חדש: "מרכז חוסן על"ה"

חדש: "מרכז חוסן על"ה"

מוקד טלפוני המעניק תמיכה רגשית ומסייע למבוגרים להתמודד עם אתגרי התקופה.

למרות שמבצע החיסונים לנגיף הקורונה נמצא בעיצומו, ולמרות שנותנים עדיפות לאוכלוסייה המבוגרת למתן החיסון לנגיף, הקורונה עדיין נמצאת כאן ולא למעט זמן והנה שוב אנו נמצאים בסגר נוסף. בזמן זה, הקשישים הוגדרו כפגיעים ביותר, עדיין בבית, כשמציאות חייהם השתנתה לבלי היכר. הם אינם מקיימים את שגרת הפנאי והתרבות ומפגשים משפחתיים וחברתיים הופסקו מחשש להדבקה.

בעל"ה, העמותה למען המבוגר ברחובות, החלו להפעיל מוקד טלפוני למבוגרים: "מרכז חוסן על"ה". מוקד אשר מעניק למבוגרים תמיכה רגשית, הקשבה, הכוונה וכלים מעשיים לשיפור החוסן האישי ויכולת ההתמודדות שלהם עם המטלות והאתגרים של החיים בגיל השלישי ככלל ובתקופת הקורונה בפרט.

על"ה, העמותה למען המבוגר ברחובות, שנמצאת בקשר מתמשך עם מבוגרים רבים מקרב תושבי העיר, גם בתקופת משבר הקורונה, נחלצה יותר ויותר להיענות ולהגיב על גילויי מצוקה שהגיעו לידיעתה, מאותם המבוגרים. לכן הוחלט להקים את 'מרכז "חוסן על"ה"', שיפעל כמוקד טלפוני, יקשיב לפונים אליו ויעניק תמיכה רגשית, הכוונה וכלים מעשיים, שיסייעו להם בהתמודדות עם השלכות המצב הנוכחי  ועם אתגרי הגיל בכלל.

אחד מאתגרי הגיל, שגם כך אינם פשוטים, מתייחס לזמן שאחרי היציאה לגמלאות, המעבר מתעסוקה לפרישה והניתוק מאורח ואיכות החיים שקדמו לכך. רבים מאמצים אז עיסוקים חליפיים (כגון, לימודים, טיולים, התנדבות, טיפול בנכדים ועוד), כדי להמשיך ולשמר אורח חיים שהוא משמעותי בעיניהם.  עם זאת, חייהם של בני הגיל, מושפעים גם מאובדנים שונים בתחומי הבריאות, התפקוד, המשפחה והחברים  ועוד, כל מה שעלול לפגוע בהמשכיות הרצויה.

מלבד לכך ישנם גם אי אלו אובדנים, בין אם מדובר בחברים קרובים, קרובי משפחה ובני ובנות הזוג. וכעת, כשמוסיפים לאתגרים אלו את השפעות תקופת נגיף הקורונה, האתגרים מתעצמים ואף נהיים קשים יותר להתמודדות, וזאת, נוכח השפעות הסגר והריחוק החברתי שנגזר על כולנו.

לדברי דהבא אייל, ראשת מינהל רווחה וסיעוד בעל"ה: "השילוב בין האתגרים המאפיינים את מצב המבוגרים אינו פשוט. יכול להיות מקרה שהאדם מצליח להתמודד בו-זמנית גם עם ירידה תפקודית כלשהי  וגם עם מחלה כרונית  ועדיין שומר על אורח חיים משמעותי  ואיכות חיים סבירה. אבל השלכות ההתמודדות עם הקורונה ועם המדיניות שמכתיבה, בין השאר, בידוד בבית וגם הדרה ממגע עם המשפחה, פוגעות ועלולות לייצר תחושות של בדידות ודיכאון, וזה כבר מהווה גורם סיכון שפוגע עוד יותר בבריאות הגוף, בתפקוד  וברווחה הנפשית."

על כן פתחו בעמותה את המוקד הטלפוני – "חוסן על"ה", ככתובת עבור מי שמתמודד עם אתגרי הגיל והתקופה ועם המצוקות  והתחושות שנלוות לכך. המטרה היא, לתת מענה מקצועי מתאים שיביא לחיזוק החוסן הנפשי ולשיפור היכולת להתמודד עם הקשיים  ולגבור עליהם. במוקד ימתינו אנשי צוות בעלי ידע ורקע מקצועי מתאים והוא יפעל בימים א'-ה' בין השעות 8:30-13:00.

לדברי אסף וישקין, מנכ"ל על"ה: "עמותת על"ה, שנמנית על מערך השירותים לאוכלוסיית המבוגרים במדינה, קרוב ל- 40 שנה, זכתה במהלך השנים, להכיר וגם לסייע לאלפי מבוגרים מקרב תושבי העיר רחובות, לחיות בכבוד בביתם  ובקהילתם;  וגם השנה, החל מימי המשבר הראשונים  ועד היום, העמותה לא  חדלה מלמלא את המשימות שלקחה על עצמה כל השנים,  והמשיכה בפעילותיה למען  מבוגרי העיר הרבים הנעזרים בה".

מבוגרים שחשים מצוקה רגשית ומעוניינים לשוחח עם מישהו ולקבל תמיכה וסיוע, מוזמנים להתקשר למרכז אלינו חוסן על"ה, בטלפון מספר: 08-6994275.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh