חבר המועצה אביב איטח בחשיפה דרמטית חדשה:

חבר המועצה אביב איטח בחשיפה דרמטית חדשה:

משרד הדתות שלח בימים האחרונים מכתב לעיריית רחובות בנושא מינוי רב ראשי ספרדי לעיר. יריית הפתיחה למרוץ לכהונת רב ראשי ספרדי ברחובות נורתה עוד בשנת 2011 לאחר שראש העיר, רחמים מלול, קיבל פנייה רשמית ממשרד הדתות בנושא. באותה העת ראש העיר הגיב באופן לא מחייב ולא חד משמעי באומרו כי " בעקבות הפנייה אני שוקל בכובד ראש למנות רב ספרדי", ומאז, כידוע, לא מונה לעיר רב נוסף.

לאחרונה ביקר ברחובות השר אריה דרעי והודיע לראש העיר כי הוא פועל לקידום הנושא. משעלה הנושא לסדר היום הציבורי הוא עורר ויכוח סוער בין תושבי העיר, התומכים מזה והמתנגדים מזה. אחד המתנגדים הבולטים למינוי הוא חבר המועצה ויו"ר האופוזיציה, אביב איטח. בין יתר הטיעונים ציין איטח, כי העלות השנתית של מימון המשרה הנוספת, מוערכת בכ – 690,000 ₪, מכספו של משלם המיסים. עוד נטען, כי בימים שבהם אנו רוצים לאחד את החברה, אין זה מן הראוי ליצור מתח ופילוג בין התושבים.

לרחובות פור יו נודע, כי משרד הדתות נוקט בצעדים ממשיים במטרה לקדם את מימוש המינוי. על פי המידע שבידינו, לפני מספר ימים נשלח לראש העיר מכתב ממשרד הדתות, שבו ניתנה המלצה/הנחיה משפטית לאשרר מחדש את החלטת מועצת העיר משנת 2011, למינוי רב ראשי נוסף. פנייתו של אביב איטח לעוזרו של שר הדתות לקבל לידיו את המכתב נדחתה, והוא נענה כי עוזר השר עובד אך ורק מול ראש העיר או הרל"ש.

אביב איטח: "ישיבת מועצת העיר של חודש מרץ הוקדמה היום במפתיע ליום רביעי הבא, עם הטענה כי מוכרחים לאשר משהו בהקדם. אין לי מידע עדיין באיזה נושא".

המאבק בשיאו ואנו נמשיך לעדכן!

ניתן עדיין להצביע בסקר של רחובות בנושר הרב הנוסף לעיר רחובות: בעד או נגד

בת אל צור

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh