חוגגים את חג הסגד ברחובות: בסימן ערבות הדדית

חוגגים את חג הסגד ברחובות: בסימן ערבות הדדית

למרות הקורונה, עיריית רחובות והחברה העירונית יציינו את חג הסגד ברחובות: ביום שני, 16.11, החל מהשעה 16:00 תסייר ברחבי העיר ניידת מוזיקלית עם מזמורי החג. בשעה 17:00 יתקיים שידור חגיגי בעמודי הפייסבוק של עיריית רחובות והחברה העירונית רחובות.

חג הסגד חל בכ"ט חשוון, חמישים יום אחרי יום הכיפורים, ונחגג בעלייה לירושלים ובתפילה המונית.

בתקופת טרום הקורונה, המסורת כללה חגיגות ססגוניות ברחבי העיר לציון חג הסגד, הרצאות, מופעים ותהלוכה רבת משתתפים לאורך רחוב יעקב במרכז העיר, שהגיעה עד לבית העם – היכל התרבות העירוני.  אך השנה, בעקבות הגבלות הקורונה, לא ניתן יהיה לקיים את אירועי הסגד במתכונת המוכרת ולכן ציון חג הסגד ייעשה בהתאם למצב.

ביום שני, 16.11, החל מהשעה 16:00, תסתובב ניידת מבשרת הסגד בשכונות העיר ותשמיע ממזמורי החג.

לאחר מכן, החל מהשעה 17:00 יועבר בעמודי הפייסבוק של עיריית רחובות והחברה העירונית רחובות  שידור חגיגי שיעסוק בחג בסימן הערבות ההדדית. במסגרת השידור, שהופק באמצעות המרכז לתקשורת קהילתית של החברה העירונית רחובות, יברכו את התושבים ראש העיר, רחמים מלול, חברי מועצת העיר וקסים בני העיר. כמו כן, השידור יכלול שיחות עם תושבים על מעורבות קהילתית, הופעת אומנים בשירים ומזמורים ברוח הסגד וכן, פאנל מבוגרים ופאנל בני נוער.

ראש העיר, רחמים מלול: "אנו גאים לציין גם השנה את חג הסגד, יחד עם יוצאי אתיופיה ברחובות ובכל הארץ. זהו יום מיוחד שכולו אחווה, מסירות ואהבת הארץ . אני שמח שמצאנו את הדרך לעשות זאת למרות מגבלות הקורונה"

לדברי ח"מ שאול צגהון, מחזיק תיק השכונות: "ערבות הדדית היא אחת מערכי הסגד, ולכן טבעי שבימים אלה חשיבותה  של הערבות נחוצה לחברה בישראל"

לדברי אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית רחובות: "עבור רבים חג הסגד הפך לחג חברתי משמעותי ולא רק דתי, זהו זמן לחשבון נפש ציבורי. השנה האירועים לציון החג הנם בסימן ערבות הדדית שמתכתבת עם התקופה האחרונה בצל הקורונה, תקופה מאתגרת שבזכות ערבות הדדית מרגשת, רבים צולחים אותה. הקהל הרחב מוזמן לצפות בשידור החגיגי והחשוב".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh