התחדשות עירונית בישראל

התחדשות עירונית בישראל

מטרתם של פרויקטים של התחדשות עירונית היא העלאת הערך של מבנים קיימים באמצעות יזמים וחברות אשר מקבלים תמריצים כלכליים. על מנת פרויקטים כאלה יצליחו כל הצדדים צריכים להרוויח מהם, הדיירים וחברות הביצוע והיזמים. מכאן חשיבות הייצוג של עורך דין המתמחה בתחום, שידע להגן על האינטרסים של הדייר הבודד מול הצרכים של כל הקשורים בפרויקט.

מה זה התחדשות עירונית?

התחדשות עירונית, פינוי בינוי ותמ"א 38 הינם פרוייקטים שמטרתם לשדרג מבנים ישנים, חיזוק היסודות שלהם ולהפוך אותם לסביבת מגורים איכותית, מודרנית ומטופחת. מדובר בפרויקטים מורכבים בגלל שמעורבים בהם הרבה גורמים יחד.

על מנת שהדייר יקבל את כל הזכויות שלו וירוויח מהפרויקט המתבצע בדירה שלו, עליו לשכור את שירותיו של עורך דין אמין ומקצועי שילווה אותו. עורך הדין ידע להסביר את כל התמונה, לאן פניו מועדות ועל מה חשוב להתעקש.

מסלולי התחדשות עירונית

ישנם שני מסלולים של התחדשות עירונית שיכולים להתבצע, פינוי בינוי ותמ"א 38. פינוי בינוי פירושו הריסת מבנים מיושנים, ולבנות מ-0 מבנים חדשים, מודרניים ואיכותיים. הדיירים מפונים באופן זמני לדירות שכורות במהלך כל הפרויקט, וכשהוא מסתיים הם חוזרים לדירות חדשות, מרווחות יותר ונהנים מתנאים טובים יותר כמו מעלית, חניות ועוד.

תמ"א 38 היא למעשה תכנית התחדשות עירונית שמטרתה לחזק מבנים ישנים קיימים על מנת להיערך בהתאם למצבי חירום ואסונות טבע אפשריים. בשונה מפינוי בינוי, בפרויקטים של תמ"א 38 לא הורסים את המבנה אלא מחזקים אותו, אוטמים אותו ומשדרגים אותו בהוספת מרחב מוגן, קומות מגורים חדשות ועוד.

התחדשות עירונית בתל אביב

אחת הערים הבולטות בישראל בתחום ההתחדשות העירונית הינה העיר תל אביב. מדובר בעיר שידועה במבנים הישנים שלה, ולאט לאט אנחנו רואים יותר ויותר בניינים בעיר שהופכים לחדשים יותר, איכותיים יותר, המעניקים לדיירים שלהם תנאי מחייה ברמה גבוהה וגם כמובן עליית ערך.

פרויקטים של התחדשות עירונית בתל אביב הם מהמובילים בישראל, הדיירים יותר נכונים לשינוי והם נהנים מסביבת מגורים חדשה ואיכותית יותר.

התחדשות עירונית עם ל. עמידור ושות'

משרד עורכי הדין ל.עמידור ושות' מתמחה בתחום המקרקעין, דיני תכנון ובניה, תשתיות, המשפט המנהלי והמיסוי המוניציפלי. תהליך הליווי של לקוחות המשרד מתחיל בהבנת העסקה מנקודת מבטו של הדייר הבודד, האינטרסים שלו אל מול הצרכים של כל הנוגע בדבר.

לקוחות המשרד נהנים מייעוץ, הכוונה וייצוג של עורכי דין מנוסים בפרויקטים מסוגים שונים. המשרד נותן מענה לדיירים רבים המצויים בתהליכים בתחום ההתחדשות העירונית מכל סוג, בין אם מדובר בפרויקטים של תמ"א 38 או פינוי בינוי.

לסיכום

פרויקטים של התחדשות עירונית הם חשובים להתפתחות המדינה, תנאי המגורים וסביבות המחייה. המדינה מעודדת פרויקטים כאלה גם לרווחת התושבים וגם להתפתחות המדינה, המבנים המצויים בה יידעו להתמודד עם כל תרחיש בין אם זו רעידת אדמה או מרחבים מוגנים לעת מלחמה.

אם אתם מחפשים התחדשות עירונית בתל אביב הגעתם בדיוק למקום הנכון. משרד עורכי הדין ל.עמידור ושות' יענו לכם על כל השאלות, על סמך הניסיון הרב בפרויקטים מסוג זה.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh