התינוק בדרך? טיפים לעיצוב חדר תינוק

התינוק בדרך? טיפים לעיצוב חדר תינוק

תקופת ההריון היא אחת מהתקופות המרגשות ביותר בחיי כל אישה, וההורים המצפים לתינוק או לתינוקת ממתינים בקוצר רוח לגילוי מין העובר על מנת לתכנן ולהכין את חדרו של הפעוט לקראת הלידה הצפויה. משימת הכנת חדרו של התינוק או התינוקת נחשבת למרגשת במיוחד עבור ההורים, זו משימה מאתגרת ולרוב מתחילים בהכנת החדר בטרימסטר השלישי, בשלב זה רוכשים רהיטים לחדר וציוד נוסף, ומומלץ להתחיל עם רכישת מיטת תינוק או לול ושידת החתלה, אך חשוב לזכור כי הפעוט לרוב ישן בחדר ההורים בחודשים הראשונים לחייו, לכן אפשר לסיים את הכנת החדר גם לאחר הלידה.

מהם הרהיטים החשובים ביותר לחדרו של התינוק?

לקראת הלידה המתוכננת יש להתחיל בהכנת הבית, בדגש על הכנת חדרו של התינוק. יש מוצרים הכרחיים שחשוב להכין מראש וטרם הלידה והגעת התינוק לביתו, בין אם זו לידה ראשונה ובין אם לא. כדאי להתחיל בבחירת רהיטים גדולים והכרחיים כמו מיטת תינוק מעוצבת ובטיחותית, לול חדש ועמיד, מזרן נוח ובריאותי המיועד לתינוקות, שידת החתלה וארון אחסון.

כדי לתכנן חדר תינוקות מעוצב ומרשים כדאי לבקר באתר של סגל בייבי החדש כדי להתרשם ממגוון הרהיטים, החפצים והמוצרים לעיצוב חדרי תינוקות. הרהיטים החשובים ביותר הם:

  • לול – מומלץ לרכוש לול חדש ולא לחפש מציאות, הלול חייב להיות איכותי, עמיד ובטיחותי, ואין להעמיס אותו בחפצים.
  • מיטת תינוק – יש מגוון דגמים, גדלים ועיצובים, חשוב לבחור רק מיטה איכותית המיוצרת מחומרים טבעיים, המיטה חייבת לעמוד בתקנים המחמירים ביותר. מומלץ לרכוש מיטת תינוק מעוצבת מעץ מלא וחזק, הצבועה בצבע טבעי וללא חומרים רעילים, וכדאי לבחור מיטה בטיחותית ועמידה עם אפשרות כוונון לשני מצבי גבוה או יותר.
  • מזרן – אין להקל ראש בבחירת מזרן למיטת התינוק, המזרן חייב לעמוד בדרישות מכון התקנים הישראלי, עדיף לרכוש מזרן נושם העשוי מחומרים איכותיים ונושמים וניתן לרכוש כיסוי שעוונית לציפוי שלו. כמו כן, יש לוודא כי המזרן מתאים בגודלו למיטה.
  • שידת החתלה ואחסון – מומלץ לבחור שידת החתלה עם פתרונות אחסון נוחים במידות סטנדרטיות של רוחב: 140 ס"מ, עומק: 60 ס", גובה: 95 ס"מ. השידה חייבת להיות מחומרים חזקים ועמידים, עדיף עץ מלא או MDF, עם חיזוקים פנימיים ובגימור מושלם ובטיחותי.
  • ארון – ארון בוחרים לאחר מדידות ובהתאמה לשטח של חדרי תינוקות, וכמובן בהתאם לצרכי האחסון של המשפחה. הארון חייב להיות בטיחותי וכדאי לעגן אותו לקיר.

רהיטים פונקציונליים לחדרי תינוקות

הכנת חדרו של התינוק מחייבת רכישת רהיטים וציוד נוסף, העלויות עשויות להיות גבוהות לכן מומלץ להורים לעתיד לבחור רהיטים פונקציונליים שהילד יכול לגדול איתם. הרהיטים ילוו את התינוק בשנים הראשונות לחייו, לכן מומלץ לרכוש את הרהיטים רק מחברה מוכרת ואמינה, ויש לוודא כי בוחרים רהיטים העומדים בדרישות מכון התקנים הישראלי ובעלי תווי תקן ואיכות. מומלץ לרכוש רק רהיטים מחומרים טבעיים וידידותיים לאדם, ללא צבעים וחומרים רעילים, והרהיטים חייבים להיות בטיחותיים וללא פינות חדות.

חשוב לזכור כי תהליך קניית חדר לתינוק היא חוויה מרגשת וייחודית, ההורים יכולים להיות יצירתיים ולעצב את החדר כאוות נפשם, אך יש להתייחס לשטח החלל, למקם נכון את הרהיטים, לדאוג לתאורה נוחה וכמובן שיש לרכוש רק רהיטים איכותיים ובטיחותיים העומדים בתקנים המחמירים ביותר.

קרדיט: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh