובת הכלל.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh